Welk hondentuig is een echte aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:46

_San87_ schreef:
Oh die vind ik mooi. Is deze ook geschikt om mee te fietsen?

En wat is de functie van de derde gordel?

Ik heb nog geen activiteit gevonden waar dit tuig niet geschikt voor is, ermee fietsen kan ook prima.

De buikgordel zorgt ervoor dat het tuig beter blijft zitten, ze kunnen er niet achterwaarts uit wat handig is bij ontsnappers, maar ook wanneer je het gebruikt om je hond te ondersteunen/tillen. Ik gebruik hem graag bij wandelingen in ruiger gebied, en ik heb haar er ook wel eens mee uit het water gevist als de kant te steil was om eruit te klimmen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:49

black_kelpie schreef:
_San87_ schreef:
Oh die vind ik mooi. Is deze ook geschikt om mee te fietsen?

En wat is de functie van de derde gordel?

Ik heb nog geen activiteit gevonden waar dit tuig niet geschikt voor is, ermee fietsen kan ook prima.

De buikgordel zorgt ervoor dat het tuig beter blijft zitten, ze kunnen er niet achterwaarts uit wat handig is bij ontsnappers, maar ook wanneer je het gebruikt om je hond te ondersteunen/tillen. Ik gebruik hem graag bij wandelingen in ruiger gebied, en ik heb haar er ook wel eens mee uit het water gevist als de kant te steil was om eruit te klimmen :')

Klinkt perfect voor mijn mannen en voornamelijk de teckel.

Bedankt :D.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:23

Mag ik even binnenvallen?

Ikzelf heb voor mijn hond een hurtta tuigje in reflectie oranje
Afbeelding


Afbeelding



Nu zoekt een vriend van me naar een tuigje in geel (het is een hond met wat issues die in opleiding is om later als hulphond aan de slag te gaan). Hij wil dus met een geel tuig en geel lint duidelijk maken de hond ruimte te geven. Liefst zou het tuig ook de mogelijkheid hebben om een 'service dog' label op te plakken of naaien. Ik weet dat die van K9 dat kunnen, maar ik ben zelf niet zo'n fan van de pasvorm. Het gaat om een mannelijke appenzeller sennenhund, een breed model.

Als jullie de gouden tip hebben, hoor ik het graag. Het is de bedoeling dat de hond er comfortabel mee kan rondtrippelen uiteraard ;)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:30

SinneJ schreef:
Mag ik even binnenvallen?

Ikzelf heb voor mijn hond een hurtta tuigje in reflectie oranje
[ [url=m/bQtthZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nu zoekt een vriend van me naar een tuigje in geel (het is een hond met wat issues die in opleiding is om later als hulphond aan de slag te gaan). Hij wil dus met een geel tuig en geel lint duidelijk maken de hond ruimte te geven. Liefst zou het tuig ook de mogelijkheid hebben om een 'service dog' label op te plakken of naaien. Ik weet dat die van K9 dat kunnen, maar ik ben zelf niet zo'n fan van de pasvorm. Het gaat om een mannelijke appenzeller sennenhund, een breed model.

Als jullie de gouden tip hebben, hoor ik het graag. Het is de bedoeling dat de hond er comfortabel mee kan rondtrippelen uiteraard ;)


waarom doen ze die niet in het geel? eventueel hesje eronder met service dog ipv een label
https://www.bol.com/nl/p/hurtta-padded- ... oductImage

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:32

Nynkster schreef:
SinneJ schreef:
Mag ik even binnenvallen?

Ikzelf heb voor mijn hond een hurtta tuigje in reflectie oranje
[ [url=m/bQtthZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nu zoekt een vriend van me naar een tuigje in geel (het is een hond met wat issues die in opleiding is om later als hulphond aan de slag te gaan). Hij wil dus met een geel tuig en geel lint duidelijk maken de hond ruimte te geven. Liefst zou het tuig ook de mogelijkheid hebben om een 'service dog' label op te plakken of naaien. Ik weet dat die van K9 dat kunnen, maar ik ben zelf niet zo'n fan van de pasvorm. Het gaat om een mannelijke appenzeller sennenhund, een breed model.

Als jullie de gouden tip hebben, hoor ik het graag. Het is de bedoeling dat de hond er comfortabel mee kan rondtrippelen uiteraard ;)


waarom doen ze die niet in het geel? eventueel hesje eronder met service dog ipv een label
https://www.bol.com/nl/p/hurtta-padded- ... oductImage



Ja die overwegen we inderdaad, maar omdat het qua label met deze net wat moeilijker is, dacht ik het toch even te vragen. Wie weet is er nog wat zoals julius K9 waar ik niet van weet, maar dan met betere pasvorm. Ik ben verder wel tevreden van hurtta moet ik zeggen. Ook het feit dat het reflecterend is vind ik fijn.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:32

Ik heb voor die 2 van mij een hurtta Y tuig, erg tevreden over :j


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:48

sunshine schreef:
Ik heb voor die 2 van mij een hurtta Y tuig, erg tevreden over :j


[ [url=m/DR6qeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige tuigen, niet in vijfpunts zeker? Mijn ene hond rolt altijd in de blubber, vandaar hier geen leer -O-

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:19

Mijn hond heeft een dog copenhagen tuig, de comfort walk pro. Ik ben er erg tevreden over, ze heeft hem al 1,5 jaar en er is nog helemaal geen slijtage te zien (op een klein plekje op het reflectiestreepje na). Ik gebruik de voorste ring nooit, had hem gekocht omdat hij die voorste ring heeft en dat me handig leek bij trekken, maar het tuig trekt scheef als ik de riem daaraan vast maak. Met de riem op de rug schuift hij niet. Wat ik im het begin nog wel eens deed was een kant van de riem voor en een kant op de rug vastmaken, dat werkte wel.
Ik vind het handvat ook heel handig, als ik haar even snel vast wil pakken. Er zit ook een extra ringetje op de rug voor een penning.

Mijn hond trok heel erg toen ik haar net had, inmiddels heeft ze dat aan een tuigje volledig afgeleerd. Als ze nu eens aan een halsband loopt heeft ze sneller de neiging tot trekken. Zij heeft inderdaad ook een tuigje omdat dat minder schadelijk is bij trekken, en omdat ze zich uit een halsband kan wurmen (smal koppie). Uit haar tuig is ze nog nooit ontsnapt.

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Welk hondentuig is een echte aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:14

SinneJ: Ruffwear tuigen kijken, de web master is super en de flagline en double back ook. Super fijn voor honden met wat meer body.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:18

Avalanche81 schreef:
SinneJ: Ruffwear tuigen kijken, de web master is super en de flagline en double back ook. Super fijn voor honden met wat meer body.

Ik zit te kijken voor de web master, wat is het verschil met de flagline qua werking?

De double back is me wat te prijzig.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Welk hondentuig is een echte aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:36

Ik heb een ruffwear gescoord via mp
Voor mijn pup hopelijk kan ze er even mee vooruit

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:27

_San87_ schreef:
Avalanche81 schreef:
SinneJ: Ruffwear tuigen kijken, de web master is super en de flagline en double back ook. Super fijn voor honden met wat meer body.

Ik zit te kijken voor de web master, wat is het verschil met de flagline qua werking?

De double back is me wat te prijzig.

Is wat geschikter voor honden die wat breder zijn. En hij verdeelt de druk nog wat meer. Al doen ze dat allemaal super.

Ja, ik vind de double back ook prijzig idd...... maar deze tuigen zijn sowieso erg duur, aan de andere kant overleven ze de honden waarschijnlijk :')

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:08

Mindim schreef:
sunshine schreef:
Ik heb voor die 2 van mij een hurtta Y tuig, erg tevreden over :j


[ [url=m/DR6qeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige tuigen, niet in vijfpunts zeker? Mijn ene hond rolt altijd in de blubber, vandaar hier geen leer -O-


Oh dat weet ik eigenlijk niet of ze die hebben?? Misschien hurtta zelf even contacten?