Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daphara schreef:Een kat neemt geen afscheid zoals mensen dat doen, ondanks dat het voor ons een fijne gedachte is dat ze het wel doen. Voor een kat is er geen later, er is alleen nu, afscheid nemen is je berusten in wat later zal komen. En als ze zoekt naar haar zus, dan mist ze gewoon op dat moment haar partner in crime.
Ik zou adviseren een katje erbij te nemen en je katten alleen op een veilige manier naar buiten te laten, om te voorkomen dat er weer ongelukken gebeuren, maar dat is je eigen keus. Sterkte met het verlies
Art_Ificious schreef:Daphara schreef:Een kat neemt geen afscheid zoals mensen dat doen, ondanks dat het voor ons een fijne gedachte is dat ze het wel doen. Voor een kat is er geen later, er is alleen nu, afscheid nemen is je berusten in wat later zal komen. En als ze zoekt naar haar zus, dan mist ze gewoon op dat moment haar partner in crime.
Ik zou adviseren een katje erbij te nemen en je katten alleen op een veilige manier naar buiten te laten, om te voorkomen dat er weer ongelukken gebeuren, maar dat is je eigen keus. Sterkte met het verlies
Dieren rouwen echt wel ondanks wat mensen denken.
Ik heb dit meegemaakt met een hond. En we weten nu ook dat als de nu oudste hond sterft de middelste het enorm moeilijk gaat hebben, die was al erg onrustig toen de oudste een dag bij de dierenarts was voor een operatie.
Tevens ook meegemaakt met een paard wiens "partner" stierf. Ze heeft wel zelf afscheid genomen maar toen hij echt weg was heeft de merrie enkele dagen minder gegeten en ging afgezonderd staan.
Topicstarter veel sterkte met verlies van je kat. Het komt wel weer goed, geef haar vooral tijd om aan de nieuwe situatie te wennen.
sitasgatje schreef:Het in huis poepen is gelukkig over na wat dragen alleen ze is nu heel mauweig... Is het nu het beste om juist aan te halen? Die neiging heb ik wel, maar dat is natuurlijk ook omdat een van mijn maatjes weg is nu..