Alpaca's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Alpaca's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:11

Al jaren vind ik alpaca's leuke dieren (al kan ik me niet herinneren er al ooit één irl gezien te hebben :) ), en nu zou een vriend alpaca's kopen en bij mij plaatsen. Omheining en schuilmogelijkheid wordt sowieso aangepast, maar ik vroeg me af of alpaca's en paarden ook samen op de wei mogen. Zijn er risico's mbt bepaalde wormen of ziektes? Kunnen de dieren met elkaar overweg?

Ook vroeg ik me af hoeveel zorg ze vragen: onderhoud van vacht en hoeven, ziektegevoeligheid, weersgevoeligheid. Iemand tips of ervaringen? Dan hoor ik het graag.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:17

Ze moeten ingeent, regelmatig ontwormd, 1x per jaar geschoren op een tafel, hebben een zandbad nodig en moeten op droog zand/droge ondergrond kunnen staan. Niet in de drek of op nattigheid.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:31

Afbeelding

Ze zijn zo leuk! Zou er niet zomaar aan beginnen ze zijn erg gevoelig. Zou eerst goed advies inwinnen en eens gaan kijken bij alpaca eigenaren.

hwn

Re: Alpaca's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:34

O, wat n leukerd! Bedoel je ziektegevoelig of stressgevoelig?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:53

AnnoNiemand schreef:
Ze moeten ingeent, regelmatig ontwormd, 1x per jaar geschoren op een tafel, hebben een zandbad nodig en moeten op droog zand/droge ondergrond kunnen staan. Niet in de drek of op nattigheid.

Oefff rij al 2 jaar langs weiland met 3 alpaca s zonder schuilmogelijkheden in een gras weide met klein stujje betegeld (waar vroeger stal stond maar die is weg)
Daardoor leken ze mij heel simpele dieren maar men houdt ze daar dus gewoon erg verkeerd....

tengeltje11

Re: Alpaca's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:12

2 verkochte tinkers staan en leven nu al een 5-tal jaar bij een kudde alpaca’s(30-tal),dus ze kunnen zeker samen.