Alweer een mee etertje ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Alweer een mee etertje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 11:39

Al een tijdje had ik het idee dat mijn kattenbrokjes wat sneller op gingen dan normaal.
Er lagen ook wel wat keutels in de schuur dus ik ging er wel van uit dat er wat gegapt werd door 'onze' schuur-rat.

Afgelopen week zag ik een aantal keer wel iets bruins in mijn ooghoek wegrennen en onder de pallets kruipen.
Gatver een hele dikke bruine rat :r

Van het weekend zag ik hem nog een aantal keer wegsprinten, dus in gedachten dacht ik dat het misschien tijd werd om de rattenvangkooi maar weer eens op te halen bij de buurvrouw.

Ik deed wat vlees in de bakjes van de katten om daarna nog even met m'n pony's te knuffelen.
Ik draai me om en zie daar:
Afbeelding
De 'rat' die dus gewoon een heel klein poesje blijkt te zijn :oo

'ze' (weet niet of het een mannetje of vrouwtje is) is vrij bang maar ik heb niet het idee dat ze echt verwilderd is.
Dit is, als ze gedumpt is, nr 5 al in een jaar of 3 tijd.
Wij gaan verhuizen en ze kan echt niet mee, mocht ik haar zo tam krijgen dat ik haar kan pakken.

Graag jullie advies,
Tam proberen te maken, vangen en naar het asiel brengen of gewoon maar laten lopen en hopen dat de nieuwe eigenaren van mijn huis haar dan willen voeren?
Ze is nog zo klein :(
De rood witte is mijn eigen volwassen kat en die is al vrij klein.
Voor nu hebben de kinderen haar Dwergje genoemd.

Afbeelding

BigOne

Re: Alweer een mee etertje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:44

Met de nieuwe bewoners van je huis overleggen? Buitengebied is een stalkat een prettig iets.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:45

Och germ.
Ik zou m tam proberen te krijgen en dan evt een huisje zoeken.
Of vangen en de dieren ambulance bellen.

Ik herken het probleem.
Zelf was ik totaal geen kattenmens en nu hebben we 3 van die aanlopers rond lopen in huis :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 12:01

bigone schreef:
Met de nieuwe bewoners van je huis overleggen? Buitengebied is een stalkat een prettig iets.

Ik wilde sws al vragen of de 2 huidige katten mogen blijven.
Zij vangen veel muizen inderdaad.
Deze zijn beide goed tam, gesteriliseerd en vooral de rood/witte op de 2e foto is echt wel een knuffelkat.
Mochten ze niet mogen blijven dan kunnen ze naar mijn 'buurvrouw' 2.5 km verderop.

Maar nu loopt er nog 1, niet tam, ongetwijfeld niet gesteriliseerd, en een enorm dikke buik van ik vermoed wormen.

Saul, als ik niet zou verhuizen, dan mocht Dwergje uiteraard blijven van mij.ze is heel schattig en gisteren zat ik op een meter afstand van de brokjes en ze knorde heel hard <3
En ze mauwt ook als ik haar roep/tegen haar praat :')

BigOne

Re: Alweer een mee etertje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:06

Wanneer het een zwervertje is dan is de dikke buik misschien geen wormen maar drachtig.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:34

Het is niet jou kat maar een aanloper. Zal dit niet zo blijven in de toekomst?. Bedoel als de nieuwe bewoners de kat niet zouden willen, de kat wil wel het huis. Dus kans dat ie weer terug komt, of een ander exemplaar

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 12:39

bigone schreef:
Wanneer het een zwervertje is dan is de dikke buik misschien geen wormen maar drachtig.

Bigone ik schat haar nog geen 4 maand oud.
Dus drachtig lijkt me onwaarschijnlijk.
En het kan net zo goed een kater zijn natuurlijk.

Karev, ja er loopt hier zat rond.
Elk jaar komt er wel wat bij en verdwijnt er wat, maar meestal is dit in het voorjaar en niet in de winter.