Onze poes heeft regelmatig last van haar urinewegen. Hier krijgt ze sinds kort speciaal voer voor, we hebben een waterfontein en proberen haar zoveel mogelijk vocht te geven. Ze is een Maine Coon die erg stressgevoelig is.
Onze buren zijn aan het verbouwen en zijn flink in de weer met de drilboor tegen onze muur aan. Poes is hierdoor erg onrustig geworden afgelopen dagen.
Ze is chagrijnig, loopt af en aan naar de bak om te plassen en miauwt klagelijk. Vervolgens gaat ze weer slapen en begint het overnieuw. De symptomen voor last van haar blaas herkennen we inmiddels.
Op advies van de dierenarts geven we haar dan wat meta-of Novacam. Dit dan een paar dagen totdat ze zich wat beter voelt. Verder kriigt ze ook sinds kort homeopatische druppels van Puur voor de ondersteuning voor de urinewegen.
Het probleem is nu alleen dat de Novacam op is. Morgen en maandagochtend hebben we niks meer. Ik heb nog een verpakking Metacam op stal liggen voor mijn paard. Weet iemand of ik daar mijn kat iets van kan geven qua sterkte?
Ze weegt 3kg en ik dacht anders geef ik bv voor 1,5kg morgen als het sterker is.
Natuurlijk als het slechter wordt gaan we naar de acute post. Zolang zij zich maar goed voelt maken de centjes niet uit, maar ik loop zelf tegen 30 weken zwangerschap en mijn dierenarts zit om de hoek dus als ik een ritje naar Utrecht kan voorkomen doe ik dat!
Dank je wel! Groetjes van poes Minoes die nu lekker aan het slapen is.