Konijn glaucoom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Konijn glaucoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 14:28

Beste bokkers,

Even heel kort en bondig: zijn er mensen met ervaringen met een konijn met een glaucoom, het oog verwijderen, hoe is het met het andere oog verlopen?

Veel vragen, ben benieuwd naar ervaringen. Alvast bedankt!

fleurtjeuh

Re: Konijn glaucoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:53

Is er een oorzaak gevonden voor het glaucoom?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:02

Nou ja,ik ben geen konijn maar heb wel glaucoom.Daar krijg ik oogdruppels voor die goed werken.Bij mij is het een erfelijke aandoening.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 16:59

fleurtjeuh schreef:
Is er een oorzaak gevonden voor het glaucoom?

Nee, nog niet. Ik heb het gisteravond opgemerkt en ben vanochtend (kort) naar de dierenarts geweest, nu medicatie en vrijdag weer een afspraak.

Dit was precies mijn vraag aan de DA vooral het verloop en zijn andere oog. Waar ik nu bang voor ben en waar ik hoop ervaringen over te horen. Al is ieder dier anders.

@anjali: bedankt voor de reactie. Ik hoop en duim ook heel erg dat de medicatie aanslaat.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 18:28

Update mijn eigen topic in de hoop dat iemand in een soortgelijke situatie er wat aan heeft :+

Medicatie (oogzalf) sloeg niet aan, oogbol is inmiddels verwijderd. Best een heftige operatie maar hij heeft het goed doorstaan en over 14 dagen mogen de hechtingen eruit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:49

Pistasche schreef:
Update mijn eigen topic in de hoop dat iemand in een soortgelijke situatie er wat aan heeft :+

Medicatie (oogzalf) sloeg niet aan, oogbol is inmiddels verwijderd. Best een heftige operatie maar hij heeft het goed doorstaan en over 14 dagen mogen de hechtingen eruit.

Beterschap voor je konijn!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:42

Mijn ervaring is dat helaas inderdaad medicatie niks doet :(
Maar wel goede ervaring met ogen verwijderen en geen problemen krijgen bij het andere oog. En het herstel is over het algemeen goed, soms toch ontsteking van verwijderen gehad, maar met juiste antibiotica goed weg te krijgen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 17:41

Faniek schreef:
Mijn ervaring is dat helaas inderdaad medicatie niks doet :(
Maar wel goede ervaring met ogen verwijderen en geen problemen krijgen bij het andere oog. En het herstel is over het algemeen goed, soms toch ontsteking van verwijderen gehad, maar met juiste antibiotica goed weg te krijgen.

Fijn om te horen! Hoe merkte je dat er een ontsteking ontstond? Het gaat heel goed met hem, hij was de eerste dagen heel bang wanneer iets aan de kant kwam van de geopereerde kant van zijn hoofd. Dan draaide hij heel veel rondjes of dook in een hoekje omdat hij niet 'zag' wat hij hoorde.

Maar dat is nu helemaal over en hij eet, of ik kan beter zeggen hij schranst enorm :') Hij vind het fantastisch, al dat extra lekkere voer om het eten te stimuleren. De voedster die bij hem zit is meteen gesteriliseerd, zodat ik alles in één keer heb gehad. Daar meer problemen mee, maar gelukkig gaat dat iedere dag stapje voor stapje beter.

Bedankt Anjali!