Honden met diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Honden met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 11:58

Ik heb 5 honden

4 labjes
2 van 11
1 van 9
1 van 1.5

1 golden retriever
Van 8 mnd.

Nu hebben ze laatste tijd dunne ontlasting, voer al jaren farmfood nooit problemen mee gehad.

Sinds ik de zwarte lab van 1.5 Jr heb (via marktplaats heb dr nu 6 mnd) hebben ze dunne ontlasting, de zwarte lab een echte neuroot met slechte start van d'r leven opgegroeid in een bench en hyper en een echte zenuwleijer dit is al wel wat minder geworden gelukkig helaas eet ze wel poep van onze andere honden.. Dikke stresshond.

Maar nu lijken ze bijna allemaal dunne ontlasting te hebben ze lopen hier gewoon los dus lastig te zien van wie welke ontlasting is.

Iemand enig idee of de soort griep rond gaat of zal het iets anders kunnen zijn.

Afbeelding

future_vet

Re: Honden met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:02

checken op giardia bij de dierenarts.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 12:06

future_vet schreef:

Zoiets las ik ook maar hoe neem ik de ontlasting mee :')

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:09

SecretLIN schreef:
future_vet schreef:

Zoiets las ik ook maar hoe neem ik de ontlasting mee :')

Vaak kun je wel een potje ophalen bij de da om een beetje in de te doen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 12:13

Maar het is momenteel echt waterig.. Lees net dat je ook zelf kunt testen.

Vind vreemd ineens zoveel dunne ontlasting en zie dan maar es wat van welke hond is

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:15

Je kan ook de honden meenemen naar de dierenarts en dan een rectaal swap laten nemen.
Als het waterdun is zou ik sws langs de dierenarts gaan. Kans op uitdroging.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 12:18

Das lastig welke hond..
Ga de dierenarts zo bellen normaal kwam hij aan huis maar de vaste dierenarts is met pensioen met 5 hyper honden in een wachtkamer is geen goed idee haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:28

Ik zou beginnen dan met de nieuwste hond mee te nemen naar de DA en die laten checken. Als die namelijk Giardia heeft is de kans groot dat de rest dat ook heeft. :)
Is dat het niet kun je evt bij de DA overleggen wat de vervolgstappen kunnen zijn.

Wanneer zijn de honden voor t laatst ontwormd?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:33

bij guardia testen heb je ook een relatief vers monster nodig geloof ik. dus even naar de da bellen en vragen of je zo kan langskomen met de 5, zonder in het spreekuur te moeten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:47

3 dagen ontlasting van alle honden opvangen, gewoon in poep zakjes of bakje je hoeft niet veel te hebben van elke drol. Giardia wordt niet in elke keer dat je hond poept uitgescheiden dus vandaar dat de standaard is om van 3 dagen monsters mee te nemen.. En dan allen laten testen op giardia. Daar klinkt het wel naar en zeker als ze alle 5 tegelijk problemen hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:09

Net gekeken lagen 2 hoopjes redelijke vaste ontlasting.

Heb ze vorige maand ontwormd misschien nog es allemaal.

Je kunt ook zelf testen of giardia zag ik ga kijken of dat misschien handiger is.

Onze honden lopen de hele dag los op het erf, 's avonds in hun serre daar heb ik 2 bedden met matrassen staan.. Maar als het niet te koud is staat de buitendeur naar de tuin gewoon open.. Hier lopen ze alleen op de regels, deze tegels en de tegels in de serre maak ik elke ochtend met chloor schoon ff de tuinslang er op.

We nemen de honden wel es mee naar een plas om ff te zwemmen of voor boswandeling als de zwarte daar misschien poep gegeten heeft kan ze ook besmet worden toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:12

Zou ze even niet ontwormen tot je bij de DA geweest bent :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:15

Moet sowieso nieuwe ontworming via de dierenarts ga ook niet zomaar ontwormen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:20

SecretLIN schreef:
Moet sowieso nieuwe ontworming via de dierenarts ga ook niet zomaar ontwormen

Wij bestellen ontworming altijd gewoon bij bijv medpets. :) Vandaar.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:22

Misschien scheelt dat wel met zoveel goed idee

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:24

Haha ja meestal wel :P Daarom ging ik er stiekem ook gelijk vanuit :o

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:58

Klinkt als giardia, zover ik weet is daar geen betrouwbare "thuistest" voor en zul je echt van drie dagen op rij ontlasting moeten verzamelen. En dan zou ik inderdaad beginnen met de laatste nieuwkomer. Voor giardia heb je trouwens wel een andere ontworming nodig dan "standaard" dus eerst laten testen bij de dierenarts en in overleg met hun de juiste medicatie geven, meestal krijg je dan panacur mee. Mocht er een namelijk positief zijn op giardia kun je er donder op zeggen dat ze het allemaal hebben! Geen goedkoop grapje.

Ik moet wel zeggen dat het me verbaasd dat je hier al zo lang mee wacht..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 14:15

Laatste tijd versta ik geen weken onder maar goed, overigens was het maar 1 hond en ook nu niet allemaal lag vanmorgen ook goede ontlasting.. Heb dit wel vaker gehad voor de zwarte er was duurde ook ff en was daar ook mee naar de dierenarts die zei gaat griep bij honden rond ze waren er toen na een week af

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:30

Ik hoop niet voor he dat het Giardia is. Heb het zelf gehad en daar wordt je niet vrolijk van.
Opgelopen tijdens mijn werk als dierenarts assistente. Het komt helaas steeds vaker voor

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:17

SecretLIN schreef:
Ik heb 5 honden

4 labjes
2 van 11
1 van 9
1 van 1.5

1 golden retriever
Van 8 mnd.

Nu hebben ze laatste tijd dunne ontlasting, voer al jaren farmfood nooit problemen mee gehad.

Sinds ik de zwarte lab van 1.5 Jr heb (via marktplaats heb dr nu 6 mnd) hebben ze dunne ontlasting, de zwarte lab een echte neuroot met slechte start van d'r leven opgegroeid in een bench en hyper en een echte zenuwleijer dit is al wel wat minder geworden gelukkig helaas eet ze wel poep van onze andere honden.. Dikke stresshond.

Maar nu lijken ze bijna allemaal dunne ontlasting te hebben ze lopen hier gewoon los dus lastig te zien van wie welke ontlasting is.

Iemand enig idee of de soort griep rond gaat of zal het iets anders kunnen zijn.

[ [url=m/EmlPpV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uit dit stukje maak ik opdat het al langer speelt vandaar dat ik me erover verbaas dat je er zo lang mee wacht. Overigens bij giardia vaak dat de ontlasting wisselend is van structuur.

Als je dierenarts je afscheept met "griep" zou ik een andere dierenarts zoeken..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:45

Hebben ze al zes maanden dunne ontlasting?

Of paar dagen?

Er heerst idd een maag darm virus, veel van m'n uitlaathonden hebben het of gehad en op de training ook, eigen hond ook al virus gehad, echt spuit poep en slecht eten, gespannen darmen.
Hij kreeg buscospan en finidiar en wat met twee dagen weer helemaal ok.

Maar als ze het al zes maanden hebben dan word het echt tijd om te testen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:51

De mijne is ook al twee dagen niet fit en behoorlijke diarree. Ik heb de dierenarts even gebeld en die bevestigde dat het rond ging. Even afwachten dus. Leuke roedel overigens.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 17:55

Tinkermuts schreef:
Hebben ze al zes maanden dunne ontlasting?

Of paar dagen?

Er heerst idd een maag darm virus, veel van m'n uitlaathonden hebben het of gehad en op de training ook, eigen hond ook al virus gehad, echt spuit poep en slecht eten, gespannen darmen.
Hij kreeg buscospan en finidiar en wat met twee dagen weer helemaal ok.

Maar als ze het al zes maanden hebben dan word het echt tijd om te testen.

Nee nu ong weekje.
De zwarte had het wel toen ik d'r ophield dat stopte na paar dagen.. Maar nu paar dagen weer diarree maar niet bij alle honden ligt ook vaste ontlasting

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:32

Giardia is klte, dan moet je alle beesten behandelen en alles waarmee ze in aanraking komen, grondig ontsmetten/wassen.
Om het te testen, moet je van 3 dagen poep verzamelen en naar de DA voor een testje. De apotheek heeft ook potjes, daar zit een klein schepje bij :7 Zelfs waterdun kan je dan opscheppen.

Panacur werkt tegen giardia en is meteen een ontwormingsmiddel. Dus nog niet ontwormen (want Milbemax oid is daar ook goed voor), maar even tripje DA met een gevuld potje :+

Giardia heeft wel een wisselende structuur per dag (dan waterdan, dan megahard), maar meestal hangt de kont van betreffende hond vol schijt. Dan heb je snel het slachtoffer gevonden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:35

Giardia vermoed ik. Hond en poep mee naar de dierenarts.

Helaas zelf en mijn twee honden besmet door een andere hond. Geen pretje. Naast de medicatie moest ik ook de honden na elke poepbeurt van achter schoonmaken en huis grondig soppen en wassen waar ze op lagen. Ben er weken zoet mee geweest terwijl ik zelf doodziek was van mijn ab. :r