Afgelopen winter toen ik hier op vakantie was ben ik begonnen met enkele dagen vrijwilligerswerk te doen in een wildlife center (rehab). Zij zijn gesponsord door de stad, wat vrij uniek is maar wat het ook bijzonder leuk maakt (kunnen zelf dieren gaan vangen als er iets mis is etc). Het team bestaat voornamelijk uit stagelopers die hier dan 3 maand verblijven, vrijwilligers en 1 supervisor. We krijgen voornamelijk pelikanen, roofvogels, uilen, buidelratten, eekhoorns & gordeldieren binnen.. verder hebben we ook een aantal dieren die onmogelijk terug vrijgelaten kunnen worden (meestal als baby opgevoed door mensen, wat dus illegaal is etc) en zo hebben we een otter (Izzy) en een bobcat (Jolene) en ook 3 vosjes
Als fotograaf heb ik natuurlijk vaak mijn camera mee en neem ik veel foto's van de dieren.. ik moet wel toestemming vragen of ik ze mag posten op social media maar gelukkig mag het altijd wel zolang ik duidelijk maak dat die niet mijn huisdieren zijn

Dus ik dacht waarom niet eens de foto's op bokt delen?
kijk en geniet!

vrijdag heb ik de meest 'imprinted' pelikaan ooit gezien. Er had iemand gebeld omdat zijn vleugel wat leek te hangen en hij niet wegvloog. 10 minuten later stonden we daar en in die 10 minuten was deze haak in zijn nek terechtgekomen van iemand die aan het vissen was.. hij ging letterlijk naar de mensen toe en viel hen aan dus ja, dan gebeuren er zo'n dingen

Verder was eigenlijk alles oke met hem en we hebben hem later op de dag terug vrijgelaten, hij heeft mij twee keer aangevallen

Hopelijk hebben jullie er een beetje van genoten

Moesten jullie vragen hebben.. altijd welkom!