[GZ] Ovaal Orthopedisch waterafstotend hondenkussen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

[GZ] Ovaal Orthopedisch waterafstotend hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 13:39

Hoihoi,

Ik ben op zoek geweest maar kan eigenlijk niks vinden, dus ik dacht ik probeer het hier even.

Ik ben op zoek naar een ovaal waterafstotend hondenkussen, liefst orthopedisch omdat mijn labrador inmiddels al wat ouder aan het worden is en meer last heeft van haar HD. We hebben een Curver hondenmand waarvan de binnenmaat 90x70cm is (al denk ik dat een paar cm meer of minder wel gewoon past). Waterafstotend omdat de kat schijnbaar vaker last heeft van blaasontstekingen en/of dominantie en/of stress en deze plek z'n go-to is als tweede kattenbak en ik weinig zin heb om de huidige fleece-kussens helemaal in biotex te weken iedere keer :'). (Geen zorgen, we gaan morgen naar de DA om dit te laten onderzoeken en zijn er dus mee bezig)

Wat ik kon vinden was de verkeerde maat, of niet waterafstotend, of niet ovaal.

Wie heeft de gouden tip?

Vleddertje1

Re: [GZ] Ovaal Orthopedisch waterafstotend hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:47

Geen tip voor kussens, maar is een losse hoes van bijvoorbeeld hondenkussen.com geen idee. Kan je evt op maat bestellen, waterdicht en je kan er elk kussen wat je wil indoen...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 20:02

Vleddertje1 schreef:
Geen tip voor kussens, maar is een losse hoes van bijvoorbeeld hondenkussen.com geen idee. Kan je evt op maat bestellen, waterdicht en je kan er elk kussen wat je wil indoen...

Oh dat is nog wel een goede :j. Al zijn ovalen orthopedische kussens best lastig te vinden, maar als ik er een vind hoeft die dan niet waterafstotend te zijn!

dierenfan

Re: [GZ] Ovaal Orthopedisch waterafstotend hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:33

Zou tafelzeil laten naaien en om binnenkussen doen. Daarna mooie buitenhoes er om en klaar

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:55

Oh dat is nog wel een goede :j. Al zijn ovalen orthopedische kussens best lastig te vinden, maar als ik er een vind hoeft die dan niet waterafstotend te zijn![/quote]

Andere optie is zelf volledig kussen samenstellen op

mijneigenkussen.nl

https://www.mijneigenkussen.nl/orthopedisch-matras.html?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 21:11

Vleddertje1 schreef:
Oh dat is nog wel een goede :j. Al zijn ovalen orthopedische kussens best lastig te vinden, maar als ik er een vind hoeft die dan niet waterafstotend te zijn!

Andere optie is zelf volledig kussen samenstellen op

mijneigenkussen.nl

https://www.mijneigenkussen.nl/orthopedisch-matras.html?[/quote]

Oh dit is echt een goede!! Heb je ervaring met de producten van deze site?

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:21

https://www.mijneigenkussen.nl/orthopedisch-matras.html?[/quote]

Oh dit is echt een goede!! Heb je ervaring met de producten van deze site?[/quote]

Nee geen eigen ervaring, maar toevallig pas op zoek geweest naar kussen en toen deze tegen gekomen. Ziet er goed uit. En geen negatieve ervaringen online kunnen vinden, dus zou er zo durven bestellen.
Onze hond is helaas plotseling overleden en voor onze nieuwe pup koop ik voorlopig nog maar zeer goedkope kussens tot ze ze heel laat

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 00:36

Even een update mocht iemand dit topic ooit tegenkomen en zelf ook op zoek zijn: het adres van Vleddertje was een goede, hebben nu een deken van die webshop in huis liggen! Heel tevreden mee en de hond is er niet vanaf te krijgen :))