pootjes beschermen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

pootjes beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 17:19

Wij hebben 2 hondjes waar we elke dag mee in het bos en op de hei lopen. Ging altijd prima.

Nu zijn we verhuisd en wonen aan een stukje bos. Daar groeien blijkbaar plantjes en grassen die ze vreselijk irriteren. Af en toe worden ze helemaal gek van de jeuk aan de pootjes.

Ik heb ze steeds in een badje laten weken en dan gaat het wel, maar normaal lopen we 4 a 5x een rondje. Meestal gaan we 1x elders lopen voor een grote ronde.

Maar het is echt hier iets wat er groeit, wat ze vreselijk irriteert. Geen idee wat het is; hoog gras, veel eikels, en misschien wat kleine braam takjes en dan nog van alles ertussen.

Nu lopen we ook al langs de weg, maar dan hebben we maar een erg kort stukje om ze uit te laten eigenlijk.

Ergens mee in smeren lijkt me niet heel effectief, maar sta ervoor open. Schoentjes lijken me wel effectief, maar totaal niet fijn voor de hondjes.

Natuurlijk is hier ontwijken de beste oplossing, maar het is pal aan ons huis en ze vinden het verder een heerlijk rondje. Als ik geen oplossing vind, lopen we er niet meer, maar zou mooi zijn als het wel kan.
Uit de omgeving lopen hier meer honden en hoor niet dat andere er last van hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:21

Zijn ze misschien allergisch voor iets dat daar groeit of iets nieuws wat je in huis hebt?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 00:05

moonsparkle schreef:
Zijn ze misschien allergisch voor iets dat daar groeit of iets nieuws wat je in huis hebt?

Het is echt van buiten. Als ik omloop en een bepaald stuk ontwijk hebben ze geen last. Maar zo voor het blote oog lijkt alles hetzelfde.

Ze zijn gewend veel buiten en in het bos te lopen.

Ooit 1x een hele heftige reactie gehad, maar daar bleek iets in het bos gedumpt te zijn.

Nu is het echt heel erg bijten aan de voetjes. Ze zijn ook ietsjes rood, maar met vergroot glas en fel licht echt niks te zien.

Er lopen hier meer honden, dus het is wel opvallend dat zij allebei last hebben. Het teefje is snel gevoelig, maar het reutje normaal verder nooit.

Met vet ben ik juist bang dat iets aan de pootjes gaat kleven. Schoentjes lijkt me niet fijn en moeten ze dan dagelijks wel een paar keer aan. Eerste hele vroege en 's avonds late ronde rijden we toch niet meer naar een andere plek elke dag.

KarmaChansy

Re: pootjes beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:29

ik herken veel in het verhaal wat een vriendin heeft met 1 van haar hondjes, die reageert ook ergens op maar geen idee waarop en is niks te zien, maar toch steeds bijten. Zij heeft deze die doe je makkelijk om en af. Nu is het bij haar maar 1 pootje ik gebruik deze zelf als er veel sneeuw ligt voor mijn border

voor het idee https://www.hooks.se/hund/skotsel-palsv ... 2pack-pawz

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 01:11

Misschien insprayen met pleister spray?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 07:12

Mijn hond heeft ook periodes dat hij schoentjes aan heeft. Hij is allergies voor alles wat je maar kunt bedenken en heeft ook vaak kapotte voetkussentjes. Het is even raar lopen voor de eerste keer maar nu rent hij er mee rond en blijven zijn poten heel. Hij heeft ook een klein gezwel bovenop zijn poot en zonder schoentje gaat dat steeds kapot. Om die poot heeft hij buiten altijd een schoentje aan, hij vind het helemaal prima.