Katten boos naar nieuwe krabpaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Katten boos naar nieuwe krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 00:42

Juist. :')

Vorige krabpaal was hemelen, die hebben ze zeer deskundig gesloopt, en ik zag op Marktplaats dé oplossing langs komen. Een krabpaal speciaal voor Maine Coons (dat die van mij mini's zijn vergeten we even), palen met 20cm doorsnee, super super super stevig. Dus ik zo snel mogelijk het ding opgehaald, met hulp etage naar boven gesleept (65 kg :oo), mooi plekje in de woonkamer gegeven...

En nu heb ik 2 hele boze katten die ernaar blazen, soms gaan snuffelen, maar ook boos worden naar elkaar (doen ze echt zelden - normaal altijd poeslief) en ook nauwelijks in de buurt willen komen. -O-

Mijn theorie is dat de krabpaal ruikt naar vreemde katten. Ik had nog een spray staan voor krabpalen, vnl voor kittens, maar hee - maar dat hielp niet echt. Is het inderdaad de geur? Wat kan ik doen om de krabpaal zsm acceptabel te maken voor ze? Help!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 01:04

Tja. Mijn kater heeft hetzelfde gedaan en uiteindelijk gezwicht en de vorige maar weer tevoorschijn getoverd. Luid knorren en spinnend werd hij begroet...

Ik zou het bij jou nog wel even afwachten (mijne was zo’n goedkoop ding van de Action). Wellicht wat brokjes rondstrooien, Hun kleedje/mandje erop en katten zonder pardon erop zetten.

Maar ja, als jouw bed niet bevalt breng je hem ook terug. Je kan dieren niet dwingen iets leuk te vinden :+

Maartje1990

Re: Katten boos naar nieuwe krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 01:08

Heb ne al valeriaan of catnip spray gebruikt?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 01:24

De vorige terug is echt geen optie. Die lag in elkaar gezakt op de grond :')
Denk niet dat het het meubel zelf is, kan me echt niet voorstellen dat ze dat zo erg vinden :P Denk echt de geur van vreemde katten.

Wat ik erop heb gespoten heet play spray en zit volgens mij iets catnip in...

Ik ga iig hun mandje erop zetten en ik denk wat kleding van mij. Hopelijk trekt er dan een bekendere geur in?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 02:01

het is geen nieuwe dus maar tweedehands? Dan lijkt mij idd de geur van andere katten de boosdoener.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 02:40

Ik denk ook de geur van andere katten.
Hoe lang staat deze nieuwe? Ik zou het gewoon een paar weken geven. Uiteindelijk wint de nieuwsgierigheid wel!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:30

Ik denk dat je goed zit met je gedachte dat ze zo doen omdat ie naar andere kat ruikt.
Wat je zou kunnen doen is een emmertje biotex maken, het hele ding afsoppen en vervolgens als ie droog is, insprayen met valeriaan spray. En dan hopen dat de lucht er voldoende uit is, zodat ze hem accepteren.
2e hands katten spullen zijn altijd lastig...

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:29

Kleedjes waar ze zelf op hebben gelegen er overheen leggen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:17

Niet alleen kleedjes neerleggen maar vooral met kleedjes langs alle oppervlakken van de krabpaal wrijven zodat je hun geur aan de paal geeft.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:22

geur van andere katten idd.
Ik zou eerst een tapijtreiniger halen, dat er goed opspuiten, inwrijven en uit stofzuigen.
Daarna iets van urine-off voor katten of een kennelcleaner voor katten. (ik heb een grote roze fles, dat werkt als een all in one, dus de tapijtreiniger is dan niet meer nodig, ik zou even moeten kijken naar de merknaam)
Inspuiten, inwrijven en stofzuigen, en dan nog een laag erover en intrekken.
Goedje stinkt behoorlijk dus ramen open als je dat doet zal wel zo fijn zijn.
Daarna paar dagen laten verluchten, en dan ev de play spray of catnip erop.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:25

Duhelo schreef:
geur van andere katten idd.
Ik zou eerst een tapijtreiniger halen, dat er goed opspuiten, inwrijven en uit stofzuigen.
Daarna iets van urine-off voor katten of een kennelcleaner voor katten. (ik heb een grote roze fles, dat werkt als een all in one, dus de tapijtreiniger is dan niet meer nodig, ik zou even moeten kijken naar de merknaam)
Inspuiten, inwrijven en stofzuigen, en dan nog een laag erover en intrekken.
Goedje stinkt behoorlijk dus ramen open als je dat doet zal wel zo fijn zijn.
Daarna paar dagen laten verluchten, en dan ev de play spray of catnip erop.

Dit inderdaad, je zou ook daarna de spray van feliway kunnen spuiten, die is geurloos.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:26

:')
Ik vermoed idd ook de geur van vreemde poezen.

Alhoewel ik hier ééntje rondlopen heb die heel erg boos is op een simpel speeltje.
En dat duurt nu al zo'n 2 jaar :=

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:29

Wat goed helpt is de thee van zonnatura, goede nachtrust, er helemaal langs wrijven, daar zit valeriaan in en dat vinden ze doorgaans helemaal geweldig. Wij hebben ook een keer een gebruikte krabpaal gehad en dat hielp heel goed

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 10:04

Schoonmaken dus. Dan geef ik toch de voorkeur aan iets wat niet zo stinkt :))

Overigens is de inhoud allemaal losse kussens, dus die kunnen gewoon de wasmachine in.

Pandora2 schreef:
:')
Ik vermoed idd ook de geur van vreemde poezen.

Alhoewel ik hier ééntje rondlopen heb die heel erg boos is op een simpel speeltje.
En dat duurt nu al zo'n 2 jaar :=

Oei _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:36

Goh, stinken is relatief. Het spul dat ik heb ruikt sterk naar ontsmetting. Ik vind het niet echt stinken maar het ruikt (voor mij, migrainegevoelig) gewoon erg sterk? Eventjes luchten en het ergste is wel weg hoor.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:44

Goed uitzuigen, 24u buiten zetten en dan nog een keer goed uitzuigen kan ook wonderen doen. Daarna feliway spray erover en dan opnieuw kijken wat ze ervan vinden

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 14:32

Ik heb deze nog thuis: https://www.plein.nl/beaphar-play-spray ... nip-150-ml
Is dit ook geschikt als feliway/valeriaan om het weer aantrekkelijk te maken, of doet het niet zoveel voor de geur?

Anders even de feliway bestellen. Ondertussen ga ik hem inderdaad grondig schoonmaken.