Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Er zijn meerdere kattensoorten waarbij de broers samen blijven nadat ze zijn afgespeent. Bij leeuwen is dat nogal eens permanent bij cheetahs tijdelijk. Onverwante dieren zijn eerder concurrenten. Of een andere kat(er) met Elmo samen zal gaan is daarmee moeilijk te zeggen. Qua spelen is 2 van hetzelfde geslacht beter, qua match eerder het andere.
Sommige katten doen het beter alleen, sommigen juist met andere kat en sommigen zijn er vreselijk moeilijk in.
Eerst de situatie maar aankijken, hoe is de andere kat, zijn jullie er al aan toe en hoe veilig is buiten bij jullie gezien de reden overwegen kat erbij.
flavlip schreef:Ach wat sneu! Een nieuw maatje zou zeker kunnen, al zijn uit het zelfde nest vaak echt maatjes en is 't met een nieuwe afwachten hoe het zal gaan. Ik had ook 2 broertjes wat echt maatjes waren en nu 1 van de broertjes met een poes. Het heeft echt lang geduurd en ze zijn nooit zo close geworden als de broertjes, maar vinden elkaar nu wel leuk/accepteren elkaar, liggen vlakbij elkaar (de broertjes waren 1 bolletje, lagen echt in elkaar) en soms een lik/kleine wasbeurt.
Ik zou kijken hoe elmo het over een tijdje in z'n eentje vindt. Nu zal hij misschien van slag zijn doordat z'n broertje er ineens niet meer is, maar wie weet merk je verder niks en vindt hij 't prima. Katten zijn in principe solitaire dieren en kunnen ook heel goed langs elkaar heen leven, dan heeft het voor hun weinig toegevoegde waarde.
olga schreef:Arme Pino.
Bij ons is vorig jaar een van de broers overleden door een aanrijding. De kat die we nog hebben heeft geen afscheid kunnen nemen. Ze lagen ook vaak samen in de mand en dergelijke. Bij ons was het niet heel duidelijk dat hij zijn broer miste. Was in het begin net als bij jou misschien iets zoekend. Ze waren toen trouwens 3 jaar oud.
Misschien scheelt het dat we nog een hond hebben, maar deze is overdag niet thuis.
We zijn net een midweek op vakantie geweest, dat vond ik wel spannend. Hij was blij dat we terug waren, maar niet anders dan toen ze samen waren.
Ik zou het zeker gewoon even een tijdje aankijken.
Maureen_M schreef:Hallo allemaal,
Misschien kennen jullie Pino en Elmo nog wel van onderstaande topic
[BB] Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder
Helaas hebben wij gisteren afscheid moeten nemen van Pino. Hij is aangereden door een auto en heeft dit niet overleefd... we zijn er kapot van. We hebben Elmo de mogelijkheid gegeven om afscheid te nemen van Pino en hebben hem inmiddels ook al begraven.
Nu zijn wij mensen en kunnen we relativeren, wij zullen er met de tijd overheen komen. Maar zijn broertje Elmo blijft nu alleen achter. We weten niet goed wat we moeten doen.
De gehele reden om voor 2 katten te kiezen is omdat wij allebei werken. De gedachte hierachter was "dan hebben ze elkaar". En dat was zeker zo. Altijd samen spelen, slapen, elkaar wassen, samen naar buiten etc. We zijn dus enorm bang dat Elmo eenzaam zal worden zonder zijn maatje. Op het moment reageert hij niet heel veel anders dan normaal. Hij lijkt wat zoekend maar dit kan ook schijn zijn.
Ik wil dus graag van Bokt weten of zij ervaring hebben met een soortgelijke situatie en wat zij vervolgens gedaan hebben. Toch uiteindelijk een kat erbij of juist niet. Wat voor geslacht zou je erbij zetten? Pakte het goed uit, of juist totaal niet.
We willen alleen informatie verschaffen en zijn nog lang niet toe aan een nieuw maatje. We willen alleen kijken wat het beste zou zijn voor Elmo.
olga schreef:Uit zijn kattenluik staren klinkt wel zielig. Maar inderdaad, misschien deed hij dat wel al of is hij inderdaad zoekend. Het blijft lastig dat ze niet kunnen praten.
Hevonen schreef:Heb tweemaal in dezelfde situatie gezeten. De eerste keer twee kittenkaters die echt onafscheidelijk waren. Een van de twee is kort voor zijn eerste verjaardag is doodgereden. Toen via internet een jonge kater gevonden die weg moest wegens allergie. Speciaal gezocht naar een kat met een vriendelijk karakter, omdat de overgebleven kitten heel zachtaardig was. Prima match, na een poosje ook weer onafscheidelijk. Helaas is de eerste, die we dus oorspronkelijk al hadden, rond zijn tweede verjaardag aan een hartkwaal overleden. Dus weer op zoek naar een maatje. Na een aantal katten bekeken te hebben, eentje gekozen met een heel lief karakter. Het gaat prima tussen de katers, alleen is de nieuwste aanwinst (nu al twee jaar geleden) nogal mensenschuw. Hij heeft kennelijk een of ander trauma. Maar langzamerhand gaat ook dat steeds beter.
Ik zou voor een kater gaan, die blijven langer speels dan poezen... zijn vaak betere maatjes voor een kater.
Lukasje schreef:Ach hoe stom, 1 wegje van 30km/h en wordt hij nog aangereden. Veel sterkte!
Goh, ik zou het even aankijken ... Een nieuwe kat is daarom niet per se een nieuw vriendje.
Ik heb steeds 2 katten gehad, om dezelfde reden als bij jou speelt, nl dat ze elkaar hadden wanneer wij weg waren. Maar eerlijk? De katten verdragen elkaar maar echte vriendjes in de betekenis van samen spelen, wassen, slapen, ... zijn geen van al de combinaties geworden. Het ging telkens om een kitten dat bij een oudere kat gezet werd omdat er een kat gestorven was.
Lukasje schreef:@ ikkedus: jij hebt dus bij een volwassen kat niet 1 maar 2 kittens gezet? En dat was een succes zoals ik lees!
Daaraan (2 kittens) had ik ook al gedacht, voor een volgende keer dan, maar of ik mijn man overtuigd krijg
ikkedus schreef:Ik heb net om die reden 2 kittens in huis genomen. Mijn 6,5 jarige poes miste echt duidelijk een maatje. Was erg onrustig en lawaaierig.
Ik heb voor 2 broertjes gekozen omdat die nu elkaar hebben om mee te ravotten en toch gezelschap voor Nova.
Ze zijn er nu en week en het gaat echt heel goed.Nova is een stuk rustiger en de tactiek werkt perfect.
Overigens zijn mijn katten binnenkatten. Voor een buitenkat voelt het wmb anders. Die ontmoeten buiten “gesprekspartners” en hoeven dan denk ik niet perse een maatje.
Voor eenbinnenkat vind ik persoonlijk een maatje een must als je zelf werkt.
picobello schreef:Wat onwijs verdrietig, ze waren zo leuk samen!
Qua geslacht maakt in mijn ervaring niet uit wat je er bij zet, de klik onderling moet er zijn. Maar ik zou er zeker een kitten bij plaatsen, anders wordt de overgebleven kat met grote zekerheid erg eenzaam.
Heel veel sterkte met het verlies
tootje71 schreef:Ik zie dit topic en meteen ook een advertentie op boktmarkt over een rood gratis aangeboden kitten...wat niet wegneemt dat het intens verdrietig is wat er is gebeurd.. sterkte hoor..
Maureen_M schreef:Hevonen schreef:Heb tweemaal in dezelfde situatie gezeten. De eerste keer twee kittenkaters die echt onafscheidelijk waren. Een van de twee is kort voor zijn eerste verjaardag is doodgereden. Toen via internet een jonge kater gevonden die weg moest wegens allergie. Speciaal gezocht naar een kat met een vriendelijk karakter, omdat de overgebleven kitten heel zachtaardig was. Prima match, na een poosje ook weer onafscheidelijk. Helaas is de eerste, die we dus oorspronkelijk al hadden, rond zijn tweede verjaardag aan een hartkwaal overleden. Dus weer op zoek naar een maatje. Na een aantal katten bekeken te hebben, eentje gekozen met een heel lief karakter. Het gaat prima tussen de katers, alleen is de nieuwste aanwinst (nu al twee jaar geleden) nogal mensenschuw. Hij heeft kennelijk een of ander trauma. Maar langzamerhand gaat ook dat steeds beter.
Ik zou voor een kater gaan, die blijven langer speels dan poezen... zijn vaak betere maatjes voor een kater.
He wat een super sneu verhaal!!Sterkte! ook al is het al even geleden. Zoiets blijft altijd pijn doen
Hebben jullie kort na de aanrijding een nieuw maatje gezocht of juist veel tijd eroverheen laten gaan?