Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
siskeh schreef:Ik zou proberen mama poes wel wát bij te voeren, maar normaal gesproken trekt dat weer helemaal recht.
Ontwormen/ontvlooien kan soms wel een belangrijke zijn!
En voor "dikke kater" is waarschijnlijk iets van senior-brok beter, of word die helemaal niet bijgevoerd?
kwita schreef:Wat wij deden is de moeder even apart zetten meenemen en laten eten tot ze niet meer kan.
de kittens voeren bij het nest en de kater elders voeren en opsluiten tot moeder en kittens gegeten hebben.
zo deden wij het mama in de bijkeuken, papa een uurtje opsluiten in de garage evt met zijn eten.
En dat waren zelfs wilde katten...maar geloof het ze wisten het en moeder kwam altijd 3xper dag op tijd voor haar brokjes en vlees. dan komt moeder aan, en valt papa af en de brokken voor de kittens bij het nest en zelf even wachten zodat je pa weg kan houden!
quera schreef:En ik zou ze allebei laten helpen.
Sowieso mamapoes. Want elke keer nestjes kost ook enorm veel energie. En vergeet de poezenkittens niet.
Hevonen schreef:kwita schreef:Wat wij deden is de moeder even apart zetten meenemen en laten eten tot ze niet meer kan.
de kittens voeren bij het nest en de kater elders voeren en opsluiten tot moeder en kittens gegeten hebben.
zo deden wij het mama in de bijkeuken, papa een uurtje opsluiten in de garage evt met zijn eten.
En dat waren zelfs wilde katten...maar geloof het ze wisten het en moeder kwam altijd 3xper dag op tijd voor haar brokjes en vlees. dan komt moeder aan, en valt papa af en de brokken voor de kittens bij het nest en zelf even wachten zodat je pa weg kan houden!
Pas op met katers en kittens. Ik heb meermaals meegemaakt dat ze kittens (dood)bijten als de moederpoes even weg is.
MarlindeRooz schreef:![]()
Doe je dat ook met je kinderen? Dat je er standaard gewoon 1 per jaar werpt? En dan gewoon los laten lopen op de weg he.
GraceZarif schreef:Makreel in kleine beetjes (teveel leidt weer tot diarree). Een paar keer per dag extra goede brokjes voeren, kijk naar de ingrediënten, liever een hoger percentage kip/vlees en weinig tot geen granen zoals tarwe. Geitenmelk wil ook in kleine hoeveelheden helpen net zoals een likje boter.
Maar zoals gezegd zou het diervriendelijk zijn ze te laten helpen. Wat een zware belasting voor een poes elke keer Krols of drachtig, dat moet je niet willen. Er zijn regelmatig mensen die hun kat een vrij leven op een boerderij gunnen en die het verstand hebben niet de richting van de weg op lopen.
Schemerdier schreef:Bah.
Een dier is geen wegwerpobject.
Schemerdier schreef:Je kan je ook de vraag stellen of je woonomgeving wel geschikt is voor katten als ze blijkbaar allemaal worden doodgereden, misschien neem je er dan gewoon beter geen
KPet schreef:GraceZarif schreef:Makreel in kleine beetjes (teveel leidt weer tot diarree). Een paar keer per dag extra goede brokjes voeren, kijk naar de ingrediënten, liever een hoger percentage kip/vlees en weinig tot geen granen zoals tarwe. Geitenmelk wil ook in kleine hoeveelheden helpen net zoals een likje boter.
Maar zoals gezegd zou het diervriendelijk zijn ze te laten helpen. Wat een zware belasting voor een poes elke keer Krols of drachtig, dat moet je niet willen. Er zijn regelmatig mensen die hun kat een vrij leven op een boerderij gunnen en die het verstand hebben niet de richting van de weg op lopen.
Ik ben ook niet van plan om haar jarenlang nest na nest te laten werpen. Dit is de allereerste. Zoals gezegd, ik hoop dat ze slim is (en dat lijkt tot nu toe zo te zijn) en nog heel lang hier rondloopt. Dan zullen we haar tzt inderdaad wel een keer helpen. Het is zwaar voor r, dat zie ik ook.
Schemerdier schreef:Bah.
Een dier is geen wegwerpobject.
Niemand gooit katten hier weg. We zijn hartstikke dol op onze dieren, maar gunnen ze ook de vrijheid. Ik vind het namelijk ontzettend sneu om een kat op te sluiten in een appartement. Ik zie hoe onwijs veel lol de dieren hier hebben. Liever kort een dolgelukkige, vrije kat dan 20 jaar lang opsluiten.
Maargoed, ieder zijn mening en dat is gelukkig helemaal ok
bigone schreef:Geen katten op het platteland betekend meestal gigantische muizen en rattenoverlast dus wel of geenkatten is geen keus, laten helpen ieder zijn eigen keus.
Hevonen schreef:Altijd een probleem. Wij wonen aan een rustig landweggetje aan de rand van het dorp, waar je officieel 30 mag. Maar ze racen met 80 voorbij. Zoveel mogelijk hekken zodat ze niet zomaar de weg op rennen, de rest van het terrein aantrekkelijker maken voor katten helpt wel wat.
Je kunt de gemeente vragen om snelheidsremmende maatregelen, zoals drempels en wegversmallingen. Soms lukt dat en helpt dat.
bigone schreef:Schemerdier schreef:Je kan je ook de vraag stellen of je woonomgeving wel geschikt is voor katten als ze blijkbaar allemaal worden doodgereden, misschien neem je er dan gewoon beter geen
Geen katten op het platteland betekend meestal gigantische muizen en rattenoverlast dus wel of geenkatten is geen keus, laten helpen ieder zijn eigen keus.
marsyl schreef:Even doorgaand op het onderwerp steriliseren, evt de poezepil een optie? Kost een tientje en je kunt 20 weken vooruit(1 pil per week)
Snap je standpunt helemaal, hier assistente bij DA in boerenrijk gebied en wordt veel gedaan zo met de poezepil. Werkt perfect.