Brokken brokken en nog meer brokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

Brokken brokken en nog meer brokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 19:02

Hoi bokkers,

Over minder dan 3 weken komt ons kleine bordercollie meisje.

Maar momenteel zie ik even het overzicht niet meer door de brokken heen er is zoveel :')

Ons kleine meisje krijgt bij de fokker hills. Zal ik haar op de hills laten of over op een andere brok ? En welke dan?

Ik wil niet op vers vlees gaan omdat ze met mij overal mee naar toe zal gaan waar ik op momenten ook geen vriezer of koelkast beschikbaar heb.

Moeilijk moeilijk moeilijk

En hoe denken jullie over huisdieren verzekering voor de hond ?
En welke dan? De keuze van zowel brok als verzekeringen is reuze.

Alvast bedankt

kiwiwitje

Re: Brokken brokken en nog meer brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:07

Sowieso de eerste weken voeren wat de fokker voert. Vaak is verhuizen al meer dan genoeg voor een pup.

Wij voeren zelf wolf of wilderness. Alle soorten/smaken behalve de soft. Aan pup en volwassen :)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 19:08

Ja absoluut en we krijgen ook voer mee maar ben mezelf alvast aan het oriënteren of ik het bij deze brok moet houden of toch verder kijken ? Vind het zo moeilijk

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:11

Ik wilfe ook niet vers voeren maar wilde wel graanvrij en hoog percentsge vlees. Ivm allergie voeren we purizon, katten krijgen nutrivet, zou ik voor de hond de honden varianr van nemen als die geen allergie had

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:26

Wisselen of verder kijken is geen duidelijk antwoord op te geven. Het is gewoon kijken wat goed werkt en wat je uit wil of kan geven voor voer.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:38

Wij voeren ook vanaf puppy af aan wolf of wilderness. Verzekering hebben wij bij reaal en zijn daar erg tevreden over.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:48

Ik zou me eerst aan het advies van de fokker houden qua voer. Als het niet goed bevalt of te duur is kan je altijd nog overstappen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 19:49

En profine ? Wat denken jullie daar van ?

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:28

Wij hebben tot een jaar dezelfde korrel als de fokker gegeven. Daarna zijn we overgestapt op een koudgeperste brok, daar vind ik onze honden heel goed mee. Ze krijgen prins hondenvoer.

Beetje hetzelfde schuitje als jij, wij hebben ook geen grote diepvries en ik zag het voeren van vers vlees zelf ook niet zitten. Via een vriendin uiteindelijk bij de koudgeperste brok gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:37

Ik zie dat ze van Profine ook een puppy lam versie hebben. Daar zou de voorkeur bij mij naar uit gaan ipv kip. Gevoelige honden “kunnen” op kip reageren, dus zou ik persoonlijk voor kiezen. Maar elke hond is verschillend, dus het zal sws uitproberen worden wat past.
Het heeft wel een vrij hoog vlees gehalte, maar ook een hoog aardappel gehalte..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:55

Ga je hele dagen van huis dan?
Want als je vers vlees voert hoef je uiteindelijk maar 1x per dag te voeren.
Ik ben geen fan van brokken. Geeft vaak een slechte adem, vieze tanden en minder noodzakelijke voedingsstoffe.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:23

Ik ben geen fan van 1 merk voeren of 1 smaak of sowieso 1 ding. Hier eten ze van pup af aan vanalles qua gewone brok, geperste brok, dure merken of zooi. Gestoomd vlees, blikvlees, worsten of kvv of zelfs barf. Maar net zo makkelijk eens een stuk winterpeen, komkommer, appel, banaan, enz
Oh en tot zo lang er behoefte aan is elke dag wat stevigs te knagen qua kophuid, ore, neuzen, staarten van allerlei dieren in gedroogde of in elk geval bewerkte vorm.

Elk merk, elk voersoort heeft voor en nadelen en elke hond is anders. Juist door veel afwisseling hoop ik te voorkomen dat mijn honden over gevoelig worden ergens voor of zeer kieskeurig.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:37

Onze hond krijgt Renske brokjes deze hebben wij heb direct gegeven toen hij bij ons kwam. Hij had de keuze uit een bakje met Renkse of voer van de fokker hij begon zelf aan de Renske brokken en negeerde het voer van de fokker compleet.Ik vondt het belangrijk dat hij zelf die keuze mocht maken of hij het vertrouwde voer wilde of het nieuwe voer. Zo is de directe overstap stress vrij gegaan.Renske is graanvrij.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 12:23

Moeilijk dus :')

Voorlopig hou ik het dan even op het voer van de fokker en geef ik zo nu en dan eens wat anders ertussendoor zodat ze niet went aan 1 soort brok.

Ik ben inderdaad sommige dagen van huis en dan gaat ze mee vandaar geen vers vlees wel wil ik haar soms wat tussendoor geven qua vlees even uitzoeken nog hoe en wat

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:41

Wij voeren onze pup Sam’s Field. Hier doet ze het super goed op en ze vindt ze heerlijk! Ze glimt als een spiegeltje!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:44

Isaboy schreef:
Moeilijk dus :')

Voorlopig hou ik het dan even op het voer van de fokker en geef ik zo nu en dan eens wat anders ertussendoor zodat ze niet went aan 1 soort brok.

Ik ben inderdaad sommige dagen van huis en dan gaat ze mee vandaar geen vers vlees wel wil ik haar soms wat tussendoor geven qua vlees even uitzoeken nog hoe en wat

Ik heb Skip bij Reaal Dier en zorg verzekerd, ben ik erg blij mee. Kost mij €39 per maand.

Uiteindelijk moet je voeren waar je hond het goed op doet.

Vlees voeren is best een dingetje idd met vriezer ruimte en dagjes weg.

Idealiter zou ik kiezen voor 1x per dag brok en 1x per dag vlees. Ga je een keertje weg, geef je gewoon alleen brok die dag.

"Helaas" blijkt dat mijn hond Skip het eigenlijk veel beter doet op alleen vlees. Als we een dagje weg gaan, krijgt hij vaak lang houdbaar vlees van bijvoorbeeld Renske gestoomd. Maar hij krijgt ook wel eens gewoon brokken als we weg gaan of als ik vergeten ben vlees uit de vriezer te halen bijvoorbeeld.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:48

Ik voer de mijne meestal Renske - soms ook Wolf of Wilderness, omdat hij nogal eens na een tijdje kan zeggen 'nu even niet meer'. Ik wil niet inleveren op de kwaliteit van voer, dus Renske is de basis, WoW mijn alternatief. Soms krijgt hij bij mijn ouders Lukkulus en soms krijgt hij Edgar & Cooper.

Over Renske ben ik het meest tevreden. Daar krijgt hij ook het zachte, gestoomde voer van af en toe en ook het diepvriesvoer in het weekend soms.
Toby krijgt overigens altijd kip, kalkoen, rund, oceaanvis of zalm. Lam of eend geven bij hem dunnere ontlasting en meer ontlasting.