Kat naar dierenarts, wie stelt me gerust?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Kat naar dierenarts, wie stelt me gerust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 19:40

Ik heb een kat, van een jaar oud... Grover heet ze...

Grover is geholpen en kan daarom veel buitenspelen... Helaas vinden de buurkatten (het is hier heel gewoon dat katten in en uit de tuin gaan) haar niet zo lief... En dat heeft ze een poosje terug vermoedelijk moeten bekopen met een flinke vechtpartij.

Kleine maand geleden ontdekte ik een plekje op haar koppie, bij het oor. Zag er goed uit, mocht er aan komen dus heb honingzalf gesmeerd. Helaas wil het plekje niet dichtgaan en wordt het wat groter.

Dus afspraak gemaakt bij de dierenarts voor morgenmiddag. En ik zie er zó tegenop...
Ik heb het plekje vanmiddag even schoongemaakt en er lijkt wat in te zitten. Ik ga zelf maar niet pulken, ondanks dat het geen pijn lijkt te doen.

Maar ik maak me echt best zorgen... Wie stelt me gerust -O-

Doutz16

Re: Kat naar dierenarts, wie stelt me gerust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:48

Komt vast goed.
Onze geholpen kat heeft eens gevochten waardoor er een mega abces tussen zijn ogen zat + tandvlees gescheurd oid. Allemaal weer goed gekomen :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:53

Weet je zeker dat het een gaatje van het vechten is? Misschien is het een bacteriële infectie ofzo, kan echt heel veel zijn.

Niet teveel zorgen maken hoor :(:)
Mijn kat van bijna een jaar oud waarschijnlijk is vandaag gediagnostiseerd met en auto-immuun ziekte. Ik vreesde ook het ergste maar het is met prednison waarschijnlijk goed te behandelen. Houd moed, zelfs als het iets anders is is er heel veel mogelijk qua behandeling!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:54

No panic. Poes doet normaal veronderstel ik ?
Kan vanalles zijn, maar lijkt mij echt niks ernstig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 20:01

Pandora2 schreef:
No panic. Poes doet normaal veronderstel ik ?
Kan vanalles zijn, maar lijkt mij echt niks ernstig.

Poes doet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg normaal...
Iets te veel energie, luistert als een hondje, praat helaas net zoveel als ik :') (maar dat zal het beetje siamees bloed zijn gok ik)

Pluttersput schreef:
Weet je zeker dat het een gaatje van het vechten is? Misschien is het een bacteriële infectie ofzo, kan echt heel veel zijn.

Niet teveel zorgen maken hoor :(:)
Mijn kat van bijna een jaar oud waarschijnlijk is vandaag gediagnostiseerd met en auto-immuun ziekte. Ik vreesde ook het ergste maar het is met prednison waarschijnlijk goed te behandelen. Houd moed, zelfs als het iets anders is is er heel veel mogelijk qua behandeling!

Ik verwacht dat hij dan wel wat meer ziek zou zijn...
Maar het wondje is ook gewoon heel mooi rustig en ik zie echt iets zitten, iets zwarts... En het etterde vanmiddag een beetje waardoor ik het wilde schoonmaken.

Ik zie wel, ik heb weinig meegemaakt :') Mijn hele leven al katten, er is er ooit één beschoten met hagel, diezelfde kreeg uiteindelijk zo'n soort kanker aan de oren, huidkanker achtig. Maar had daar weinig last van. Dierenarts wilde er vanwege de leeftijd ook niets meer aan doen aangezien kat verder fit was.

Maar verder dus nooit echt dierenartsgangers... Dus nu ik ééntje voor mezelf heb, is het ineens anders ofzo. :7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:20

Best kans dat er iets in is gekomen wat nu een weg naar buiten zoekt. Niet panieken, komt helemaal goed. Katten herstellen ontzettend makkelijk over het algemeen.

Heb die van mij ooit eens gevonden nadat hij waarschijnlijk gegrepen was door een wond. Gaten over z’n hele lijf incl kop en oren. Flinke dosis AB, goed schoonmaken en na een paar dagen was het echt al super goed aan het genezen en moest ik steeds meer mijn best doen om hem te vangen en de wonden schoon te spuiten.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:23

Zal wel een vechtabces zijn. Als dat goed wordt schoongemaakt en er wat AB ingaat komt het vast goed :)
Success met haar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 16:41

He, jullie verhalen hebben met echt wel gerustgesteld!

Ik ben net terug, met lood in de schoenen heen en licht als een veertje weer terug :')

Het blijkt een fistelgaatje te zijn. Wat er in zat waren haren en ook behoorlijke lange haren. Dierenarts heeft een deel laten zitten en over twee weken laat ik het helemaal weghalen operatief.

Dit was niet iets dat echt nodig was, met dit fistelgaatje kan ze zonder problemen 20 worden. Maar er blijft dan wel altijd of terugkerend een korstje/wondje komen, gewoon omdat die huid eronder nu eenmaal zo is gegroeid. Met het oog op de aanvallen van andere katten in de buurt lijkt me dat een onnodig risico voor het geld dat ik nu een keer kwijt ben.

Jullie hebben geen idee hoe opgelucht ik ben :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:46

Haha ! Ben je met de klap weer 10 jaar ouder :D
Gelukkig niks ernstig dus.

Ik zou zo'n ding ook laten weghalen hoor. Zeker in de zomer komen er toch al sneller vliegen op af als het een beetje open is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 18:00

Vliegen ben ik dan weer niet zo bang voor, die worden smakelijk verorbert nog voordat ze de kans krijgen om even te ruiken aan de wond :+ Maar een nagel erin of andere jakkies...

Maar helaas wel weer 10 jaar ouder inderdaad :')

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:09

Geen zorgen. Heb het vaak bij de hand gehad. Als het erin blijft zitten kan het gaan ontsteken en dan heeft de kat veel pijn. Beter nu even laten verwijderen.

Komt goed.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:20

Zullen we je gebruikersnaam dan maar veranderen in Janine1980? :))

Fijn dat het iets relatief onschuldigs is. Een van onze vorige katten heeft dat ook een keer gehad. Was gelukkig maar een kleine ingreep en toen was het probleem ook verholpen. Maak je geen zorgen, dit komt echt wel goed :)

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:25

:')

Fijn dat het niks ernstigs is! Ik snap die angst wel hoor, je kan jezelf er helemaal mee opfokken terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:29

Oscar schreef:
You made my day! :') :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:56

Oscar schreef:

Fijn dat het iets relatief onschuldigs is. Een van onze vorige katten heeft dat ook een keer gehad. Was gelukkig maar een kleine ingreep en toen was het probleem ook verholpen. Maak je geen zorgen, dit komt echt wel goed :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:02

Edit: lees nu dat je al bij de DA was geweest, moet echt vaker eerst alle reacties lezen.. :')

Beterschap met je katje! :(:)