Ik ben het zo beu. Mijn kat plast soms echt buiten de bak, maar vaak ook in de bak tegen het randje waardoor er achter de bak plas ligt (en alles weer stinkt).
Ik heb mijn kater dierenartsgewijs al helemaal binnenstebuiten laten keren. Hij staat op dieetvoeding, aangepast voor de nieren. Hij heeft echt zero stress maar is wel stressgevoelig. Er zit een karakterkantje op dit gedrag, daar ben ik van overtuigd, want als hij zijn zin niet krijgt en hij krijgt het in zijn kop dan gaat hij voor mijn neus tegen de deur plassen. Maar oké, dat weet ik en dat kan ik omzeilen. Ik heb al diverse korrels ook geprobeerd, geen effect.
Maar dat door de randen van de bak plassen, daar weet ik dus écht niets tegen. Hij plast tegen de achterkant van zijn kattenbak, dat zakt dan naar beneden en sijpelt via die rand buiten. Zijn intentie is goed (hiep hoi) maar zijn uitvoering kan dus wel beter.
Heeft iemand een idee voor een alternatieve kattenbak die vanachter uit 1 stuk bestaat zodat dit probleem verholpen is?
Groetjes,
Radeloosje