Kater later volwassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Kater later volwassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 08:59

Hallo,

Ik heb twee katten, een Maine Coon en een Ragdoll, waar we heel graag een nestje van willen. Eigenlijk wilden we ze gewoon laten helpen, maar een aantal mensen in onze buurt wil super graag een kitten van ze. Stiekem lijkt mij dat ook geweldig (we houden er dan sowieso ook één). Nu is alleen het punt dat de Ragdoll kater, nog steeds niet seksueel (?) volwassen is. Terwijl hij volgende maand één jaar oud wordt. Het gaat super met hem, dus ik wil hem er niet speciaal voor naar de dierenarts brengen, maar zijn er mensen die dit ook wel eens meegemaakt hebben? Hij sproeit niet, heeft nul dek-neigingen en vertoont verder geen andere 'symptomen'. Zelf begin ik haast te denken dat hij gewoon a-seksueel is, maar ik weet niet of dat kan bij katten/dieren :') . Anyways, de dierenarts zei dat rond 4-6 maanden gebruikelijk is, die weet het ook verder niet te vertellen, telefonisch..

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent :)) .

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:21

Even wat open deuren :+ :
1. weet je zeker dat de geslachten kloppen? Dat het niet 2 katers of 2 poezen zijn?
2. is hij niet al bij de fokker/verkoper gecastreerd?

Edit: als je serieuze dekplannen hebt, laat dan alsjeblieft beide dieren eerst goed onderzoeken op mogelijke erfelijke aandoeningen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:58

Ragdolls en Maine Coons zijn later volwassen dan de gemiddelde HTK katten. Kan tot 2 jaar duren, dacht ik.

En katers klimmen er alleen op als de poes krols is. Die klimmen niet random op elk bewegend object zoals honden doen :+ Dus afwachten op een krolse poes en dan zien wat er gebeurd.

NatasjavE

Re: Kater later volwassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:12

En weet je zeker dat je een open kater in je huis wil. Als hij seksueel actief wordt gaat hij ook sproeien in huis.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:13

Mijn kater was net 1 of bijna 1,5 toen hij de 2 jarige poes eindelijk ging dekken, had dus ook wel even geduurd. Was een kruising Noor met main coon. Heeft overigens nooit gesproeid maar heb hem bij de geboorte van het nestje meteen laten castreren om te voorkomen dat moeder meteen weer zwanger zou worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:54

Rebel_Jits schreef:
Die klimmen niet random op elk bewegend object zoals honden doen :+ .

Laat me raden, meer ervaring met katten dan honden?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:37

Kuggur schreef:
Rebel_Jits schreef:
Die klimmen niet random op elk bewegend object zoals honden doen :+ .

Laat me raden, meer ervaring met katten dan honden?

_O- Heb een intact reutje met wat nestjes (stamboom) maar heb hem nog nooit betrapt dat hij het probeert bij onze (niet intacte) poezen, en 1 ervan is zo lief dat ze het zou laten gebeuren. :D