Rare plekjes? (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Rare plekjes? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 19:02

Een paar dagen geleden heb ik bij mijn hond enkele rare plekjes gevonden op haar buik, ik kon de ene een beetje afpellen en eronder was haar huid wat rood (nu niet meer bij dat ene plekje). Het andere plekje heb ik met rust gelaten om te zien wat het doet..
Mijn eerste gedachte ging naar ringworm maar eigenlijk lijkt het daar niet echt op? al zijn het wel ronde plekjes..
Het is een soort van korstje dat er heel makkelijk lijkt af te gaan

Afbeelding

Sinds 2,5/3 weken zijn er wel een paar dingen die mij zijn opgevallen. Ik ben gaan kamperen met een vriend van mij (dit was in een state park aan het water) en de volgende dag(zaterdag) had ze niet gegeten. De zondag besefte ik ineens dat ze eigenlijk buiten zaterdag ochtend niet meer had gepoept, was dan zondag met haar gaan wandelen en ik zag ze de hele tijd zoeken voor een plekje maar elke keer als ze ging neerzitten was het om te plassen, dan eindelijk probeerde ze en duurde het even voor er wat uit kwam. Ze at goed die dag en sindsdien had ze eigenlijk geen problemen meer met eten en poepen.
Het volgende wat mij is opgevallen is dat als ze een lange tijd heeft neergelegen huppelt ze met haar rechter achterbeen, maar het is zo weer over als ze even opwarmt. Ze is nu 9, tekenen van artrose.. ? ze is nog altijd heel actief en happy en kan uren in het water spelen.
Voor het slapen gaan kan ze soms erg 'neuten'.
Ze lijkt agressiever naar de kat toe (als in wanneer hij ergens opspringt rent ze erachter aan) wat ze altijd wel al deed, maar toch iets meer dan normaal..
En dit weekend heeft ze voor het eerst in huis gepoept wat ze nooit zou doen :n
Zou het allemaal samenhangen?
Moet wel toegeven dat het de laatste tijd in huis heel onregelmatig is geweest ( ik weg, mama& haar vrouw weg) en heel veel stress over bepaalde dingen.

We hebben net een afspraak gemaakt bij de DA, over 3 uur kunnen we erheen. Maar ik wou het even kwijt en misschien hebben jullie ervaringen of ideeën van wat het zou kunnen zijn.. en ik het dus eventueel kan vragen aan de DA?

Lukasje

Re: Rare plekjes? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:30

Daarover durf ik me niet uitspreken maar alvast succes bij de DA!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:14

Lijkt ze ook wat dikker dan normaal?
Ik heb enkele jaren geleden echt lopen tobben met mijn toenmalige hondje. Begon ook met rare huisplekjes. Eens slecht eten of slecht poepen. Af en toe eens overgeven. Maar geen lijn op te trekken. Standaard bloedonderzoek leverde niets op. Een hele hoop onderzoeken later kwamen we uit op de ziekte van Cushing. Toen ze op die (dure) medicatie ervoor stond ging het wat beter en heeft ze nog 8 maanden geleefd. Ze is uiteindelijk 14 geworden, maar uiteindelijk werkte de medicatie niet meer.

Naar het schijnt komt Cushing heel erg weinig voor bij honden. Dus als een standaard onderzoek niets oplevert, is het wel de moeite hiernaar eens te polsen bij de dierenarts.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 20:35

Dankjewel om mee te denken! Ga het zeker in mijn achterhoofd houden
De laatste 2 jaren is ze ongeveer 1,5kg over haar normaal gewicht. Maar daar stel ik mij niet al te veel vragen bij, ze word ook een dagje ouder..
Ben benieuwd wat eruit gaat komen, heb momenteel echt geen idee wat het zou kunnen zijn.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 05:59

Dus, de rare plekjes waren een soort bacterie, hebben we een zalfje voor gekregen en het lijkt goed te gaan. De DA heeft ook gevoeld aan haar rechter achterbeen en kon niets vinden dus dacht ook aan artrose aangezien ze even moet opwarmen en dan ‘huppelt’ ze niet meer.
Sinds ons bezoekje aan de DA is het huppen erger geworden en telkens als ik het aankaart wuift mijn moeder het weg. Heb zelfs voorgesteld zelf te betalen voor verder onderzoek en haar reactie was ‘om dan erachter te komen dat het niets is :roll: .’
Ten eerste, de situatie waarin ik mij nu bevind is vrij ongewoon en het is belachelijk dat ik voor de kosten zou moeten opdraaien. En als ik haar naar de DA zou willen brengen kan ik dit niet aangezien ik er niet eens zou geraken (geen rijbewijs) en openbaar vervoer bestaat hier niet :=
Ik haat het om zo machteloos te zijn.. onze hond heeft duidelijk pijn en mijn moeder geeft er geen fluit om. Wtf

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:48

Het doet mij denken aan een patella luxatie, vooral door dat 'hupje' . Je ziet dat ook veel bij Jack Russels. Is dat ter sprake gekomen?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:03

die plekjes lijken mij een soort hotspots en zouden met zalf over moeten gaan. maar daar hebben ze over het algemeen geen pijn aan eigenlijk.

dat hupsen is wel raar en ook wat vreemd dat de da niets gevonden heeft.
heb je geen andere familie of vrienden die je naar de da kunnen rijden?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 14:45

Toen ik het opzocht dacht ik ook aan patella luxatie, maar zou de DA dat dan niet gevonden hebben door te voelen? Gisteren plooide ik haar been naar een bepaalde kant en jankte ze, deed ze ervoor niet
Net weer ruzie gehad, ik ben zogezegd geobsedeerd en het zit tussen mijn oren. Ik zou enkele vrienden kunnen vragen maar die wonen ook een eindje van mij, ik kijk het nog even aan