ik wilde al een tijdje een topic openen maar het lukte maar niet. Nu leek vandaag, mijn verjaardag, een mooie dag om het toch te openen

Kleine voorstelronde:
Mijn naam is Chris, 23 jaar en om maar gelijk met de deur in huis te vallen een paar jaar terug gediagnostiseerd met ASS(Autisme Spectrum Stoornis). Ik zit ondertussen alweer 4 jaar thuis nadat ik op school alleen maar zieker werd. Dit waren lichamelijke klachten die langzaam ook geestelijk werden, het lukte niet meer.
Naar buiten gaat, alleen, zonder mijn ouders of Rasja(de hond bij mijn vader) is alleen maar moeilijker geworden. De paniek is steeds meer op de voorgrond en daardoor is spanning en stress ook nog meer aanwezig. Winkels, op straat, zelfs op stal. Niks gaat meer zonder spanning en het pakt al mijn energie. Als ik met Rasja naar buiten ga, of met mijn ouders, is dit al vele male minder. Maar ik ben 23, wil geen handje hoeven vasthouden en helaas sluiten voor Ras veel deuren en mag hij niet mee naar binnen..
Ik ben vorig jaar in contact gekomen met mensen die een hulphond hadden voor ASS/psychiatrische klachten en ben het afgelopen jaar druk bezig geweest met het uitzoeken en in werking zetten van een eigen hulphond. Nu ik op mezelf ben gaan wonen hopen we snel de opleiding te kunnen starten, maar dat mijn dametje komt is al zeker!
Ik kan niet wachten om weer mijn zelfstandigheid terug te krijgen, naar buiten te kunnen zonder daarna er dagen van te moeten bijkomen en dit gaat mij/ons lukken. Samen met mijn kleine dametje!
Laat ik nu dat kleine dametje maar eens even voorstellen:

Naam: Noah
Kennel naam: QuiNoah van Dorpzicht
Bday: 21/08/2019
Kleur: grauw/zilvergrauw
Komende zondag ga ik haar ophalen, een prachtig verjaardagscadeautje!
Voor vragen stel ze gerust, ik doe mijn best alles te beantwoorden maar wil er wel gelijk bij benoemen dat ik zelf nog in het traject zit om mezelf te begrijpen. Alle jaren heb ik voor alles wat moeilijk ging oplossingen bedacht om gewoon mee te kunnen doen net zoals iedereen, dit heeft me lichamelijk veel gekost en nu en ruimte is om echt te ervaren wat de situaties met me doen het heel confronterend is.. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Hou het vriendelijk alstublieft en geniet lekker mee van mijn meisje en onze weg naar een officiële psychiatrische hulphond