Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveUggs schreef:Wellicht een stomme vraag aangezien het altijd wel wordt gedaan maar is er naar zijn hart geluisterd? Onze hond was de week ervoor voor de jaarlijkse APK bij de DA geweest en helemaal gezond, een week later had hij zo'n ernstige hartruis dat we hem de week erop hebben laten gaan. Ook onze hond was actief buiten maar sliep thuis veel, wilde niet eten en moest spugen.
Een dag voor we hem lieten inslapen hebben we nog een fotoshoot met hem gedaan waarbij iemand ons aansprak met de vraag of het nog een jonge hond was.
Moet erg aan onze hond denken als ik dit zo lees, maar naar het hart luisteren is over het algemeen een standaard iets wat ze bij de DA doen..
Sterkte iig!
Astrid_Brann schreef:Ik wil geen angst inboezemen, maar sommige symptomen doen me verdacht veel denken aan de ziekte die de rondes doet in Noorwegen op het moment...
https://www.licg.nl/nieuws/onbekende-ho ... -noorwegen
Mandy73_unes schreef:Och vervelend zeg, arm ding. Kan t geen giardia zijn? Dat is een heftige bacterie waar ze erg ziek van kunnen worden. Of is dat in de onderzoeken al getest. Beterschap!
Ibbel schreef:Eén van mijn honden heeft een tijdje terug ook zoiets gehad. Die knapte binnen een paar dagen gelukkig helemaal op met Finidiar. Dat is anti-diarree, maar absorbeert ook giftige stoffen (ook bv die door bacteriën etc geproduceerd worden). Misschien kun je dat eens voorstellen aan je DA?
Een weekje later kreeg één van de andere honden ook vergelijkbare symptomen, wel milder, en die heb ik direct op de Finidiar gezet en was ook binnen een paar dagen beter. Kennelijk toch één of ander virus dat heerste...
Mloui schreef:Je dierenarts kan ook een diarreeprofiel insturen naar het lab. Dan heb je maar van 1 dag ontlasting nodig en testen ze op veel voorkomende oorzaken voor (bloederige) diarree, waaronder giardia en parvo, maar ook bijvoorbeeld clostridium perfringens en circovirus.