Nieuw parkietje erbij of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Nieuw parkietje erbij of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:50

Vanmorgen is onze grasparkiet van bijna 13 overleden. Haar mannetje van ook bijna 13 zit nu alleen. Hij is wel eens een paar dagen alleen geweest omdat de andere geopereerd was en daar leek hij geen moeite mee te hebben. Ook nu zit hij te keuvelen, lekker te eten en doet zijn ding.
Ze zijn altijd samen geweest, hij is wel een wat dominanter parkietje.

Ik zit nu te twijfelen wat te doen. Ik weet dat ze het beste met z'n tweeën of meer kunnen zijn maar vanwege zijn leeftijd en karakter vraag ik me af of hij een ander vrouwtje erbij zal accepteren.

Morgen wil ik in ieder geval de vogelopvang hier bellen wat de mogelijkheden zijn met een "leen" vogel en of ze oudere parkietjes hebben zitten.

Meliaforever

Re: Nieuw parkietje erbij of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:23

Ik zou kijken voor een wat ouder vrouwtje erbij. Blijft toch het beste om ze met meerdere te houden. Kooi helemaal anders inrichten en dan de ander erbij.
Sterkte met het verlies van je parkietje.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:29

Oh wat jammer!

Goh, ik zou het wat afzien ... Een jonge erbij kopen zou ik niet doen. Ikzelf zou ervoor opteren hem alleen te laten voor de rest van zijn oude dag, tenzij hij natuurlijk weg kwijnt.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 18:03

Dank jullie wel. We gaan ons mannetje deze week naar de vogelopvang brengen waar hij een nieuw vriendje of vriendinnetje kan uitzoeken. Daarna nemen we ze weer mee naar huis. Als ons mannetje komt te overlijden gaat het andere parkietje weer terug naar de opvang.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:17

Leandra schreef:
Dank jullie wel. We gaan ons mannetje deze week naar de vogelopvang brengen waar hij een nieuw vriendje of vriendinnetje kan uitzoeken. Daarna nemen we ze weer mee naar huis. Als ons mannetje komt te overlijden gaat het andere parkietje weer terug naar de opvang.

Kan zoiets? Goh, dat ken ik in België niet. Mag ik weten welke opvang dat mogelijk maakt? Ik vind het een superoplossing +:)+

En mogen we een foto van het nieuwe paar ^&+ ?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:48

Lastig eh? Hier een tijdje terug ook voor dat dilemma gestaan. Ons kleine vriendje was binnen een uur dood.. De andere heeft een week alleen gezeten. Ik wilde er eigenlijk geen meer bij, maar onze Muppet alleen laten zitten vond ik ook niet eerlijk. Nachten wakker gelegen, want als ik hem naar een opvang zou brengen wist ik ook niet zeker of die een vriendje zou krijgen.. Of die het wel goed zou krijgen etc etc. Op een ochtend de knoop doorgehakt en m'n moeder vertelt dat Muppet inderdaad een vriendje zou krijgen, maar wel gewoon bij ons thuis beste keus ooit. Wat zijn deze 2 gelukkig met elkaar. Knuffelen, poetsen elkaar voeren. Nog nooit zoiets gezien, ik heb 2 mannetjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:59

Er zijn diverse herplaatsingssites en ook op Ikzoekbaas worden regelmatig tamme parkietjes aangeboden :)
Ik zou zeker voor een wat oudere kiezen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 19:20

Lukasje schreef:
Leandra schreef:

Kan zoiets? Goh, dat ken ik in België niet. Mag ik weten welke opvang dat mogelijk maakt? Ik vind het een superoplossing +:)+

En mogen we een foto van het nieuwe paar ^&+ ?

Dit is bij vogelopvang Soest. Vindt het een hele fijne oplossing omdat we hierna niet verder willen met parkieten. Ze hebben op dit moment 4 parkieten zitten waarvan 1 waarschijnlijk een wat oudere. Maar zijn bijna allemaal vondelingen dus leeftijd is niet bekend. Zodra hij een andere parkiet uit heeft gekozen zal ik een foto plaatsen.

Afbeelding
Dit is nog mijn oude koppeltje. Het groene vrouwtje is overleden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:06

Ik krijg je foto niet geopend :(

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 06:42

Afbeelding

Zo wel?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:13

Ik zie je foto's wel. Leuk dat je voor hem naar een juiste oplossing zoekt!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:13

Ja! Nu wel +:)+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:35

Fijn zeg dat deze oplossing bestaat :j Ik hoop dat hij een nieuw maatje gaat vinden daar!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 11:02

Afbeelding
Afbeelding

Hij zit bij de vogelopvang. Er kwam al gelijk een mannetje bij hem kijken. Vanmiddag heb ik nog even contact over hoe het gaat

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:30

Leuk dat hij een vriendje mag uitkiezen :) mooie oplossing zo via de vogelopvang

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:55

Sterkte!

Wat fijn dat dit zo kan. Hopelijk klikt hij met een nieuw vriendje/vriendinnetje.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:49

Oh, ik zie 4 “kandidaten” zitten, klopt dat? Hihi, lijkt wel een dating programma. “Love cage” of “parkiet zoekt vrouw”. Echt zo tof dat dit kan +:)+ . Laat je ons weten wie hij gekozen heeft?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:02

Oh wat leuk!
Brengt mij op het idee om te gaan kijken of zoiets ook mogelijk is voor mijn kanarie, die heb ik hier op het erf gevangen en later maar een vrouwtje bij gekocht.
Vrouwtje is na een aantal jaren dood gegaan en ik wil er geen jong vogeltje bij, maar zoiets zou super zijn!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 20:23

Lukasje schreef:
Oh, ik zie 4 “kandidaten” zitten, klopt dat? Hihi, lijkt wel een dating programma. “Love cage” of “parkiet zoekt vrouw”. Echt zo tof dat dit kan +:)+ . Laat je ons weten wie hij gekozen heeft?

Er zijn inderdaad 4 kandidaten. Vanmiddag nog even gebeld. De 3 dames bovenin tonen nog geen interesse. Het mannetje zit wel bij hem in de buurt. Morgen weer verder kijken. Hij lijkt in ieder geval op zijn gemak daar. Dat vind ik wel heel fijn. Is wel stil in huis nu :\

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 09:55

Net weer de vogelopvang gebeld maar hij schijnt aan iemand meegegeven te zijn. Ze zijn nu aan het bellen want ze weten wel waar hij dan is. Maar wordt hier niet vrolijk van. Degene die hem donderdag aangenomen had was er gisteren niet dus was ook zeer verbaasd en er zeker niet van gediend. Ik word als het goed is zometeen terug gebeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:00

Eh, hij is vergeven? :oo %) sjips. Heel erg slordig. Hopelijk is hij snel weer in goede gezondheid in de opvang en kan vriendje vinden doorgaan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-10-19 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 10:01

Net terug gebeld, ze hadden hem met zijn nieuwe maatje apart gezet ter voorkoming dat ze geplaatst zouden worden. Grote opluchting en we kunnen hem zo ophalen met zijn nieuwe maatje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:02

Juist ja, paniek om niks gelukkig. Maar flinke miscommunicatie dan. Maar hij heeft een vriendje fijn. Zo lekker naar huis dan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 11:58

Afbeelding
Afbeelding

En ze zijn weer thuis! Maak kennis met Geeltje. Mijn dochter van bijna 5 heeft de naam gekozen. Heel origineel :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:11

Wat een mooie oplossing zo zeg! Is geeltje een mannetje of een vrouwtje?