Ik twijfel tussen de maten 100x80 of 120x100.
Is er iemand met een Border reu en een kussen? En welke maat hebben jullie dan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blinnii schreef:Wij hebben een Aussie reu en die ligt op een kussen van 120*80. Wat voor soort kussen heb je op het oog?
viv34 schreef:Ik denk dat 80x100 wel groot genoeg is hoorEn wij hebben zelf een keer de fout gemaakt om een mooi, nieuw en duur kussen aan onze jonge hond te geven... kapot dus toen heeft hij tijdelijk (tot na zijn pubertijd) op dikke oude tuinkussens gelegen. Die vond hij ook heel erg leuk om te slopen, maar wel een goedkopere oplossing
xDenies schreef:Ik heb foto's voor je. Qua kussens heb ik altijd minimaal 100. Qua manden (met opstaande randen) ging ik dus de mist in en dan krijg je dit
[ [url=m/NSoUCz.jpg]Afbeelding[/url] ]
100cm, ligoppervlakte is dus kleiner
[ [url=m/2fua8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
120cm, zelfde verhaal
Mijn Border heeft echt behoefte aan de 120 en is een reu van zo'n 22kg
Zoe_97 schreef:Ik fok borders. En zowel mijn reuen als teven liggen op 100. Groter kan maar hebben ze overschot aan. Mijn benchen zijn 109 langste en daar kan mijn reu van 23-24 kilo makkelijk gestrekt In liggen.
robert45 schreef:Bedenk wel dat je die kussens heel slecht schoon kunt houden. Ze passen vaak niet in de wasmachine en de hoezen kunnen er meestal ook niet vanaf.
Erpel schreef:robert45 schreef:Bedenk wel dat je die kussens heel slecht schoon kunt houden. Ze passen vaak niet in de wasmachine en de hoezen kunnen er meestal ook niet vanaf.
Ik heb deze van het merk Snobbs: https://www.huisdierenbazaar.nl/media/c ... _new_2.jpg
Bij deze kan je alles los ritsen en gewoon wassen. Blijft ook gewoon mooi! Mijn border past er goed in, weet alleen niet meer welke maat het is