Buurman dreigt met aangifte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buurman dreigt met aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:00

Hallo allemaal,

In verband met verhuizing woon ik tijdelijk bij mijn schoonouders, tot ons eigen huisje klaar is (wat door omstandigheden langer duurt)

Nu heb ik mijn 2 mechelaars ook mee. Niet de makkelijkste en houden niet van andere honden die op hun afstormen. Maar zolang ik hun aandacht afleidt met een bal gaat dit prima en is er ook nog nooit een accident voorgekomen.

Nu liet ik ze vorige week apart uit, omdat ik als last had van mijn stuit (inmiddels een fikse ontsteking en lig ik plat op bed met ab)

En toen ik de reu (aan de lijn) uitliet, zag ik opeens dat de rottweiler van de buurman los liep (staat niet onder appèl) dus draaide mij al om met mijn reu.

Helaas zag de rottweiler ons toch. En rende op mijn reu af. Die ik al bij de halsband vast had, zodat hij niks kon. De rottweiler hapte meerdere malen naar zijn kont, wat mijn reu absoluut niet leuk vond.

Aangezien de buurman op afstandje bleef roepen dat zijn hond niks deed en dat ik de mijne maar moest loslaten (noway, want mijn reu stond inmiddels al te schuimbekken) besloot ik de rottweiler maar weg te trappen. Zodat mijn reu rustiger kon worden. Waardoor hijzelf gegeven moment rustig ging zitten en mij strak bleef aankijken.

De buurman kwam op zijn dooie gemakje aanlopen en herhaalde weer dat zijn hond niks deed en dat het hem speet dat zijn hond op mijn hond afvloog, want normaal kan ie hem wel lokken met suikerklontjes :+

(Note: hond loopt zovaak weg en vliegt vaker op andere honden af)

Heb hem gezegd uit kwaadheid dat hij zijn hond gewoon bij zich moet houden en dat ie volgende keer probleem heeft.

En nadat zijn hond al lang en breed uit de buurt was van mijn hond. Kreeg ie nog paar flinke schoppen...

Nu mistte mijn reu alleen paar plukken haar en heeft hij absoluut geen kans gehad om rottweiler te bijten. Dus heb het erbij gelaten, want er waren geen gewonden. Alleen ik ben behoorlijk geschrokken.

Baalde alleen dat ik weer behoorlijk wat stappen terug met hem ben. En aangezien ik straks in een dorp woon, wou ik ze toch beide muilkorf aanleren. Zodat mensen ons ontwijken en ik relaxer kan wandelen. Aangezien ik al te veel kleine keffertjes heb zien rondlopen die op honden afvliegen en baasjes vinden het maar schattig... dus dan maar die van mij op voorhand beschermen. Aangezien mensen uit dorp/stad vaak iets minder nuchterder zijn dat mensen die op platteland wonen.

Nu is het zo dat de buurman vandaag naar mijn vriend toekwam, toen hij de honden uitliet (Aangezien ik amper vooruit kom) en begon hij erover dat de grote zomaar zijn hond had aangevallen.

Terwijl ik ong liep bij de rode stip. En hond bij huis wegrende waar blauwe stip staat.

Afbeelding

Waarop vriend heeft gevraagd of de buurman dacht dat mijn vriend achterlijk was. En waarom de buurman denkt dat vriend zijn kant van het verhaal zou geloven. Omdat zijn hond vaker op andermans honden afstormt etc.

Waarop buurman antwoordde dat mijn vriend een grote bek had en dat hij aangifte zou doen tegen mijn hond.

Nu merk ik aan mijzelf dat ik er behoorlijk druk overmaak. Aangezien ik altijd andere honden ontwijk en altijd er voor zorg dat ik balletje op zak heb, zodat ik ze kan afleiden en zoek altijd de rustige plekken op. Nog nooit is er een accident geweest met wandelen. Aangezien ik weet wat ik aan de lijn heb. Ze lopen praktisch gezien ook nooit los. Tenzij het enorm overzichtelijk is of bij schoonouders in de wei (gooi ik vaak balletje met ze)

Nu wil ik graag weten welke stappen ik kan ondernemen om hem voor te zijn. Meeste buren kunnen al niet met hem overweg. Laat zijn hond uit in andermans land. Weigert bamboo weg te halen wat bij schoonouders in het land groeit etc.

Schoonouders doen er weinig tegen, aangezien zijn gedrag dan alleen maar erger word. En hij het echt gaat uitlokken.

Nu ben ik er dus ook bang voor dat hij bewust zijn hond laat 'ontsnappen' en op die van mij laat afvliegen.

Van vriend moet ik mij niet zo druk maken( een echte nuchtere boer) maar ik zie mijn hond al in beslag genomen worden :=

MissBmx

Re: Buurman dreigt met aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:04

Waarom, jou hond heeft niet gebeten Laat hem maar aangifte doen, kan hij uitleggen wat zijn rotweiler daar deed

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:08

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, wat je wel zou kunnen doen voor je eigen geruststelling is zelf even bellen met de politie en het verhaal uitleggen. Wat je eventueel kunt verwachtten als hij wel aangifte zou doen.

Ik verwacht vrij weinig, hij heeft geen wonden, jouw hond heeft geen wonden dus het is letterlijk zijn woord tegen dat van jou. Dan denk ik dat de politie vrij weinig actie onderneemt. Zeker gezien jij gewoon je verantwoording neemt. Je laat ze apart uit, wilt ze muilkorven voor het straatbeeld etc.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:09

Of je gaat zelf al een melding maken van een vaker loslopende hond die een gevaar op de weg is.
Daar rijdt toch ook verkeer?
Foto's maken van de plekken van jouw hond waar plukken haar afgebeten is.

Dat ie dan maar aangifte gaat doen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:16

Ik zou inderdaad in ieder geval een melding maken. Dat je je er niet prettig bij voelt en hij jullie eigenlijk al heeft bedreigd. Je staat dan steviger in je schoenen mocht hij aangifte tegen jullie doen.

Zover ik weet: hij is 'strafbaar', mocht zijn of jou hond wat overkomen. Jij hebt namelijk je hond aangelijnd en hij niet. Zijn hond brengt het verkeer in gevaar: jullie nemen deel aan het verkeer door met de hond te wandelen (voetgangers zijn verkeersdeelnemers).

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:51

Wat een vervelende situatie. Ik denk dat het helemaal niet gek is om hierover contact op te nemen met de wijkagent. Mocht het tot aangifte van buurman komen, heb jij al zorgen kunnen uiten. Wellicht kunnen ze ook advies geven hoe je het beste om kunt gaan met de situatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:01

Zijn hond liep toch los en de jouwe was aangelijnd? Dan is het toch zijn schuld dat er een probleem ontstond?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:03

Wat poedersuiker zeg en ik zou ook zelf een melding maken bij de politie.

Hier loopt iemand met 2 bully's die ook niet zo lief zijn. Nu had ik hem er op aangesproken maar nu lokt die mij en mijn honden dus steeds uit. Mijn honden vinden het ook niet prettig dat honden in hun gezicht vliegen. Het is echt bloedirritant gelukkig is ons systeem iets beter dus verwacht dat zijn honden snel in beslag genomen gaan worden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:15

Mmm, ik begrijp je bezorgdheid wel hoor! Ook niet fijn voor je hond, en al zeker niet want hij zal allicht ook jouw gespannenheid omtrent de situatie gaan voelen.

Hebben jullie geen wijkagent? Ik zou hem toch het verhaal en jouw angst (nu ja..) uitleggen.
En wanneer je gaat wandelen, hou dan -indien mogelijk- je gsm filmklaar. Indien je kan filmen dat zijn loslopende hond op jouw netjes aangelijnde hond komt afstormen, mag hij aangifte doen wat hij wil, dan heeft hij geen poot om op te staan.

En beterschap!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:15

Vervelende situatie, jij hoeft je geen zorgen te maken als jouw hond niet gebeten heeft.. en je hond was immers aangelijnd.

Ik wou dat een muilkorf afschrikt, mijn spaanse loop ik met muilkorf ivm erge wantrouwen en agressie naar andere honden. Toch lopen mensen langs met los lopende honden enz. Valt helemaal niet op zo’n muilkorf lijkt het wel, of niemand let er op.
Het is geen pitbull of herder of iets in die zin, maar toch een kaakslot :+
Iedereen moet zijn honden gewoon vast houden bij het zien van een andere hond..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:20

Deempjexxx schreef:
Iedereen moet zijn honden gewoon vast houden bij het zien van een andere hond..

_/-\o_

En dan steeds die belachelijke opmerking: “ maar mijn hond doet niets hoor.” _-:(
Antwoord ik steeds: “Maar de mijne wel!” en hehe, dàn zie je ze in actie komen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:21

Kaakslot bestaat niet hoor. Het is de drive in bepaalde rassen die zorgt dat ze niet loslaten.

Ik zou me niet te druk maken. Zoals gezegd, jij hebt je hond netjes aangelijnd en de buurman is in overtreding (of is het losloopgebied daar?)

Als je toch bang blijft kun je je verhaal vertellen aan je wijkagent. Die kan je van goed advies voorzien

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:28

maar....ik neem aan dat je vriend compleet dubbel heeft gelegen van het lachen en tussen de lachsnikken door aan buurman verteld dat hij dat maar lekker moest doen, succes...zijn woord tegen die van jullie. Politie kan hier helemaal niks mee, tenzij er getuigen waren. Maar goed; die zijn dan niet in zijn voordeel.

Nee hoor, gewoon zulk volk in hun gezicht uitlachen en ze melden dat ze dat vooral moeten doen, want dan kun jij ook gelijk je zegje doen.

Die is gewoon aan het testen hoe je op dit soort dreigementen reageert en zoals je nu reageert is dat alleen maar in die vent zn straatje. Die zoekt iemand die in zijn ogen zwakker is dan hij om te terroriseren.

Echt ts; schijt hebben aan zn bewering; politie kan hier helemaal niks mee, dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je honden zomaar in beslag worden genomen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:24

Ik zou je niet druk maken hoor TS

Een van de bewoners hier int durp heeft ook al eens gedreigd met aangifte omdat onze hond vals zou zijn.
Hond van een vriendin van haar en mijn hond liepen beide los en hadden even ruzie. Was puur bekvechten, is nog geen pluk haar gesneuveld.

Helaas had de eigenaresse van die andere hond een groot horrorverhaal verspreid dat onze hond die van haar gepakt had.

Dus komt die vrouw op me af gestormt toen ik de dag erna de honden uit liet. Dat ik moest oprotten met mn valse hond en dat ze de politie erbij ging halen zodat ie afgemaakt zou worden. Riep ze allemaal van een afstandje.

Ik heb me omgedraaid, ben met mijn 'valse' hond op dr af gelopen en heb gezegd dat ik dr veel plezier wens met het bewijzen van de valsheid van mijn hond. Toen begon ze verder tr dreigen en heb ik gemeld dat als ze niet zou gaan wieberen, ík aangifte zou doen ivm lastig gevallen worden op straat.

Nooit iets gehoord van een aangifte btw :+

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:35

Zorg dat je je mobieltje bij de hand hebt de volgende keer zodra je weer in de buurt van 's buurmans huis komt. Komt zijn hond eraan, film dan zo goed als kan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:49

Wat een idioot... Maar wat is zijn doel hiermee dan? Geld vangen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:51

De hond voortaan uitlaten met een go pro op een tuigje die hij om heeft.
Heb je meteen altijd bewijs bij je.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:16

Wellicht heb je zelf ook wat olie op het vuur gegooid door je eigen communicatie. Het zou kunnen door je tekst, maar deze zin viel me op en was als het goed is het eerste wat je tegen je buurman zei:

Citaat:
De buurman kwam op zijn dooie gemakje aanlopen en herhaalde weer dat zijn hond niks deed en dat het hem speet dat zijn hond op mijn hond afvloog, want normaal kan ie hem wel lokken met suikerklontjes :+

(Note: hond loopt zovaak weg en vliegt vaker op andere honden af)

Heb hem gezegd uit kwaadheid dat hij zijn hond gewoon bij zich moet houden en dat ie volgende keer probleem heeft.

Hoewel iedereen zijn hond uiteraard bij zich moet houden, kan je misschien volgende keer duidelijk vragen of hij zijn hond bij zich wil houden ipv gelijk te dreigen. Te paard gebeurd het mij ook wel eens en dan vraag ik of ze hun hond misschien terug kunnen roepen.

Ik zou verder even afwachten wat er gebeurd, inderdaad wellicht een melding bij de politie maken over de situatie :)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:13

Poeh lastige situatie, je staat volkomen in je recht, buurman zit fout, toch zou ik denk ik voortaan de andere kant op gaan met de hond, of in de auto en elders uit laten.
Gewoon om de vrede te bewaren voor je schoonouders, zij moeten nog jaren naast de buurman wonen, ik zou mijzelf enorm banketstaaf voelen naar mijn schoonouders toe als ze door toedoen van mij de grootste ruzie zouden krijgen met de buren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:17

Adem in, adem uit en wandel de andere kant op zolang jullie daar nog wonen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 00:16

Wat vervelend, ik kan me goed voorstellen dat dit je zorgen baart.
Ik zou voor de zekerheid je hond nu muilkorven op dat stuk. Je weet dat die man onzorgvuldig is met zijn hond en jouw hond kan bijten. Daar zou ik al maatregelen voor nemen, hoe krom ook.
En bel inderdaad de wijkagent. Dan staat er in elk geval al een melding dat die hond losloopt en andere honden belaagt. Dan sta je sterker mocht hij wel aangifte doen.
Ik heb ook de wijkagent ingeschakeld toen een labrador al 3 keer op mijn aangelijnde hond was afgestormd en beet. Dat heeft goed geholpen. De wijkagent heeft contact opgenomen met die eigenaar en sindsdien gebruikten ze de lijn weer. Ze haatten me daarna :') maar mijn hond kon weer veilig door onze wijk.

En blijf inderdaad zelf altijd kalm en beleefd maar duidelijk. Sommige mensen houden van conflicten denk ik, die zijn erop uit anderen te irriteren en zijn dol op mensen op tilt drijven. Geef hem die lol niet, is bovendien ook prettiger voor je hond in zo'n situatie.

Ik hoop dat het niet zo ver, tot aangifte, komt. En dat die hond voortaan op eigen terrein blijft tenzij aangelijnd. Maar helaas blijft dat vaak een utopie...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 02:12

bigone schreef:
Adem in, adem uit en wandel de andere kant op zolang jullie daar nog wonen.

Ben ik het mee eens.

Plus allebei op jullie manier van communiceren letten. Of je nu gelijk had of niet.

Jullie gaan dadelijk weg, maar jullie (schoon-)ouders moeten met die buurman verder leven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:18

Het zal ook voor een groot deel de schrik zijn geweest gok ik. Ik zou idd proberen hem zo veel mogelijk te ontlopen. Je hoeft het niet op te zoeken

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:27

Ik zou me niet al te druk maken. Er zijn geen verwondingen, geen ander bewijs, dus het is zijn woord tegen dat van jou. Je zou wel zelf een melding kunnen maken bij de politie, dat mocht er wel een keer iets gebeuren dat je al een dossier hebt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:38

Als je bang bent dat hij eea uitlokt zou ik daar niet meer lopen en als dat wel "moet" dan nu al een muilkorf om bij de jouwe.
Even bellen met wijkagent zou ik ook doen. Niet dat jij als verantwoordelijke eigenaar zo goed omgaat met die van jou maar toch de pineut bent door die van hem