In verband met verhuizing woon ik tijdelijk bij mijn schoonouders, tot ons eigen huisje klaar is (wat door omstandigheden langer duurt)
Nu heb ik mijn 2 mechelaars ook mee. Niet de makkelijkste en houden niet van andere honden die op hun afstormen. Maar zolang ik hun aandacht afleidt met een bal gaat dit prima en is er ook nog nooit een accident voorgekomen.
Nu liet ik ze vorige week apart uit, omdat ik als last had van mijn stuit (inmiddels een fikse ontsteking en lig ik plat op bed met ab)
En toen ik de reu (aan de lijn) uitliet, zag ik opeens dat de rottweiler van de buurman los liep (staat niet onder appèl) dus draaide mij al om met mijn reu.
Helaas zag de rottweiler ons toch. En rende op mijn reu af. Die ik al bij de halsband vast had, zodat hij niks kon. De rottweiler hapte meerdere malen naar zijn kont, wat mijn reu absoluut niet leuk vond.
Aangezien de buurman op afstandje bleef roepen dat zijn hond niks deed en dat ik de mijne maar moest loslaten (noway, want mijn reu stond inmiddels al te schuimbekken) besloot ik de rottweiler maar weg te trappen. Zodat mijn reu rustiger kon worden. Waardoor hijzelf gegeven moment rustig ging zitten en mij strak bleef aankijken.
De buurman kwam op zijn dooie gemakje aanlopen en herhaalde weer dat zijn hond niks deed en dat het hem speet dat zijn hond op mijn hond afvloog, want normaal kan ie hem wel lokken met suikerklontjes

(Note: hond loopt zovaak weg en vliegt vaker op andere honden af)
Heb hem gezegd uit kwaadheid dat hij zijn hond gewoon bij zich moet houden en dat ie volgende keer probleem heeft.
En nadat zijn hond al lang en breed uit de buurt was van mijn hond. Kreeg ie nog paar flinke schoppen...
Nu mistte mijn reu alleen paar plukken haar en heeft hij absoluut geen kans gehad om rottweiler te bijten. Dus heb het erbij gelaten, want er waren geen gewonden. Alleen ik ben behoorlijk geschrokken.
Baalde alleen dat ik weer behoorlijk wat stappen terug met hem ben. En aangezien ik straks in een dorp woon, wou ik ze toch beide muilkorf aanleren. Zodat mensen ons ontwijken en ik relaxer kan wandelen. Aangezien ik al te veel kleine keffertjes heb zien rondlopen die op honden afvliegen en baasjes vinden het maar schattig... dus dan maar die van mij op voorhand beschermen. Aangezien mensen uit dorp/stad vaak iets minder nuchterder zijn dat mensen die op platteland wonen.
Nu is het zo dat de buurman vandaag naar mijn vriend toekwam, toen hij de honden uitliet (Aangezien ik amper vooruit kom) en begon hij erover dat de grote zomaar zijn hond had aangevallen.
Terwijl ik ong liep bij de rode stip. En hond bij huis wegrende waar blauwe stip staat.

Waarop vriend heeft gevraagd of de buurman dacht dat mijn vriend achterlijk was. En waarom de buurman denkt dat vriend zijn kant van het verhaal zou geloven. Omdat zijn hond vaker op andermans honden afstormt etc.
Waarop buurman antwoordde dat mijn vriend een grote bek had en dat hij aangifte zou doen tegen mijn hond.
Nu merk ik aan mijzelf dat ik er behoorlijk druk overmaak. Aangezien ik altijd andere honden ontwijk en altijd er voor zorg dat ik balletje op zak heb, zodat ik ze kan afleiden en zoek altijd de rustige plekken op. Nog nooit is er een accident geweest met wandelen. Aangezien ik weet wat ik aan de lijn heb. Ze lopen praktisch gezien ook nooit los. Tenzij het enorm overzichtelijk is of bij schoonouders in de wei (gooi ik vaak balletje met ze)
Nu wil ik graag weten welke stappen ik kan ondernemen om hem voor te zijn. Meeste buren kunnen al niet met hem overweg. Laat zijn hond uit in andermans land. Weigert bamboo weg te halen wat bij schoonouders in het land groeit etc.
Schoonouders doen er weinig tegen, aangezien zijn gedrag dan alleen maar erger word. En hij het echt gaat uitlokken.
Nu ben ik er dus ook bang voor dat hij bewust zijn hond laat 'ontsnappen' en op die van mij laat afvliegen.
Van vriend moet ik mij niet zo druk maken( een echte nuchtere boer) maar ik zie mijn hond al in beslag genomen worden