Ik gebruik al jaren de Seresto banden en nooit een vlo gezien, tot een paar weken geleden mijn yorkie opeens vlooien had. Meteen een nieuwe band besteld en geen vlo meer gezien.Maar nu iedere nacht tot bloedens toe open krabben, ik vanmiddag gekeken en 3 vlooien gevangen.
Maar het is ook niet zo dat, als je preventief behandelt, je geen vlooien kan zien. Deze kunnen nog steeds op je dier komen en, juist door het in contact komen, gaan daarna dood. Echter is het niet zo dat ze de mogelijkheid moeten hebben om te kunnen bijten (waar nu dus de jeuk vandaan zou komen).
Ik zou eens contact opnemen met Seresto omdat je het product toch al wel jaren gebruikt en altijd tevreden bent geweest.
Is je hond kort voor gebruik nog gewassen? Behandel wel even je gehele omgeving (ook waar de hond niet komt) om de grootste bron aan te pakken, anders blijft dit heen en weer gaan.
Er vanuit gaande dat de band dan gewoon goed zat (zoals altijd) zou ik toch even contact opnemen met Seresto. De beten zijn er nu helaas al en dat kan nog wel even door jeuken.