Loopse hond voor de eerste keer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotteenjoy

Loopse hond voor de eerste keer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 17:14

Lieve bokkers,

Na een jaar is mijn lieve kleine pup eindelijk loops geworden alleen ik vind het nog al heel erg opgezwollen en rood ? Is dit normaal dat het zo word of is dit echt to much? Ik sta niet meer toe dat ze er veel aan likt omdat ze daar in door sloeg om het schoon te houden heel erg netjes maar wel te veel.

Foto staat in spoiler mocht iemand er niet tegen kunnen of het niet willen zien
Spoiler:
Afbeelding

*Vergeten neer te schrijven : de bedoeling is dat de van de winter gesteriliseerd word want ik heb geen fokplannen met haar want ze heeft geen goede stamboom of bloedlijn :D
Laatst bijgewerkt door lotteenjoy op 18-09-19 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Monica72

Re: Loopse hond voor de eerste keer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:16

ziet er normaal uit hoor :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:20

Dit valt nog reuze mee ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:25

Ziet er normaal uit hoor. Fluit word altijd groter en roder tijdens loopsheid.
Ik laat ze overigens ook gewoon poetsen hoor, hier ook zo een schone. Heerlijk, vind er niks van. Andere hier laat alles gewoon gaan.. :r

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:27

XxDiandraxX schreef:
Ik laat ze overigens ook gewoon poetsen hoor, hier ook zo een schone. Heerlijk, vind er niks van. Andere hier laat alles gewoon gaan.. :r

Daar bestaan hondenluiers voor :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:29

Pepperrr schreef:
XxDiandraxX schreef:

Daar bestaan hondenluiers voor :D

Ow sorry maar dat vind ik zielig en goor.. :o (gelukkig word ze hierna gesteriliseerd!) Nu maar gewoon hele dagen buiten, snachts in aparte ruimte en even dweil erdoor elke ochtend. Zo klaar.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:30

Het is maar wat je hond fijn vindt. Die van ons gaf niks om de luier maar vond t vreselijk om alleen buiten te zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:36

Het kan nog veel erger! :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:41

hahaha mijn pup (7 maanden) nu ook voor het eerst loops die is groter hoor :') dit valt mee :D hier ook een broekje aan wissel ze af en wassen en haal de pad der uit om de zoveel uur.

edit: ik zit het te bekijken maar weet je zeker dat het een foto van der vulva is want hij zit wel erg dicht bij der staart aanzet...

Dit is de mijne ook in spoiler :+ die is nu 10 dagen loops

Spoiler:
Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:58

Pepperrr schreef:
Het is maar wat je hond fijn vindt. Die van ons gaf niks om de luier maar vond t vreselijk om alleen buiten te zijn.

Ik heb drie aussie dames waarvan nu twee loops. Alle drie tussen de 15 en 19maanden dus die vermaken zich wel met zijn drieen.. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:01

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:08

Onze hond is nu ook een keer loops geweest. Flatcoated retriever. Nog veel meer gezwollen dan dit. Maar ik neem aan dat dit een kleinere hond is?
Ik heb overigens wel een broekje gebruikt, met inlegkruisje dat je ververst.
Had ik veel eerder moeten doen, met onze andere hond ook al.
Geen bloed overal en geen gelik de hele dag. Snachts wel zonder broekje gedaan.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:10

O dat valt mee, ik dacht nu komt het ;)

Wat betreft steriliseren, weet je zeker dat je nu al wilt steriliseren en niet nog even wachten tot ze meer uitgegroeid is? Onze fokker adviseerde om minstens tot 2 jaar te wachten en liever helemaal niet omdat het ook veel nadelen heeft voor de gezondheid van de teef.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:11

Als ik het mij goed herinner heeft de TS ook een Husky

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:25

Dat is niks... die van mij had een soort stempelkussen wat ook nog buiten dr broekje hing :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:26

Dat is idd normaal. Die van ons draagt dan dan een broekje met maandverband. Iedere keer verschonen als ze mee naar buiten is geweest. Ze wordt binnenkort geholpen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:29

LadyMadonna schreef:
Dat is niks... die van mij had een soort stempelkussen wat ook nog buiten dr broekje hing :')

Ander broekje proberen. Hier eentje die van een broekje een hele mooie verkeerd zittende string weet te maken. Ander broekje houd alles netjes binnen.

Tijdens de loopsheid zelf is er weinig kans dat er iets mis gaat. Paar weken erna begint het risico pas. Als ze dan veel gaan drinken/plassen of vulva laat druppeltjes vallen in vreemde kleuren, dan weet je dat je daar de dierenarts moet.

Voor nu opletten met water en blij zijn dat ze het zelf zo goed schoon houdt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:31

rien10 schreef:
Ehh ik wil geen betweter zijn, maar waarschijnlijk wordt je teef gecastreerd. Als ze gesteriliseerd wordt, wordt ze nog steeds loops. https://www.licg.nl/honden/castratie-of ... n-uw-hond/

Klinkt toch aardig betweterig.. ;) Aangezien ik als dierenartsassistente werk weet ik heel goed dat ze gecastreerd worden. Maar dan weet je ook dat dat vaak niet begrepen word omdat het in de volksmond steriliseren voor de dames en castreren voor de heren word genoemd. Ookal klopt dat theoretisch dan niet helemaal..

Meningen over wel/niet neutraliseren zijn erg wisselend al zijn de meeste dierenartsen het er wel over eens dat dat meer voordelen dan nadelen heeft, maar welke leeftijd dan het beste is... Ik laat ze 1x loops worden, komt erop neer dat mijn teefje straks 18maanden is tijdens de ingreep.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:37

StonedRomy schreef:
LadyMadonna schreef:

Ander broekje proberen. Hier eentje die van een broekje een hele mooie verkeerd zittende string weet te maken. Ander broekje houd alles netjes binnen.

Tijdens de loopsheid zelf is er weinig kans dat er iets mis gaat. Paar weken erna begint het risico pas. Als ze dan veel gaan drinken/plassen of vulva laat druppeltjes vallen in vreemde kleuren, dan weet je dat je daar de dierenarts moet.

Voor nu opletten met water en blij zijn dat ze het zelf zo goed schoon houdt.

Ze is al 6 jr geleden geholpen, dus geen broekjes meer nodig +:)+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:22

Dat is echt bescheiden haha. Noa heeft een stel lippen waar die Kylie Jenner jaloers op is :o Door de zwelling vindt het lid van de reu makkelijker zijn weg. Gelukkig slinkt het weer tot normaal na het feestje, want het ziet er niet uit inderdaad :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:53

Ik vind het er best “oké” uitzien hoor, geen zorgen maken! Haar verbieden te likken zou ik niet doen. Mijn teef hield zich ook mooi proper. Ik deed enkel een broekje aan toen we tijdens haar loopsheid een nacht elders logeerden. Verder vond ik dat niet nodig want ik vond maar sporadisch een drupje bloed terug. Ik heb erg lang getwijfeld of ik al dan niet zou steriliseren en heb het uiteindelijk om gezondheidsredenen toch laten doen toen ze 25 maanden was, net voor haar 3e loopsheid.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:26

Oh dat ziet er niet zo erg uit hoor. Toen mijn teefje loops was kreeg ik de vraag waarom ik had gekozen mijn reu niet te castreren.......

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:44

XxDiandraxX schreef:
rien10 schreef:
Ehh ik wil geen betweter zijn, maar waarschijnlijk wordt je teef gecastreerd. Als ze gesteriliseerd wordt, wordt ze nog steeds loops. https://www.licg.nl/honden/castratie-of ... n-uw-hond/

Klinkt toch aardig betweterig.. ;) Aangezien ik als dierenartsassistente werk weet ik heel goed dat ze gecastreerd worden. Maar dan weet je ook dat dat vaak niet begrepen word omdat het in de volksmond steriliseren voor de dames en castreren voor de heren word genoemd. Ookal klopt dat theoretisch dan niet helemaal..

Meningen over wel/niet neutraliseren zijn erg wisselend al zijn de meeste dierenartsen het er wel over eens dat dat meer voordelen dan nadelen heeft, maar welke leeftijd dan het beste is... Ik laat ze 1x loops worden, komt erop neer dat mijn teefje straks 18maanden is tijdens de ingreep.

Alleen kijken de dierenartsen naar de gezondheidsaspecten bij 'neutraliseren', jammer genoeg niet naar onzekerheid, gedrag/interactie met andere honden, vacht en vreterigheid bij bijv. de labrador. De dingen die ik wel zie als ik loop als uitlaatservice / vragen krijg in mijn voerwinkel / in de lessen bij mijn hondenschool.. Dan zie ik toch wel vaak grote nadelen van de honden die onzekerder zijn geworden, nooit goed volwassen geworden zijn in gedrag, ruiken naar loopse hond waardoor andere honden steeds op die hond gaan rijden, een rampenvacht die niet meer kammen is en een labrador die onderweg van drol naar drol loopt om op te vreten. Daar heb je als eigenaar wel dagelijks mee te maken en bepaalt voor een groot deel wel het plezier dat je van je hond hebt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:25

Ik had in eerste instantie ook in gedachten om mijn teefje te steriliseren, totdat de fokker tegen me zei; het is net alsof je een meisje van 12 gaat steriliseren en dat vervolgens in de overgang komt. Heel slecht voor de ontwikkeling en de gezondheid. Sindsdien kijk ik er anders tegenaan. Er is inderdaad iets meer risico op mamatumoren e.d. maar de nadelen zijn volgens mij veel groter. In landen waar de hondenpopulatie uit zijn voegen barst snap ik dat men alles neutraliseert, maar in Nederland is dit goed in de hand te houden.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:29

Rebel_Jits schreef:
Noa heeft een stel lippen waar die Kylie Jenner jaloers op is :o

_O- _O-