Een vriendin van me wilt super graag een katje in huis halen, alleen is ze er (licht) allergisch voor.
Ik ben eigenlijk de enige in haar vriendenkring die in het "dierenwereldje" zit maar eigenlijk weet ik niet zoveel van katten af

We kwamen al snel uit op de hypoallergene rassen zoals de Siberische kat, Balinees, Rexen en Oosters korthaar. Ze is vooral gevallen voor de Siberische kat en volgens mij zijn die ook het meest voorkomende in Nederland. Mooi katje, maar toch al gauw 700+ euro.
Vriendin wilt natuurlijk graag een kitten maar ik probeer haar aan te praten dat een herplaatser nét zo schattig is.
Mijn vraag vooral is; weet iemand hoe het zit met een kruising van een hypoallergeen ras en een kat met een normale huid?
Ze twijfelt ook erg over of dat de kat perse een stamboom moet hebben etc. Het zijn gezonde, niet erg doorgefokte rassen waar we nu naar kijken dus een stamboom lijkt me niet 'verplicht', als ze maar getest zijn op erfelijke ziektes en natuurlijk van een betrouwbaar adres afkomen.
Hopelijk hebben jullie tips waar en wat voor kat ze het beste kan aanschaffen.
Note; voordat ik gedonder krijg dat ik zeg dat 700 euro een beetje teveel is; er wordt goed nagedacht over de aanschaf en beestje krijgt een prima thuis maar zo een groot bedrag heeft ze er ook niet voor over. Onderzoek naar waar de kat vandaan komt etc wordt gedaan zodat er geen verkeerde praktijken worden gesteund. Mocht het zo zijn dat enkel een erg dure kat het beste zou passen, spaart ze nog even door.