Hond SLO

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Hond SLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 20:58

Onze hond, kruising herder x ?? ( Roemeen) heeft helaas sinds een jaar SLO vastgesteld gekregen. Een auto immuunziekte waarbij de nagelbedden gaan ontsteken, nagels uiteindelijk loslaten en misvromd en brokkelig teruggroeien, dit is ook ontzettend pijnlijk.
Hij krigt nu ( dure) hypoallergeen brok en deed het daar een tijdje vrij redelijk op. De agels waren niet meer uitgevallen en korrelig wit, maar ook nog niet 100% hoe het moet zijn

Nu net heeft blijkbaar 1 nagell weer losgelaten. Ik weet niet of hij is bijven hangen o dat het toch weer ontstoken is. Ernaar kijken is op afstand mogelijk maar van dichtbij kun je een hap krijgen, zelfs met muilkorf omdat het pijnlijk is of hij het accocieert met de pijn diet hij had toen de arts enkele loszittende nagels uittrok.

Enige wat ik meekrijg is pretnison, maar op de lange termijn is dat vergif. Ik las net dat omega 3 olie goed zou zijn. Wie heeft hier ervaring mee en heeft nog meer tips die ik ook met de arts kan bespreken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hond SLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:02

Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt verschrikkelijk pijnlijk... arm dier!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:03

Volgens mij zit er op het hondenforum iemand met ervaring met deze aandoening.

xDenies

Re: Hond SLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:34

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat Frama best for pets een poeder heeft die ondersteunend werkt op het gebied van nagels. Wellicht kun je eens contact met hun opnemen voor advies, wat je dan weer met de DA kan overleggen. Frama heeft een vriendelijke service!

dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:08

In het verleden een bouvier teef gehad, met dezelfde auto-immuun stoornis.
Begon ook met haar nagels en is later overgeslagen naar haar rode bloedlichamen. Is zelfs een keer accuut blind geworden en na weer een prednisonkuur met 2 weken haar zicht terug.
Ze is toch nog 9 jaar geworden.

Mijn hond kreeg naast prednison, ook nog imuran. Imuran gaven wij dagelijks, de prednison alleen wanneer echt nodig.