Wandelen met de kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Wandelen met de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 07:46

Ik vroeg mij af wie hier met zijn kat wandelt en waarom?

Zelf ben ik eigenlijk fervent voorstander vsn de kat buiten laten lopen. Maar na in een jasr tijd 2 katten onder de auto te hebben gehad ben ik toch wat voorzichtiger geworden. Nu hebben wij een onzichtbaar omheiningssysteem voor katten maar dit willen wij pas bij de volgende woning instaleren aangezien we hier niet meer super lang zullen wonen.

Maar om de katten wat meer beweging te geven wil ik wat vaker met de kat wandelen. Heb dit al vaker gedaan en met de oudste gat dit ook prima. Gisteren met de flexilijn geprobeerd en die is ideaal. Dus ik ga dit, met beidde, oppakken. Masr ik was benieuwd wie dit nog meer dit en waarom en eventueel wat voor riem je gebruikt ik vind zslf de flexilijn ideaal.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 13-09-19 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:55

Vroeger bij mijn ouders liep de huiskater Robbedoes altijd mee als we de honden uit lieten

Nu zelf thuis heb ik een binnenpoes Kitty die wil niet naar buiten

Gewoon proberen de ene kat vind het super de andere totaal niet, aan een riempje lopen heeft even tijd nodig

Op een camping zie je ook wel eens een poes of kater vast aan een riempje maar dat is geleerd

NatasjavE

Re: Wandelen met de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:58

Ik heb nu twee katten die ik langzaam buiten ga wennen.
De ene vind het heerlijk in een tuigje lopen.
Voor de andere hoeft het niet.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:21

Deze volg ik even! Ik wil met mijn iet wat luie binnen kat ook gaan wandelen zodat we wat meer activiteit in ons leven hebben en ivm ze moet afvallen, maar dat gaat bij haar zo: stap, liggen, stap, liggen enzovoort.

En als ze ligt moet ik haar uiteraard optillen. Ze voelt zich echt een koningin wat dat betreft.

Hoe heb jij het jouw katten aangeleerd?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:25

Nou die ene kan het een beetje en die andere kan het niet. Die springt in mijn armen. :')

Floris is gewoon een heel ondernemend type. Ik loop dus gewoon achter hem aan terwijl hij aan een lijntje loopt. Ik blijf gewoon stil staan als hij ergens heen loopt waar ik niet wil dat hij heen gaat.

Ik heb ze wel eerst laten wennen aan een tuigje. Gewoon binnen aangedaan en ze er een poosje mee laten lopen in huis.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:27

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 09:40

xYaartje schreef:
Deze volg ik even! Ik wil met mijn iet wat luie binnen kat ook gaan wandelen zodat we wat meer activiteit in ons leven hebben en ivm ze moet afvallen, maar dat gaat bij haar zo: stap, liggen, stap, liggen enzovoort.

En als ze ligt moet ik haar uiteraard optillen. Ze voelt zich echt een koningin wat dat betreft.

Hoe heb jij het jouw katten aangeleerd?

Alleen de kater kent t.tuigje kennen ze wel allebei, maar hij loopt redelijk goed uit zichzelf mee

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:45

Er is hier een heel topic over met best veel mensen die met hun kat lopen! [BB] Adventure cats on bokt?
Ik zelf loop ook met mijn Ragdoll buiten, die kan echt niet gewoon los lopen en ik vind het ook storend voor anderen dus die gaat braaf aan een lijntje mee buiten spelen :D