Mijn Heilige Birmaantje van 2, Mokka eet al een tijd slecht en werd erg mager. Na alle voeropties geprobeerd te hebben zonder succes, afgelopen maandag bloedonderzoek laten doen.
Vandaag de nogal heftige uitslag daarvan gehad net voor ik de informatie avond op school moest houden (ben leerkracht).
Uitslag: bloedarmoede, te hoog enzym gehalte, iets met lipides en leverwaarden sterk afwijkend, hoge ontstekingswaarden, Bij eerste onderzoek maandag ook al constatering van koorts, buikpijn en te harde ontlasting en ontstoken tandvlees.
Verder onderzoek nodig met specifieke bloedtesten voor fiv ( aids), felv ( leukemie) en pancreatitis.
De dierenarts had deze heftige uitslag niet verwacht en ik ook niet. Op mager en ontbreken van zijn eigen hyperturbo energie na toont hij niet ziek. Maar het bloedbeeld is dus zo ernstig dat hij opgenomen moet worden. En dan breng ik hem dus ook accuut weg. Gelukkig kan dat nu ook.
Dus heb hem met spoed naar een kliniek gebracht en afgeleverd en ben zelf op het laatste ogenblik mijn klas in gerend voor mijn werk.
Zou terug gebeld worden door de dierenarts, maar dat is nog niet gebeurd. Vrees dat dat ook niet meer gebeurt vandaag.
En nu met angst en beven afwachten wat er uit de onderzoeken komt. Hij mag gelukkig als spoedgeval morgen gelijk de molen in (wil er ook even niet aan denken wat dat gaat kosten nu

Heb 5 jr geleden een kat verloren na een heftige opname in de kliniek met dramatische afloop ( is gestikt in mijn armen). Heb er nog nachtmerries over, dus ik weet ff niet waar ik het zoeken moet nu hierover.
Ik heb me door de info avond heen gebluft en moet morgen ook nog werken, maar kan me niet echt concentreren nu vrees ik.
Ik weet rationeel dat dit een totaal andere situatie is. Is ook niet dezelfde kliniek.
Maar de vooruitzichten zijn nogal angstaanjagend!
Heb contact opgenomen met de fokker. De kater en moederpoes zijn getest op zowel fiv als felv en zijn schoon, dus ik probeer me daar maar aan vast te houden nu.
Hopelijk hoor ik morgen dat het iets behandelbaar is en dat het weer goed komt, want ik wil dat kleine monster echt nog niet missen!
1 ding is zeker: ik ga hem niet laten lijden als de uitslag slecht is. Die fout heb ik 1 keer laten gebeuren ( tegen de afspraak in) en dat gebeurt nu niet voor zover ik daar invloed op heb dan.
Opbeurende woorden zijn welkom in ieder geval

Het slachtoffer in kwestie: