Broncorrector en katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Broncorrector en katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 09:26

Morning!
Iemand ervaring met het plaatsen van een broncorrector en het houden van katten?

Gisteren hebben we ons laten informeren over de plaatsing ervan in ons huis. Nu werd ons verteld dat paarden heel gevoelig zijn voor energie (geen nieuws) en dat de werking van de broncorrector voor hen en onszelf echt verschil zal maken.

Het blijft een ongrijpbaar iets natuurlijk. We hebben de werking ervan zelf mogen ervaren en ken meerdere mensen die positief reageren op de broncorrector.

Echter, deze man gaf ons wel mee dat het voor katten geen prettige ervaring is als je negatieve straling ‘wegfiltert’. Zij houden van negatieve straling en zetten dat om in positiviteit. Het risico bestaat volgens hem dat de katten dus niet meer graag in huis willen zijn.

Zonder voorinformatie gaf deze man aan op welke plaatsen in huis de katten vaak zouden liggen. Bizar... maar wel waar. Hij vertelde ook dat hij twee keer heeft meegemaakt dat katten wegliepen na plaatsing van de broncorrector.

En dat we dus goed moesten nadenken óf we het wel wilden gezien het risico.

Mijn twee katten zijn 11 jaar en natuurlijk willen we absoluut niet dat ze ons huis uitlopen en niet terugkomen. Hij raadde aan om ze een tijdje binnen te houden na plaatsing zodat ze eraan kunnen wennen. Daarnaast hebben wij een stuk grond van bijna 9000 m2 en de broncorrector heeft een reikwijdte van 70m. Genoeg negatieve stralingsplekjes over zou je denken.

Maar ik twijfel.

Wie heeft ervaring? En hoe hebt je dit aangepakt?

Ik hoor het graag!

tienus63

Re: Broncorrector en katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:50

Ken mensen met zo’n duur ding.
De een merkte geen verschil, geloof dat ding € 1900 kostte.
Meen dat ze geld wel terug hebben gekregen toen firma ding weer op heeft gehaald.

Iemand anders heeft ding voor vee laten plaatsen.
Die zweert het erbij, vee doet het beter en ze hebben plots mobiel bereik waar dat voorheen op hun erf niet het geval was.
Hun honden en katten komen gewoon nog steeds op de plekken die ze gewend waren.

Zelf iemand anders bij (stal van)paard laten komen, paard staat elders. Paard is veel relaxter op stal en in de wei.
Die gedragsverandering was ook van ene op andere moment.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 10:32

Ja dat klopt hoor. Na een jaar kun je geld terugkrijgen. [edit: het is veel geld maar voor ons zou het rond de €1200,- worden]. Wordt in agrarische sector vaak toegepast tot mijn verbazing. Hier op bokt ook ervaringen met paarden te lezen.

Aan onszelf of de paarden twijfel ik niet. Deze man was duidelijk niet commercieel. Hij had ook niks kunnen zeggen aangaande de katten. En had het in totaal twee keer meegemaakt. Dus is inderdaad niet standaard reactie van katten.

Alleen wat als het bij de mijne wel zo is. Dat weet je nooit natuurlijk. Maar misschien zijn er hier andere ervaringsdeskundigen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:41

Ik verplaats dit topic naar beestenboel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:26

Olympia96 schreef:
Deze man was duidelijk niet commercieel.

Ik zie de bedragen die voor deze twijfelachtige dienst worden gevraagd, en jij hebt de indruk dat deze man "duidelijk niet commercieel" was. Zegt mij dat hij een heel goede verkoper is van zijn praatjes, het tegendeel dus.

Van een broncorrector had ik nog nooit gehoord, wel van een mysterieuze kubus die hier wel aan boeren verkocht wordt. Peperduur, zou ook allerlei vage dingen met energie doen (pseudowetenschapelijk verhaal met lading van lekstroom, houdt ze niet tegen dat ding te gebruiken in stallen waar geen netaansluiting is en ook nooit is geweest...), oh ja, en héél belangrijk je mag het ding absoluut niet open maken _O-

Wel "broncorrector" eens gegoogled. Och jee, houdt je geld toch in je zak zeg, zie je écht niet in dat dit slangenolie is ?
Je wordt belazerd....

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 15:12

Bedankt voor je weinig zinvolle bericht zonder antwoord op mijn vraag.
Commercieel ben je als je alleen de voordelen van een product benoemt en de nadelen weglaat omwille van verkoop. Dat lijkt me niet de discussie die gevoerd moet worden.

Bovendien getuigt je antwoord niet van enig benul van zaken als het gaat om bijvoorbeeld leylijnen, wateraders, breuklijnen en de energie die daar (positief of negatief) mee gepaard gaat. Dat is geen zweverij, maar gewoon een vaststaand feit.

Met dit topic hoop ik een antwoord te krijgen op mijn vraag, zonder uitgemaakt te worden voor een onnozel, onnadenkend wicht. Dank u.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:42

Heb je dan zo enorm veel last zelf dat je zo'n uitgave overweegt?
Ik werk zelf veel met energieën maar een apparaat van die prijsklasse klinkt mij persoonlijk meer als een uitvinding om geld te verdienen. Moet zeggen dat ik het ook oprecht niet ken, in mijn kringen worden andere tactieken toegepast om negatieve energie te filteren indien nodig. Maar zonder duisternis geen licht dus een beetje onprettige energie vind ik ook niet zo heel erg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:44

Goh, dan bestaat in jouw wereld "zweverij" blijkbaar niet.
Ik maak je overigens nergens voor uit, dat is je zelfbedachte conclusie uit mijn bericht.
Verder heb ik ehoorlijk veel "benul" van genoemde fenomenen, dus ironisch genoeg ben jij degene die anderen onbenul voorwerpt.
En verder maakt het mij weinig uit dat jij je 1200(!) euro in de sloot wil gooien, jouw feestje.

Het zou trouwens wel praktisch zijn als dit soort tovenarij zou werken, mn dat denkbeeldige effect op katten. Je zou er ongewenste buurkatten me uit de tuin kunnen houden enzo. Maar helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:51

Ik snapte al niet wat een broncor rector was. Maar nu snap ik hem. _O-

Maar los van de zin of onzin er van. Ik zou het gewoon aanzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:13

Het zal met de kat niks doen. Het doet überhaupt niks.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:17

Hier boerenbedrijf(van ouders) met Broncorrector, ik blijf semi-sceptisch, al "geloof" ik wel in straling e.d. maar aan de katten nog nooit wat gemerkt.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:13

Azmay schreef:
Ik werk zelf veel met energieën maar een apparaat van die prijsklasse klinkt mij persoonlijk meer als een uitvinding om geld te verdienen. Moet zeggen dat ik het ook oprecht niet ken, in mijn kringen worden andere tactieken toegepast om negatieve energie te filteren indien nodig. Maar zonder duisternis geen licht dus een beetje onprettige energie vind ik ook niet zo heel erg.

Lastig te zeggen, want ik ben niet anders gewend. Toch kwamen er dingen naar voren in het gesprek die zowel specifiek voor mij golden als andere dingen voor mijn man (die overigens erg nuchter is). Zaken die ik niet kon verklaren, denk aan lichamelijke ongemakken, maar die hij benoemde zonder voorinformatie.

Daarnaast ken ik uit persoonlijke hand wel goede verhalen, dus voor mij was de vraag ook niet of we er wel of niet 1 moeten aanschaffen als het alleen om onszelf ging. Tot de het katten thema op tafel kwam. Ik heb echt katten die evenveel binnen als buiten zijn en ik wil ze ook graag binnen houden.
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 01-09-19 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:15

siskeh schreef:
Hier boerenbedrijf(van ouders) met Broncorrector, ik blijf semi-sceptisch, al "geloof" ik wel in straling e.d. maar aan de katten nog nooit wat gemerkt.

Zijn dat boerderijkatten? Of ook binnenkatten?
Deze man gaf aan dat het in al die tijd twee keer gebeurd was. Maar ja, ik wens niet de derde te zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:23

Olympia96 schreef:
Azmay schreef:

Lastig te zeggen, want ik ben niet anders gewend. Toch kwamen er dingen naar voren in het gesprek die zowel specifiek voor mij golden als andere dingen voor mijn man (die overigens erg nuchter is). Zaken die ik niet kon verklaren, denk aan lichamelijke ongemakken, maar die hij benoemde zonder voorinformatie.

Daarnaast ken ik uit persoonlijke hand wel goede verhalen, dus voor mij was de vraag ook niet of we er wel of niet 1 moeten aanschaffen als het alleen om onszelf ging. Tot de het katten thema op tafel kwam. Ik heb echt katten die evenveel binnen als buiten zijn en ik wil ze ook graag binnen houden.

In dat geval zou ik het anders op lossen, want dat klinkt toch als iets wat prima op te lossen is door bepaalde thee, wierook of edelstenen en daar ben je een heleboel minder aan kwijt dan dat soort bedragen.
Het apparaatje zal voornamelijk placebo zijn, normaal zijn langdurige dingen ook niet nodig namelijk.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:27

Bedoel je dat de broncorrector voor het placebo-effect zorgt? Dat geloof ik niet namelijk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:42

Olympia96 schreef:
Bedoel je dat de broncorrector voor het placebo-effect zorgt? Dat geloof ik niet namelijk.

Als je dat zou geloven zou je hem niet aan willen schaffen natuurlijk.
Ik vraag me alleen af wat hij precies doet, of liever hoe hij het doet. Ik kan het op de site niet vinden, geeft hij een bepaalde frequentie af?

Ik ben nog niet zo ver dat ik er het fijne van weet, hopelijk over een jaartje. Maar dergelijke effecten kan je ook krijgen op andere manieren en er zijn zelfs mensen die aardstralen simpelweg om buigen. Dat is dan eenmalig en vele malen goedkoper. Edelstenen worden ook geacht bepaalde frequenties af te geven en zullen de katten waarschijnlijk minder heftig beïnvloeden.

Het staat je vrij zo'n apparaat aan te schaffen, maar ik houd niet zo van die mechanische/kunstmatige dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:43

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 06:24

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:36

Ik zou het risico niet nemen. Kun je niet iemand laten komen om te ‘ontstoren’ daar las ik wat over in een ander topic.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 06:39

Azmay schreef:
Olympia96 schreef:

Als je dat zou geloven zou je hem niet aan willen schaffen natuurlijk.
Ik vraag me alleen af wat hij precies doet, of liever hoe hij het doet. Ik kan het op de site niet vinden, geeft hij een bepaalde frequentie af?

Ik ben nog niet zo ver dat ik er het fijne van weet, hopelijk over een jaartje. Maar dergelijke effecten kan je ook krijgen op andere manieren en er zijn zelfs mensen die aardstralen simpelweg om buigen. Dat is dan eenmalig en vele malen goedkoper. Edelstenen worden ook geacht bepaalde frequenties af te geven en zullen de katten waarschijnlijk minder heftig beïnvloeden.

Het staat je vrij zo'n apparaat aan te schaffen, maar ik houd niet zo van die mechanische/kunstmatige dingen.

Wat ik begreep is dat er edelmetalen inzitten. Maar zo gedetailleerd weet ik het ook niet verder. Ben wel bekend met edelstenen, wierook, heilig hout, salie enz alleen is dat niet waar ik naar op zoek ben zeg maar.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 06:40

WesternWay schreef:
Ik zou het risico niet nemen. Kun je niet iemand laten komen om te ‘ontstoren’ daar las ik wat over in een ander topic.

Ik ga me daar in verdiepen. Ben daar ook door meerdere mensen over getipt. Dank!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:42

Als katten negatieve energie omzetten in positieve, dan heb je zo'n 'broncorrector' toch niet nodig? Dan doen de katten dat al voor je. Scheelt je weer een hoop geld en - mochten katten hier inderdaad op reageren - stuur je de katten niet weg. ;)