Katjes met diarree en overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Katjes met diarree en overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 12:57

Goedemiddag,

Onze sphynxen zijn een beetje ziek. Ze hebben diarree en moeten af en toe overgeven. Omdat een van de katjes ook stopte met eten zijn we bij de dierenarts geweest. Hij gaat uit van een virusje en heeft hem wat misselijkheidsremmers gegeven en voor beide katten korreltjes voorgeschreven om de diarree wat te binden.
Nu hebben we geprobeerd de korrels in wat nat voer te verwerken, maar helaas hebben ze het meteen door.
Zijn er nog mensen met andere ideeen om dit te voeren?

Dank jullie wel alvast!

We willen natuurlijk niet de eetlust nog meer verpesten.

Pepperrr

Re: Katjes met diarree en overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:59

Is er niks anders wat ze superlekker vinden en sterk ruikt?

Mochten ze zo ziek zijn is de enige oplossing ze dwangmatig naar binnen te krijgen, al ben ik daar ook zeker geen voorstander van..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 13:02

Nou normaal eten ze eigenlijk vrijwel alles, en op nat voer gaan ze eigenlijk altijd helemaal los (ze krijgen dat namelijk bijna nooit)
En verder snoepjes, maar dat plakt en maskeert ook niet voldoende. Ook wil ik ze natuurlijk geen ongezonde zooi geven. Een van de katten springt graag op tafel om samurai saus van je bord te vreten als je even naar de keuken loopt, maar dat staat me dus ook een beetje tegen. ;)
Ik zit dus een beetje met mijn handen in het haar.
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 30-08-19 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:02

Hill's a/d vinden de meeste katten superlekker, kan je het doorheen mengen. En is eetlust opwekkend.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:04

Beetje leverpastei oid om het in te verstoppen? Zou ik normaal niet geven, maar in zulke gevallen werkt het soms wel om iets naar binnen te krijgen. Dat maskeert de geur misschien een beetje :).

Wat krijgen ze nu voor natvoer? Misschien een andere, lekker sterk geurende proberen?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:05

Mengen door stoofvlees(saus)? Vooral als het nog een beetje lauw is, vinden de mijne dat onweerstaanbaar lekker :j Ze krijgen het trouwens maar heel af en toe voor de duidelijkheid, als we zelf een beetje over hebben en dan is het altijd feest!
Laatst bijgewerkt door s_v op 30-08-19 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 13:06

SimoneeM schreef:
Beetje leverpastei oid om het in te verstoppen? Zou ik normaal niet geven, maar in zulke gevallen werkt het soms wel om iets naar binnen te krijgen. Dat maskeert de geur misschien een beetje :).

Wat krijgen ze nu voor natvoer? Misschien een andere, lekker sterk geurende proberen?

We hebben van de dierenarts gastro-intestinal natvoer mee gekregen omdat dat licht verteerbaar is. Zelf hadden we ook nog een andere die ze normaal weleens krijgen en hebben daar bij poging twee een mengvorm van gemaakt met beide soorten, maar dat werd ook niet geaccepteerd. Ook hebben we het iets verwarmd voor een sterkere geur en dat hielp ook niet.

Leverpastei vind ik ook nog wel een goede!

Bedankt voor jullie reacties!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:11

Ann_moi schreef:
SimoneeM schreef:

We hebben van de dierenarts gastro-intestinal natvoer mee gekregen omdat dat licht verteerbaar is. Zelf hadden we ook nog een andere die ze normaal weleens krijgen en hebben daar bij poging twee een mengvorm van gemaakt met beide soorten, maar dat werd ook niet geaccepteerd. Ook hebben we het iets verwarmd voor een sterkere geur en dat hielp ook niet.

Leverpastei vind ik ook nog wel een goede!

Bedankt voor jullie reacties!

Mocht die leverpastei niet werken; je kunt overwegen Almo Nature (variant Kip met pompoen werkte volgens mij het best, maar andere ook) te halen. Er zijn heel veel katten die daar echt een moord voor doen. Maar kan natuurlijk dat ook dat ze niet fopt hoor.

Oh, laatste optie; beetje tonijn uit blik (wel op water nemen!).

(Overigens vinden mijn katten gastro-intestinal spul dus echt vies, van welk merk dan ook :+ )

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:15

Je zou Hill's Prescription Diet A/D Restorative Care Honden- en Kattenvoer. Dit is voor zieke dieren die wat extra's kunnen gebruiken(hoge caloriën). Vaak vinden ze dit lekker en eten ze het wel. Je kunt mochten ze dit niet willen eten het ook makkelijk in een spuitje doen om eventueel te dwangvoeren. Dit voer en spuitje kun je bij de dierenarts krijgen maar ook bijvoorbeeld bij zooplus. Ik heb zelf ook twee sphynxen en heb het niet eten ook eens meegemaakt en moest uiteindelijk gaan dwangvoeren. Uiteindelijk gelukkig goedgekomen maar ze moeten wel blijven eten anders heb je kans op leververvetting. Succes en veel beterschap voor je bloterikjes.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:06

Ik denk dat je isogel hebt gekregen voor de katjes? Ik heb daar ook katten op gehad en die vonden het ook niet lekker. Ik zou proberen heel lekker voer te geven, dan maar even geen gastro intestinal en daar wat granulaat door te mengen. Door de isogel wordt de ontlasting dikker en kunnen de darmen vanzelf tot rust komen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:37

Voor antibiotica kreeg ik easypil mee, soort lekkere kneedgum dat je om de pil kan doen en er zo een snoepje van maken. Helaas trapte die van mij er maar 3 dagen in, maar het proberen waard.
Als je in mijn buurt woont kun je mijn restant zo komen halen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 19:03

Bij Dreamybol net de easypil opgehaald, helaas halen ze daar hun neus voor op :( gelukkig is de jongste kat blijkbaar dol op leverpastei en die heeft een dosering op. Dro daarentegen vindt alles te min, maar hij eet inmiddels wel zijn normale voer. Nog maar even nadenken wat wel zou kunnen werken.

Edit: mijn vriend had een goed idee toen ik een balletje met de korreltjes had gerold met easypil. Hij heeft hem in zijn gekkie kunnen duwen en ook bij dro zit er een dosis in!

Afbeelding

Even een fotootje erbij van de eigenwijze draakjes
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 30-08-19 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:10

Kan je het niet in wat water oplossen en
Dan met spuitje geven ?
Even in de houdgreep en erin spuiten? Maar dan moet het wel makkelijk oplossen

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:48

Fijn dat het iig een keer gelukt is! :j
Hopelijk knappen ze snel op, succes in ieder geval en beterschap voor de katjes :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:59

Ik had heel lang geleden een kitten met dezelfde symptomen. Die braakte de medicijnen gewoon eruit. Na enig aandringen kreeg die kat een zetpil tegen de misselijkheid. Dat hielp goed. Ze was overigens wel uitgedroogd en heeft extra vocht toegediend gekregen. Ze is helemaal opgeknapt en uiteindelijk 18 jaar geworden.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 22:08

Hier zijn de katjes gelukkig weer beter! Ze zijn vrolijk en eten goed, alleen eentje heeft nog iets dunnere kakkies. Maar dat heeft hij wel vaker. Dus bedankt voor alle tips!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:31

Rood bruinige korrels?
Heeft ons katje ook gehad. Wat een ellende . Hij kreeg het door zijn natvoer, en kreeg nog niet de helft van wat ie moest hebben, zijn ontlasting was net een spons. Heel vreemd van structuur en hij kon dat zelf niet kwijt worden dus moesten we het echt uit hem trekken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 01:40

Ann_moi schreef:
Hier zijn de katjes gelukkig weer beter! Ze zijn vrolijk en eten goed, alleen eentje heeft nog iets dunnere kakkies. Maar dat heeft hij wel vaker. Dus bedankt voor alle tips!

Fijn dat het beter gaat!!