Avelienvd schreef:Wil kijken naar afhankelijk van prijs om er een te geven aan onze lokale brandweer.
Realiseer je je dat voor elke maat dier kort of langschedelig je zo ongeveer ander masker nodig hebt, dus met 1.... ben je er nog lang niet....
En een zuurstofmasker op doen bij een bij bewustzijnd dier dat dat niet gewend is kan ook nogal wat voeten in de aarde hebben. En als dier bewusteloos is heeft het vaak al weer stuk minder zin, want kan zijn luchtweg dan niet meer beschermen en kan alsnog stikken, intuberen is dan veel handiger of mond op neus beademing. Dus brandweer zal er dan ook nog stukje opleiding bij nodig hebben.
Helaas weet ik waar ik over praat.... Waren gelukkig niet mijn dieren en de brandweer had echt stinkend hun best gedaan ze uit brandend (nadat het geblust was) huis te halen, maar de dieren die nog bij bewustzijn waren waren helemaal van het padje af (niet zo vreemd, gezien de omstandigheden, brand, rook, vreemde mensen in huis in rare pakken die je in je lurven grijpen, grote paniek dus ) en diegenen die buiten bewustzijn waren hadden al dermate rookvergiftiging dat het voor de meesten echt slecht afgelopen is.
Het wonder was de hamster... die had brand in zijn omgekeerde terracotta bloempotje uitgezeten in zijn fluf zooi en daar is de rook en meest hitte omheen gegaan, die was nog topfit. Van de rest van de dieren zijn er ondanks echt op moment dat brandweer ze over drempel huis uit droeg in behandeling te zijn gegaan bij DA er toch aantal heel slecht van af gekomen.... (dood dus..).
Echt @#% dus.......