Allemaal prima. Ik ben er ook elke wandeling en in nood loopt hij met mn man wel mee in de straat.
Mijn hond heb ik gekocht als gezinshond. Het moest een aanvulling worden van het gezin en dus als wij slapen word hij lekker in zn zachte mand gelegd in zn eigen slaapkamer (de gang) en in de ochtend zodra we wakker worden mag hij ook overal met ons mee.
Mijn hond is erg gevoelig voor de stemming die je hebt. Als ik een dag minder lekker in mn vel zit, dan maakt het niet of het moe, chagrijnig of verdrietig etc is, dan gaat hij het liefste in een andere kamer liggen tot de bui is overgewaaid. Nou ben ik redelijk stabiel dus dat komt nauwelijks voor, maar mijn 4 jarige zoon heeft dat een stuk meer, zoals een kind van 4 zich enorm druk kan maken over wie er wel of niet geroerd heeft in zn yoghurt

Nou is het me al vaker opgevallen dat hij in de lente en zomer, wanneer de deur naar buiten openstaat, dat hij op die momenten naar buiten gaat. De eerste weken dat de deur dicht is gaat hij bij de buitendeur staan als hij zn rust wil. Daarna gaat de gewoonte eruit en moet ik hem echt weer even leren dat de gang zn plekje is, ondanks dat hij daar dus altijd slaapt.
Als ik hem de keuze geef dan wil hij buiten zijn. De enige reden dat hij vrijwillig naar binnen gaat is als ik er ben. Maar elke keer dat ik opsta dan loopt hij direct naar de buitendeur, want misschien gaan we daar wel heen..
De gang bij ons is in de winter koud. Zn warme zachte mand is nog net zo nieuw als dat hij in de verpakking zat. Hij slaapt het liefste op het luik van de kruipruimte, waar het nog kouder is.
Nu ben ik mij aan het afvragen: waarom slaapt hij eigenlijk in de gang? Omdat ik dat wil en een fijn idee vind, of omdat hij lekker binnen wil liggen? Als mijn hond op zoveel momenten aangeeft liever buiten te zijn, moet ik hem dan niet lekker buiten laten?
Hij zou dan op de momenten dat hij nu in de gang ligt buiten mogen. Dus in de nacht en als ik ga werken/ boodschappen doen/etc. Buiten krijgt hij een geïsoleerd hondenhok en mag daar zelf in en uit als hij wil. Hij mag door de hele achtertuin lopen en heeft geen extra kennel oid. Zodra ik thuis ben mag hij gewoon bij mij in de buurt zijn als hij dat wil en dus ook gewoon naar binnen.
Wat vind bokt?
Wil mijn hond een buitenhond zijn?