Nabster schreef:Die van mij heeft nog nooit aan het wateroppervlak gevangen. Ze scharrelen hun voer op de bodem bij elkaar. Ik geef wel speciaal voer hiervoor.
Het hoeft ook niet, maar ze staan er wel bekend om dat te doen
.
J0anieke schreef:Dat heb ik inderdaad al gelezen! Ook dat ik beter een groter aquarium kan nemen, gezien die makkelijker zijn met het 'ecosysteem'. Super bedankt iedereen!

Ja sowieso zal je een groot aquarium moeten hebben, de vis wordt gemiddeld groot en leeft in scholen.
Wel echt tof dat je t zo aanpakt
.
Nabster schreef:Wat moet ze testen dan?
En hoe moet ze handelen?
Wat moet to nnog meer aanschaffen ipv alleen een aquarium? Geef dan ook volledig advies. Ze heeft geen idee van aquaria.
Nou he, kalm maar. TS kan zelf ook googlen.
@TS, belangrijkste nu is om nitraat en nitriet in de gaten te houden, die eerste ga je sowieso pieken in zien, maar dat is niet meteen erg, die laatste moet wel onder controle blijven. Daar heb je verschillende tests voor, zelf had ik altijd een druppeltest, deze zijn heel accuraat. Wat je kunt doen is een stokjestest halen en deze voor een maand of zo dagelijks doen, en dan wekelijks een druppeltest. Bij afwijking stokjestest water deels verversen en druppeltest doen.
Er staan tabellen voor je vis online, daar kun je precies opzoeken hoe hoog/laag de waarden van o.a. pH moeten zijn voor een optimale leefomgeving.