's Morgens als ik opsta ga ik altijd als eerste naar mijn cavia. Zo dus ook vanmorgen brokken en drinken hoefde ze niet, dus haar maar een maisblad gegeven maar ook dit liet ze me grotendeels liggen, want ik niet gewoon ben van haar.. Vervolgens maar geprobeerd of ze witlof / komkommer wou voor wat vocht binnen te krijgen, maar dit wou ze wel hebben kieskeurig

Vervolgens wilde ik haar hok schoonmaken en zag ik op sommige plekken bloed op de hennep liggen. Meteen dacht ik dit is niet goed, ik was helemaal in paniek want was is er met mijn lieve meisje aan de hand.

Eenmaal bij de dierenarts aangekomen zat ik in de wachtruimte te wachten. Vervolgens kwam een assistente naar ons toe 'hoe het nu ging'. Nogsteeds niet goed dus uiteindelijk heb ik besloten om een foto te laten maken, want ik wou weten wat er met mijn lieve kleine meid aan de hand was. Ongeveer een 15 minuten later komt diezelfde assistente naar me toe zena had namelijk een maagdilatatie. Ze had samen met de dierenarts overlegd of het de moeite was om haar te helpen en de kans was groot dat ze het zou redden. Uiteindelijk heb ik er dus voor gekozen om de kans toch te wagen en te kijken of ze beter zou worden. Ik heb nog even afscheid van haar mogen nemen en vervolgens gaven ze haar een infuus met verschillende soorten medicatie in de hoop dat deze gaan aanslaan. Morgenvroeg moet ik terug bellen naar de dierenarts kijken hoe de nacht is verlopen en of de medicatie zijn werk doet. Het bloed was uiteindelijk de oorzaak van harde keuteltjes omdat ze dus slecht dronk.
Lieve kleine meid ik ben trots op je, hou je sterk!