Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Carol_Beer schreef:Vorige kat had hier ook last van. Heb gehoord van een kennis dat het ook een genetisch dingetje kan zijn. Heel erg sneu natuurlijk als het je overkomt..
Die kat is op een begeven moment ook weggelopen, waarna ik haar na een paar jaar terug met een glanzende vacht en goedgevuld door de buurt zag lopen..
Ik vraag me nog steeds af wat er precies aan de hand was,maar de symptonen klinken iig wel t zelfde als die van jou.
Mando schreef:Onze Me-Ow begon ook met krabben en kale plekken dus behandeld met prednison.
Eerst prikje 1x per jaar maar de tijd ertussen werd steeds korter.
Voer helemaal aangepast en uitgezocht.
Holistisch laten uitmeten
De hele medische molen maar er kon niets gevonden worden.
Op een gegeven moment was het om de 6 weken raak.
De dierenarts waarschuwde dat de prednison de overige organen kon aantasten en dat is ook gebeurt.
Organen vielen uit en we hebben hem in moeten laten slapen op 10 jarige leeftijd.
Hij heeft er 7 jaar last van gehad.
karuna schreef:Ik heb geen katten maar zelf een flinke allergie. En ken een aantal honden met allergien. Paar van onszelf paar van anderen. Dus ok naast de standaard dingen hebben jullie gecheckt:je schoonmaakmiddel, shampoo, wasmiddel, huisstofmijt, welke voeren hebben jullie geprobeert? Is poes altijd buiten of binnen? En is daar verschil in veel binnen of buiten in klachten?
Een hond van iemand was allergisch voor de parfums in middelen die in huis gebruikt werden.
Een hond van iemand was allergisch voor mensen, een ramp voor een menslievend sociale knuffel.
Een van ons kon alleen tegen lamsvlees en rijst.
SEtequila schreef:Op het moment wordt ze af en toe gewassen met een allermyl shampoo, wat ook weer hypoallergeen is. Zou dit ook werken tegen die gist? Welke shampoo hebben jullie toen gebruikt tegen malassezia
Jolliegirl schreef:Via pb wil ik je alle info geven..
Onze kat. 4jaar. Heeft al 3 jaar problemen..
Letterlijk tot bloedens en etterend open.. Overal kaal...
Nu eindelijk na 3 jaar het juiste medicijn gevonden.. En heb hem nog nooit zo mooi en gelukkig gezien!!
Atopica.
Wondermiddel.
Voor meer info graag pb.
Dierenartsen, second opinies, dermatologen wisten zich allemaal geen raad.....
Chubby schreef:Atopica is toch al jaren op de markt, wat jammer dat het zo lang duurde voordat je kat dat kreeg Jolliegirl!
TS, ik zou je graag willen tippen om 6 weken alleen KVV (gemalen vers vlees) te geven. Er zijn verschillende merken op de markt. Kies er een die bestaat uit één bijzondere diersoort, dus zeker geen kip rund of eend en zeker zonder toevoegingen. Als er een voedselallergie speelt, zie je snel zat verbetering. Pas als álle symptomen over zijn, ga je een tweede diersoort erbij geven. Dit heet een eliminatiedieet. Dierenarts Tannetje Koning kan je hierbij begeleiden of Erwin van Gijtenbeek in Heiloo.