Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SweetVanille schreef:Iets van een herdersoort sowiezo. Ik heb bij mijn hond bij Wisdompanel test besteld, misschien ook iets voor jou
Sclimpre schreef:Ik ga ook voor podenco x herder x ??
Met een beetje geluk heb je de trainbaarheid van een herder met het gezond verstand van een podenco.
Mooie hond !
MarritdeG schreef:Er zijn veel mensen op bokt die podenco een heel leuk ras vinden. Ik lees op internet vooral over jachtinstinct (niet los kunnen lopen) en lastig te trainen.. Kan iemand mij de positieve kenmerken van dit ras dan ook vertellen?
SinneJ schreef:MarritdeG schreef:Er zijn veel mensen op bokt die podenco een heel leuk ras vinden. Ik lees op internet vooral over jachtinstinct (niet los kunnen lopen) en lastig te trainen.. Kan iemand mij de positieve kenmerken van dit ras dan ook vertellen?
Het zijn echte plakkers, ze zijn erg aanhankelijk in huis in het algemeen. En net zoals windhonden vaak erg vergevingsgezind, dus niet snel agressief, eerder angstig.
Wij hebben ook een mix met podenco in;
[ [url=m/2tHAK1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2KEmj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bQtthZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YWvbkr.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarritdeG schreef:SinneJ schreef:
Het zijn echte plakkers, ze zijn erg aanhankelijk in huis in het algemeen. En net zoals windhonden vaak erg vergevingsgezind, dus niet snel agressief, eerder angstig.
Wij hebben ook een mix met podenco in;
[ [url=m/2tHAK1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2KEmj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bQtthZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YWvbkr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een schatje zeg!!!. Kan hij/zij wel los?
Kabayo schreef:Gewoon trainen. Huskys kunnen volgens iedereen ook niet los , maar heb hem altijd los.. en nee , hij gaat nergens achteraan
[ [url=m/S7KwGL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een volle podenco is het niet. Die zien er toch wel anders uit. Vriendin van mij heeft er een , die heeft ze trouwens ook altijd los. Super leuk en lief hondje is dat
SweetVanille schreef:De broertjes en zusjes hoeven niet perse dezelfde rassen te zijn, de moeder kan namelijk door verschillende reuen gedekt zijn.. Als je bijvoorbeeld foto 1 en 3 bekijkt lijkt dit wel het geval te zijn.. 1 is duidelijk podenco maar 3 is weer meer herder..
Mariska_28 schreef:Trainen gaat maar tot een bepaald punt. Die van mij luisterde super tijdens gehoorzaamheid, maar in het bos was het zelfbelonende jagen echt veel leuker dan dat ik was. En geef ze ongelijk, ze zijn eeuwen gefokt op het zelfstandig opsporen en vangen van konijnen. Ik heb het opgegeven, ze komen niet meer los in niet afgesloten terrein.
SinneJ schreef:Gewoon proberen en testen, maar test het allemaal eerst aan een lange lijn en ga dan oefenen in een hondenweide en als dat allemaal lukt kan je overwegen het eens te proberen in het boswant als je ze eenmaal kwijt bent, is het echt niet grappig. We kennen allemaal die hartverzakkingen wel.