De laatste dag van mijn allerliefste vriendinnetje Jolly

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

De laatste dag van mijn allerliefste vriendinnetje Jolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:00

Vandaag is dan de eerste dag van de rest van het leven, dat ik beneden kom en je mandje is leeg, sterker nog.. Het staat er niet meer. Je ligt er ook niet naast, je bent ook niet wandelen, je bent er gewoon niet meer. Vroeger stond je altijd kwispelend en blaffend onderaan de trap, de laatste maanden bleef je liggen of stond je rustig op, maar het staartje kwispelde nog altijd en ook de knuffels minderden we niet op. De hele routine zal vanaf anders worden. Wanneer ik 'vriendin' of Jolly roep zal er niemand meer reageren, hoogstens een verbaasde blik van iemand die denkt wat doe jij nou.

Gister was verschrikkelijk zwaar. Ik sliep al een week bij je mandje beneden, wanneer je weer een aanval kreeg dat ik je kon kalmeren en eventueel pijnstillers geven. Gisternacht was weer extreem en we hadden besloten dat het niet langer zo kon. Na het telefoontje aan de dierenarts begon het laatste uurtje samen. Ik had nog een saucijzenworst gebakken, want dat vond je zo lekker. Daarna begonnen we aan de laatste wandeling en daarna die autorit, op mijn schoot zoals altijd als ik achterin zat, naar de dierenarts. In de wachtruimte wilde niet op de grond zitten maar op mijn schoot zoals altijd. Zo dicht mogelijk zat je tegen mij aan bij mijn hart. Mensen keken naar ons en moesten even slikken, aan mijn tranen konden ze zien dat er iets niet goed was. Ik probeerde me nog zo sterk te houden voor je Jolly, maar ik kon de tranen niet inhouden. Bij de arts was je braaf zoals altijd, de laatste maanden was je er al vaker geweest want we hadden alles geprobeerd om je te helpen. Ik hield je de hele tijd vast en gaf je nog een laatste knuffel en fluisterde je toe hoeveel ik van je hield. Na het aanleggen van het infuus diende de arts eerst de narcose toe waardoor je rustig ging slapen. Nog 1 laatste knuffel heb ik je gegeven, ik kon het niet aan te blijven,mijn ouders zijn wel gebleven. Toen ik terug kwam in de wachtkamer wisten de mensen precies wat er was gebeurd, huilend vertrok ik zonder mijn meisje, mijn hondje. De tranen zullen gaan veranderen in mooie herinneringen ik weet het, maar dat maakt het gemis niet minder.

Maandag 'kom je' thuis, op naar de laatste rustplek. Van je haartjes zal ik een sieraad laten maken, zodat je altijd bij me kan blijven, al zit je ook veilig in mijn hart.

Je was mijn favoriet en zal dat altijd blijven Y;(

Sinds gister zit ik al zowat non stop in tranen. Toen ik had geslapen voelde ik me beter, tot ik de trap af liep en ze er niet was. Aan haar heb ik zoveel steun gehad, we waren super close. Ze had helaas last van een aandoening welke haar luchtpijp deed instorten. Hierdoor kreeg ze steeds ergere stik-aanvallen, waar ze veel angst uit ontwikkelde om te stikken. Hierdoor hebben wij na allerlei probeersels in oplossingen uiteindelijk voor Jolly gekozen en haar rust gegeven. Ik moest het even van mij afschrijven, ik voel me sinds gister al heel misselijk en verdrietig.

De laatste wandeling
Afbeelding

De rit naar de dierenarts
Afbeelding

En nog een oudere foto <3
Afbeelding

Autumnn

Re: De laatste dag van mijn allerliefste vriendinnetje Jolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:03

Jeetje wat heb je dat liefdevol geschreven, ik zit met tranen in mijn ogen.
Zo herkenbaar.. alleen dan met mijn merrie. Die laatste uren samen..
Heel veel sterkte TS! Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:05

Heel veel sterkte, inmiddels loopt hier onze derde hond in 35 jaar rond maar het blijft zo moeilijk om ze te laten gaan. Het verdriet slijt maar het gemis blijft heel lang aanwezig.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:19

Heel veel sterkte met het gemis van je vriendinnetje Y;(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:22

Wat erg, veel sterkte :(:)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:34

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Koester de herinneringen Y;(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:35

sterkte

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:39

Bedankt voor de steun! Mijn hart is echt nog in paniek, ik hoop dat ik snel wat meer rust krijg. Ik heb nog tot volgende week vakantie, dat scheelt. Heb wel vaker dieren verloren, maar Jolly had ik wel een heel speciale band mee.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:50

Zo herkenbaar....

Heel veel sterkte!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 14:41

Dankjewel, als ik eruit ben en afleiding heb is het wel iets rustiger. Maar dan kom je thuis en is ze er niet en breekt je hart opnieuw... Tijd zal het wat moeten slijten.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:48

Sterkte Nessie, heel mooi geschreven, dat zegt genoeg over de bijzondere band die jullie hadden!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:52

Wat een nare aandoening had ze!
Ik heb ook een sheltie, ze zijn zo lief en zo trouw. Begrijp dat je helemaal van slag bent ;(

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 15:04

Bedankt! Jolly week niet van mijn zijde, wilde altijd bij me zitten en altijd mee. Bij mijn vorige baan ging ze ook met regelmaat mee naar kantoor. Het was echt een rot aandoening, het begon eerst al met wanneer ze te enthousiast was en helaas was dat wanneer ik thuis kwam van werk. Maar de laatste tijd (en de hitte hielp ook zeker niet mee) was ze heel benauwd en kreeg steeds vaker aanvallen dat ze naar lucht moest happen, ging kuchen/neiging tot stikken. De laatste 2 weken was het vooral s'nachts, waardoor ik bij haar ben gaan slapen om haar te kalmeren. Maar uiteindelijk moet je kiezen of je egoïstisch bent omdat je zelf graag je hondje wil blijven knuffelen, of dat ze rust krijgt, geen angst meer heeft en geen last meer heeft dat ze geen lucht kreeg. Het was heel moeilijk maar wij konden het niet over ons hart krijgen dat ze wellicht een x niet alleen zo'n aanval kreeg maar echt zou stikken.

Thuiskomen net was wel weer extra pijnlijk dat je niet vrolijk wordt begroet. ;(

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:53

Wat ontzettend rot zeg! Wat een lief koppie heeft ze op de eerste foto..
Mijn sheltie is in maart ingeslapen. Het blijft rot, dat afscheid nemen.. Heel veel sterkte!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 19:01

Bedankt voor je steun.

Afbeelding

Vond deze tekst wel heel toepasselijk (en pijnlijk, maar wel mooi)

Dit was nog net na haar lievelingseten op de laatste dag. Mis m'n vriendinnetje.
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:23

Het is duidelijk dat waar Jolly nu is en wie ze daar ook tegen komt, dat ze daar tegen met zekerheid kan zeggen dat haar mens heel veel van haar hield en houdt. Sterkte met het verlies.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:48

Nessie schreef:
Bedankt voor je steun.

[ [url=m/jFvmkE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond deze tekst wel heel toepasselijk (en pijnlijk, maar wel mooi)

Prachtig. De tekst klopt helemaal.... :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 15:25

Het blijft moeilijk, vannacht kwamen de eerste pijnlijke dromen met daarna een nog pijnlijkere realiteit.

Dit tekstje gaf me ook wel steun. Daarnaast heb ik een compilatie gemaakt van filmpjes welke ik had (ondanks mijn veel te blije piepstemmetje wat ik vaak naar haar had, leek het me een waardevolle herinnering het samen te voegen). Kwam ook filmpjes tegen dat ze stikte... Heel naar om te zien en dan zie je wel dat je uiteindelijk toch een dierwaardige beslissing hebt genomen. Uit liefde voor haar en niet uit de keuze dat je haar ondanks haar pijn en angst bij je wil houden.
Afbeelding