Gescheurde knieband hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Gescheurde knieband hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 15:13

Zoals de titel al aangeeft heeft ons hondje (bijna 1 jaar) in onze vakantie een gescheurde knieband opgelopen bij een rare verstapping in een wilde bui. Aangezien we zelf dus niet bij het dierenartsbezoek zijn geweest en er helaas ook niets op papier is gezet, ben ik wel van plan om tijdens de controle over ongeveer 2 á 3 weken nog het een en ander na te gaan vragen. Maar ik ben ook erg benieuwd naar anderen die dit misschien ook met hun hond aan de hand hebben gehad en hoe het is verlopen.

Wij hadden afgesproken dat familie op ons hondje pasten en bij terugkomst wij dan op die van hun, aangezien onze vaste oppas op het laatste moment niet kon. Maar gezien het voorval en het feit dat hij nog zo jong is maakte de aanwezigheid van een andere hond het heeel moeilijk voor hem om zijn rust te pakken, ook in de bench. Aangezien we ons nogal zorgen maakte om hoe erg het verslechterd zou zijn na deze 2 weken hebben we een andere oplossing gezocht voor de logé, en ondanks dat dat wel een beetje banketstaaf voelde is het wel de juiste beslissing geweest. Want ons hondje kan nu veel beter zijn rust nemen en we zien hem ook echt in korte tijd duidelijk vooruit gaan met zijn pootje. Hij heeft voor een maand pijnstilling meegekregen met ontstekingsremmer erin, en daarnaast hebben we zelf een supplement aangeschaft ter bevordering van de botten / banden / spieren etc. Hier lijkt hij het dus wel goed op te doen, naast de korte uitlaatrondjes en het in de bench wanneer hij erg druk is! Over een aantal weken gaan we bespreken hoe nu verder. Overigens is het niet afgescheurd maar ingescheurd.

Ik hoor graag ervaringen!

Groetjes Nancy

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:15

Mijn Berner sennen meisje van toen 6 jaar had dit ook. Ze is geopereerd en kon al heel vlug weer rennen en doen weet ik nog. Ze heeft wel een poos met een kap gelopen wat ze vreselijk vond.

Heeft de rest van haar leven (12 jaar geworden) minimaal last gehad door artrose in dat been en wat gevoelig. Onze Jack Russel moest haar altijd happen in dat been dus was wel duidelijk dat ze daar een zwakte had.

Princesj

Re: Gescheurde knieband hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:18

Als het goed is kun je gewoon de dierenarts die de hond heeft gezien contacteren en vragen om het verslag.