UV/zonne allergie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

UV/zonne allergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:46

Hoi allemaal. Mijn lieve Rottweiler heeft als jong dier entropion gehad en is hieraan geopereerd. Helaas een zomer later (dit jaar) had ze weer dikke ogen. Ik herrinnerde mij dat de dierenarts had gezegt dat ze wellicht nog een operatie zou moeten als ze weer last kreeg. Met die intentie naar de dierenarts. Ze lag te piepen en janken van pijn aan haar oogje... hartverscheurend.. maar haar oogleden (met randje haar) waren goedgekeurd. Dat was het probleem niet en ze is heel mooi geopereerd destijds. We gingen verdere onderzoeken starten en zo kwamen we er achter dat ze zonneallergie heeft. Ze heeft vooral last vanaf 25 graden en hoger. Omdat de zon dan echt fel is. Ik heb een zalfje mee gekregen en het was gelukkig snel weer over. Ik moet haar in principe haar hele leven zalven. Als ik aankom met dat ding knijpt ze de ogen direct dicht. Ze vind het vreselijk. Ik heb een genezer gevonden hier in het dorp. Dat wil ik nog eens proberen.
https://www.parallel-praktijk.nl/behand ... m-healing/
Het zalfje heb ik net op , zal even nieuwe halen maar het is direct mis...
Afbeelding
Afbeelding

Beetje info :
Plasmacellulaire conjuctivitis: Oog ontsteking gekenmerkt door groepjes plasmacellen aan de buitenzijde van het derde ooglid. Deze immuun-gemedieerde oog aandoening komt voornamelijk voor bij de Duitse Herders hond en kruisingen van dit ras. Deze oog ontsteking is te herkennen aan blauw/rode, niet pijnlijke, kleine zwellingen aan de buitenzijde van het derde ooglid welke zich steeds verder uitbreiden. De aandoening wordt geactiveerd door UV-licht. De definitieve diagnose kan gesteld worden door een afkrabsel of een biopt van het aangetaste ooglid. De therapie bestaat uit levenslange toediening van corticosteroïde bevattende oogdruppels en bescherming van de ogen tegen UV-stralen.

Nu is mijn vraag vooral ervaringen en wat kan ik nog doen? Tips? Ik hou haar zo veel mogelijk uit de zon..

Ze is trouwens 2,5 jaar
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 29-07-19 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:48

Duhelo

Re: UV/zonne allergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:49

naast het vermijden van zon zou ik idd kijken voor een hondenpetje en ev een speciale zonnebril, als je reactie's kan vermijden hoef je ook niet te zalven als het goed is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:49

bigone schreef:
Speciale zonnebril aanschaffen??

Heb je misschien voorbeelden? Ze klauwt alles van haar hoofd met haar poot dus moet wel blijven zitten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:54

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 15:17