Bang dat poes is gestorven...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bang dat poes is gestorven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:46

Ik ben zo ongerust... :(

Onze poes Elfje is al 14. Afgelopen tijd merkten we al langer aan haar dat ze echt oud werd; tuin niet meer verdedigen, heel veel slapen, een paar kwaaltjes...

We zijn nu al een paar weken in Zweden. Sinds ongeveer anderhalve week had ze een enorme opleving; ze was weer veel buiten, ving muizen, was actief en veel bij ons. Ook regelmatig 's nachts buiten zoals ze vroeger deed, en dan zat ze 's ochtends weer voor de deur. Wel merkten we dat ze toch wel steeds lichter werd, ondanks dat ze niet minder at.

Eergisteren had ik haar al een tijdje op een plekje onder de heg zien liggen waar ze normaal niet slaapt; normaal slaapt ze gewoon binnen in haar mandje.

Gisteravond is ze naar buiten gegaan, en ze is nu nog steeds niet thuis.... ik durf er bijna niet aan te denken, maar toch besluipt ergens de gedachte me dat ze weg is gekropen zoals katten dat doen als ze gaan sterven.

Een troost zou zijn dat het hier in Zweden is, midden in de natuur. Ze vindt/vond het hier altijd al geweldig, lief grijs dametje dat ze is. Ik hou zo vreselijk veel van haar... het is een hele bijzondere, intelligente poes die altijd om ons heen is...

Het betreffende liefje, afgelopen week:
Afbeelding

Vorig jaar:
Afbeelding

Afbeelding

maralyn

Re: Bang dat poes is gestorven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:48

Ik hoop het niet voor je.
Maar mocht t zo zijn. Dan heel veel sterkte....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:49

Ze is nog niet zo heel lang weg, ik zou rustig een rondje maken en de hoop nog niet verliezen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:59

Maar het is zo erg niets voor haar om zo lang weg te zijn. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:10

Katten kun je heel goed "vertellen" wanneer het tijd is en zullen een plekje gaan zoeken om dood te gaan.
Geef haar nog even de tijd om zich te laten zien, komt ze na morgen/overmorgen niet meer opdagen dan zou ik gaan zoeken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:11

Ohhh wat erg voor je, als mens wil je er graag bij zijn als ze sterven maar de meeste dieren willen ( hoeveel ze ook van je houden) graag alleen sterven. Voor jou hoop ik dat ze nog terug komt, voor de poes lijkt mij midden in rustige bossen een hele fijne plaats om te sterven. Hoe dan ook veel sterkte!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:13

Ze is al oud, begint last te krijgen van kwaaltjes. Ze had de tijd van haar leven afgelopen periode.
Stel dat ze overleden is (wat natuurlijk heel maar is voor jullie),hoe erg is dat? Ze heeft nog even genoten en los gehad. Ze is midden in de natuur. Dat zou voor mij een hele troost zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:14

EmptyWords schreef:
Ze is al oud, begint last te krijgen van kwaaltjes. Ze had de tijd van haar leven afgelopen periode.
Stel dat ze overleden is (wat natuurlijk heel maar is voor jullie),hoe erg is dat? Ze heeft nog even genoten en los gehad. Ze is midden in de natuur. Dat zou voor mij een hele troost zijn.

Dat zou inderdaad een troost zijn, ja. Ik heb ook altijd gezegd: als ze gaat, dan hoop ik dat het hier is.

Maar toch blijft het moeilijk... geen echt afscheid genomen; ik had er zo graag dan nog een kusje op haar platte kopje willen geven...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:22

Oh wat zorgelijk... :(:)

Ik heb dat ooit gehad met een kater. Jaren later vond ik hem gemummificeerd terug op de zolder boven een van de schuren. Echters achter verstopt. Je kon nog mooi zien dat hij echt was gaan slapen. In zijn favoriete houding, voorpootjes onder zijn lijfje. Maar ik was gewoon opgelucht dat ik hem toch nog had gevonden. Ondanks dat hij de leeftijd en de voortekenen had, heb ik nog altijd elke rode kat nageroepen.

Ik hoop dat je jouw vriendje terugvind, liefst natuurlijk in leven.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:46

Wij hebben het ook gehad met onze poes van 15.Ze is ook weggekropen en nooit meer gevonden.Ik weet zeker dat ze niet is weggelopen omdat ze niet ver meer kon lopen.Ze moet ergens in de schuur of erf doodgegaan zijn.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:51

Jeetje, wat naar. Hopelijk komt ze alsnog terug, maar onthoud maar dat ze een prachtig leven heeft gehad in het bos! Ondanks dat dat het eventuele verdriet niet wegneemt, maakt het het afscheid nemen misschien iets makkelijker. Maar eerst hopen dat ze weer veilig thuiskomt! :(:)

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:05

Ik snap dat die onwetendheid verschrikkelijk is.

Onze kat is zo ook eens verdwenen, was 16 en is na 2 dagen wel terug gekomen. Ik hoop voor jullie dat ze ook nog terug komt.

Wel fijn dat ze het daar zo goed had! Het is echt een supermooie kat. Ik duim voor goede afloop!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:30

Ik duim ook voor een goede afloop en wil je sterkte wensen mocht ze niet meer terug komen. En die onzekerheid van niet weten wat er gebeurt is of waar ze is is killing. Toen mijn kater verdwenen was dacht ik hem overal te zien (zwarte kater) of te horen en ja dan ga je toch roepen. Ik hoop dat ze snel gevonden word dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:50

Of ze zit ergens vast of iets. Ik zou zelf toch nog even alles op alles zetten en kijken of je haar kunt vinden. Sterkte!

Had de veearts redenen voor het invallen kunnen vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:54

poes schreef:
Of ze zit ergens vast of iets. Ik zou zelf toch nog even alles op alles zetten en kijken of je haar kunt vinden. Sterkte!

Had de veearts redenen voor het invallen kunnen vinden?

Geen redenen... ze had af en toe last van verstopping, maar behalve een klisma waar ze een enorm trauma aan over heeft gehouden konden ze daar vrij weinig aan doen. En dat ging dan na een dagje ook vanzelf weer over.

We denken gewoon ouderdom, dus. Haar ogen stonden ook niet dof en ze toonde absoluut niet ziek (wat je echt wel aan haar merkte als ze dat wel was); sliep wel heel veel de laatste jaren.

Ze is een kruising tussen een Somali en een Pers, beiden rassen die niet oud worden.

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:56

Wat verdrietig :( Ik hoop dat ze alsnog gewoon weer thuis komt!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:00

Ga haar vooral zoeken! Of ze zit in de problemen (heeft misschien hulp nodig) en kan niet thuiskomen, of ze is overleden en dan wil je haar toch ook zo snel mogelijk vinden. Zoek goed in schuurtjes en onder begroeiing. Ze is prachtig, maar heeft wel een schutkleur.

(Naar mijn ervaring kruipen alleen katten weg die eigenlijk nooit goed gewend waren of halfwild; onze katten kwamen altijd naar huis om te sterven)

STerkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:28

ZE IS THUIS!!!! <3 Ik heb haar echt platgeknuffeld en moest huilen van geluk...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:30

Wat fijn voor je....!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:36

Ahhh gelukkig maar!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:37

Gelukkig maar

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:42

Super fijn dat ze weer thuis is! Wat een geruststelling! :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:46

Al scrollend hoopte ik dit nieuws te lezen, wat fijn! <3

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:54

Wat fijn dat ze thuis is! Gewichtsverlies is vaak een (eerste) teken van chronische nierziekte. Hier is medicatie voor, dus wellicht de moeite waard om te laten checken.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:25

Wat een fijn nieuws!