Billy schreef:Er is al een overschot aan gezonde honden, waarom zou je een blinde pup groot moeten laten worden? Dat geeft toch een aantal flinke problemen waardoor ik denk dat het helemaal niet zo gek is om het gewoon niet te plaatsen. Vaak valt het mensen toch tegen en moet hij weer weg omdat ze de problemen onderschatten.
Overschot aan gezonde honden? Wat denk je van een overschot aan mensen?? Moeten we alle mensen die ook maar iets van een handicap hebben ook maar een spuitje geven dan? Uiteindelijk worden veel honden bijna blind en/of doof op oudere leeftijd terwijl ze zich echt prima redden, zouden we deze ook allemaal maar moeten laten inslapen? Sorry, maar dit slaat echt nergens op. Een hond kan helemaal gelukkig zijn zonder iets te kunnen zien en ze kunnen zo veel meer op gehoor dan wij mensen.
Deze pup is niet anders gewend en zal er zelf niet per se last van hebben. Een kennis heeft een blinde, dove en epileptische hond, die iedere dag duidelijk plezier heeft en zijn baasje is dolgelukkig met hem, ondanks dat het meer werk is dan een hond die wel kan zien/horen.
On-topic:
Ik was zelf niet aan een hond begonnen met een fulltime baan, een tweede is niet gelijk meer werk wanneer hij eenmaal gewend en opgeleid is, en de oppas/uitlaatservice zal toch al wel komen. Zeker in het begin heeft een pup veel begeleiding nodig, en in dit geval speciale begeleiding naast de gewone puppy training. Mochten jullie deze pup echt willen adopteren, wat een heel mooi iets is, zou ik toch overwegen om deels thuis te gaan werken als dat mogelijk is.