Dat is iets wat wij ons al maanden afvragen bij onze oudste hond.
Ze is een Labrador x Podenko kruising en een hele lieve hond. Tegenover onze Australian Shepherd is zij heel kalm voor een jachthond.
Ze kwam uit Spanje via mijn man, toen ze 1 jaar was. Hij liep daar stage op een asiel in zijn jeugd. Ze had vanaf het begin artrose in haar voorpoten dus altijd een licht mankend loopje.
Inmiddels is ze 13,5 jaar. Ontzettend stijf, doof en bijna blind. Ze houd haar ontlasting al sinds december niet meer in. Dus poept meerdere keren per dag binnen in huis. Ze lijkt dement en de wereld niet meer te begrijpen.
Maandag hebben we de dierenarts gebeld.. En vanavond gaat het gebeuren. We gaan haar inslapen. Het brengt toch dubbele gevoelens mee. Ze heeft genoeg ongemakken, maar is niet ziek. Maar kwispelen doet ze al een tijdje niet meer. Dus ergens weten we dat de keus goed is.. Maar het is nu heel definitief.
Het is nu wachten op de dierenarts.. Ik had dit even nodig om van me af te schrijven. Onze oudere labrador is met 13 jaar in de woonkamer uit zichzelf gestorven. Dit wordt het eerste dier dat ik zelf laat inslapen..