Wanneer is het genoeg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 18:53

Dat is iets wat wij ons al maanden afvragen bij onze oudste hond.
Ze is een Labrador x Podenko kruising en een hele lieve hond. Tegenover onze Australian Shepherd is zij heel kalm voor een jachthond.

Ze kwam uit Spanje via mijn man, toen ze 1 jaar was. Hij liep daar stage op een asiel in zijn jeugd. Ze had vanaf het begin artrose in haar voorpoten dus altijd een licht mankend loopje.

Inmiddels is ze 13,5 jaar. Ontzettend stijf, doof en bijna blind. Ze houd haar ontlasting al sinds december niet meer in. Dus poept meerdere keren per dag binnen in huis. Ze lijkt dement en de wereld niet meer te begrijpen.

Maandag hebben we de dierenarts gebeld.. En vanavond gaat het gebeuren. We gaan haar inslapen. Het brengt toch dubbele gevoelens mee. Ze heeft genoeg ongemakken, maar is niet ziek. Maar kwispelen doet ze al een tijdje niet meer. Dus ergens weten we dat de keus goed is.. Maar het is nu heel definitief.

Het is nu wachten op de dierenarts.. Ik had dit even nodig om van me af te schrijven. Onze oudere labrador is met 13 jaar in de woonkamer uit zichzelf gestorven. Dit wordt het eerste dier dat ik zelf laat inslapen..

cariena1973

Re: Wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:55

Heel veel sterkte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:57

Sterkte, je bent bijna altijd te laat met dit soort zaken en logisch want je wilt ze niet kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:58

Sterkte, zulke beslissingen zijn heel moeilijk maar als ik je verhaal zo lees is het wel de juiste.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 21:56

Bedankt. Dierenarts was echt super en deed alles op ons tempo. Lady lag er rustig bij en sliep snel in. Inmiddels heeft ze haar rust gevonden. Nu het verwerken van alles..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:01

Sterkte met het verlies. Ook al weet je met je hoofd dat je de juiste beslissing hebt genomen, je hart sukkelt daar nog een beetje achteraan.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:13

Heel veel sterkte. Jullie hebben er echt goed aan gedaan. Maar moeilijk blijft het altijd hoor. :(:) Fijn dat de dierenarts de tijd nam, dat maakt het misschien een heel klein beetje makkelijker te accepteren :(:)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:21

Heel veel sterkte. Goede keuze geweest