Om wat beter te schetsen: ik leef al 20 jaar tussen honden, mijn vader geeft les op een hondenschool, we hebben nu thuis een Mechelse herder die prima gehoorzaam is. Ik heb dus een goeie basis en heb geen nood aan 'hoe leer ik mijn hond zitten' (bij wijze van spreken). Wat ik wel gemerkt heb, is dat ik redelijk eenzijdig 'opgevoed' ben met honden. Doordat mijn vader les geeft op een hondenschool (gehoorzaamheid), zit die manier van werken er heel sterk in. Onze Mechelaar is nu een beetje 'leerhond', waarmee we verschillende basiscursussen hebben gedaan (gehoorzaamheid, pakwerk, detectie). Ik heb hierin gemerkt dat er ZOVEEL andere manieren van werken zijn, en dat vind ik super interessant. Ik ben zelf ook aan het werk gegaan met een clicker, maar dat is natuurlijk ook wat zelfstudie met behulp van youtube

Ik volg op youtube de filmpjes van bv Kikopup (clicker - positief - freestyle), maar ook Michael Ellis vind ik super interessant (werken met de driften van de hond, motivatiewerk, meer gericht op diensthonden). In die lijn zou ik graag wat boeken in huis halen, omdat ik een boek weer net wat handiger vind als 'tool' dan een filmpje op youtube.
Heeft er iemand wat goeie voorstellen voor mij?