Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annenas schreef:Zul je niet eerst even checken of mamapoes gechipt is? Klinkt namelijk niet als een wilde poes als je haar zo in huis kunt nemen. Misschien is ze weggeglipt en vond ze dat het perfecte plekje om haar kittens groot te brengen en is er nu iemand erg ongerust.
onpaard schreef:2a54z6e45r6r schreef:mag je katten zomaar op markplaats adverteren?
Ja
2a54z6e45r6r schreef:De kittens naar het asiel brengen lukt volgens mij niet omdat ik dan als eigenaar gezien zal worden en ga moeten betalen om ze daar binnen te krijgen.
2a54z6e45r6r schreef:Ik bedoelde echt marktplaats.nl
Ik weet dat de katten die ik hou me geld gaan kosten ivbm registratie, vaccinatie en castratie.
Maar graag had ik de keuze wat uitgesteld om te zien welke kitten het beste bij mij past.
Maar dan moet ik een plan van aanpak hebben.
Zie het meer als een pleeggezin die evt adoptie ziet zitten (van een of meerdere katten).
Momenteel is het kittentijd en de asielen zitten al vol met kittens. In dit stadium kunnen de kittens niet weg van bij de moeder. En een verblijf in het asiel wil ik ze niet aandoen omdat ik moederpoes wil houden als haar baasje niet gevonden wordt.
De kittens naar het asiel brengen lukt volgens mij niet omdat ik dan als eigenaar gezien zal worden en ga moeten betalen om ze daar binnen te krijgen.
VickyS schreef:Ik vang al sinds mijn tienerjaren gedumpte katten op,maar meestal kittens.Een asiel of opvang contacteren heb ik ooit 2 keer gedaan omdat ik er wat veel had.Nooit meer.
Eerste maal werden de gevonden kittens opgehaald maar kreeg ik de volle lading alsof ik ze zelf dumpte.Mama poes namen ze niet mee want die was niet interessant voor adoptie.De tweede keer wilden ze ze enkel opvangen als ik ervoor betaalde.Dat heb ik dus mooi niet gedaan.
Voor de regelgeving van verplicht chippen en steriliseren voor verkoop,was het geen probleem om nieuwe thuis te vinden.
Chippen kost hier 45 €, sterilisatie 45€(katertje) of 100€.
Tel daar het ontwormen/ontvlooien en inenten nog eens bij dan kan je je wel inbeelden dat niemand dit wil betalen voor een kitten.
Ik moet dus stoppen met het opvangen van kittens.De laatste heb ik ook op Marktplaats geplaatst.Daar worden echter op dit moment tientallen kittens gratis aangeboden.
Begrijp me niet verkeerd.Ik ben voorstander van steriliseren.Maar niet op deze manier of op zo'n vroege leeftijd.
VickyS schreef:Enkel de vzw's en asielen hebben recht op een gereduceerd tarief volgens mij.