Terror kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xCynthiaVos

Terror kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 13:32

Ik weet niet zeker of dit hier goed staat, maar wij hebben helaas wat problemen met een kat uit de buurt.

Een tijd geleden kwam er een zwarte kat aanlopen, vermagert en niet helemaal lekker. Wij dachten dat het over een zwerfkat ging dus hadden we de dierenambulance gebeld na paar dagen. Op hun aanraden hadden we het beestje wat eten en drinken gegeven en zouden ze zo snel mogelijk eraan komen. Zo doende hadden we haar dus wat eten en drinken gegeven en wachten we rustig af op de dieren ambulance.

Zij hebben gekeken of ze een chip had, die had ze maar konden de eigenaren niet zien maar wel de dierenarts. Dus dierenarts opgebeld en uiteindelijk zijn we te weten gekomen dat ze twee straten verderop woont. :+

Wij het diertje meegenomen naar de eigenaren want de dierenambulance doet niks als het gewoon een eigenaar heeft en die is dus ook weer snel vertrokken. We kregen als reactie van de eigenaren; 'Ja we zijn verhuist en kunnen haar niet binnen houden ze zwerft overal.'

Enkel hebben wij zelf 3 katten, waarvan 2 naar buiten gaan enkel in onze tuin. Zij klimmen niet over de schutting en blijven ook netjes in de tuin wandelen. Maar nu heeft die kat uitgevonden om in onze tuin te komen. En eerste instantie vonden we dit niet heel erg maar ze vecht dus met alles wat ze ziet. Onze hond en katten. Het is zo erg dat onze hond onder de krassen een keer is binnen gekomen en onze katten niet meer naar buiten durven. We zijn nu ook al paar keer naar hun toe gegaan vanwege overlast van hun kat maar dan krijgen we weer het commentaar: 'Ja het is een buitenkat die ik niet binnen of bij me kan houden.'

Ook heb ik een balkon en met die hitte heb ik die openstaan. Ze weet dus ook al hoe ze daarheen moet klimmen en de hele nacht moet mauwen en mijn hor tegen muggen kapot krijgt zodat ze binnen staat :(

Jullie enig idee hoe we deze kat buiten de schutting kunnen houden?

Bedankt voor het lezen..

MarliesV

Re: Terror kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:39

Oppakken en afleveren bij het asiel.

Niet netjes maar wel effectief. Zo is het geen doen.

Je kan natuurlijke en mooie omheining maken waar de kat niet overheen kan, maar ik zou geen kosten maken aan een andermans kat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:42

Je zou sommige mensen toch.......

wat vreselijk asociaal......

Ik heb briljante oplossingen gezien van netten over schuttingen, even kijken of ik een plaatje kan vinden :)

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:53

Avalanche81 schreef:

Ik heb briljante oplossingen gezien van netten over schuttingen, even kijken of ik een plaatje kan vinden :)

[ Afbeelding ]

Wat een gedoe, geld en werk. Maar wel goede oplossing!

Ik zou het doen als MarliesV. Lekker makkelijk van die mensen om dat zo te zeggen. Hoe vaak zijn jullie al bij hen geweest?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:53

Stroomdraadje bovenop de schutting? Die zijn bij Cranenbroek niet duur, 25 euro ongeveer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:27

Emmer water er overheen. Ik ben echt een kattenliefhebber en al 9 jaar vrijwilliger bij de dierenambulance, maar als een kat andere katten aanvalt en de eigenaar er niets aan wilt doen houdt het op. Eventueel een paar euro besteden aan een waterpistool bij de Action ofzo, dan kan je van wat veraf nat maken als je niet dichtbij kan komen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:40

Kiekeboefje schreef:
Avalanche81 schreef:

[ Afbeelding ]

Ik zou het doen als MarliesV. Lekker makkelijk van die mensen om dat zo te zeggen. Hoe vaak zijn jullie al bij hen geweest?

Ja dan kan ie er in, maar er niet meer uit :+

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 14:51

Kiekeboefje schreef:
Avalanche81 schreef:

[ Afbeelding ]

We zijn inderdaad ook erg geneigd om dat te doen.. Misschien eerst de plantenspuit methode proberen en dan deze.

We zijn nu al zo'n 5 keer aan de deur geweest maar ook omdat we ons zorgen maken omdat ze zo dun is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:06

Klink mij in de oren of ze bij huidige eigenaar geen eten krijg. :=

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:09

Naar het asiel brengen. Lijkt mij dat ze bij een andere baas beter af is. Zo te horen krijgt ze nu niet veel aandacht of eten, arm dier.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 15:11

Ja dat denk ik ook, ze is verder super lief dus zal ze echt wel weer snel een ander huisje hebben. Maar dan wel zonder katten en honden :+

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:20

Zo'n strip met plastic pinnen waarmee je ook kan voorkomen dat duiven ergens zitten.