Feline heb ik als kitten mee naar huis genomen en zij is verder 2 jaar lang alleen geweest. Poes heeft al die tijd op stal bij de paarden gewoond. Tot 28 april van dit jaar, toen heb ik Poes en haar 4 kittens van op dat moment 3,5 weken oud mee naar huis genomen. Poes heeft bij de paarden erg veel nestjes gehad, super sneu maar het was niet mijn kat dus ik kon geen beslissingen maken voor de eigenaren. Ik denk dat ze in 5 jaar tijd 6 of 7 nestjes heeft gehad. Uit een van die nestjes komt dus Feline, en uit een ander nest hadden we Kiwi. Kiwi is de enige kitten die op stal is gebleven, de rest hebben wij (stalruiters) allemaal goede huisjes voor gezocht. De reden dat ik Poes mee naar huis heb genomen met haar kittens is omdat de eigenaren gingen verhuizen en de katten weg moesten. Hij zei ook al een paar keer "als ik de kittens tegenkom maak ik er een einde aan"

De kittens zijn inmiddels allemaal verhuisd en Poes zit sinds die tijd in mijn woonkamer. Op het moment dat de kittens in huis waren, zijn Feline en Poes niet los samen geweest. Ik was te bang dat Poes haar kinders ging beschermen en dat er daardoor echt ruzie zou ontstaan. Dus of Poes lag met kittens opgesloten in de bench en dan was Feline in de woonkamer, of Feline was buiten en dan Poes en kittens los. Vorige week vrijdag is Poes gecastreerd en gechipt dus als alles genezen is mag ze ook weer lekker naar buiten! Ik wilde er zeker van zijn dat dit echt haar aller laatste nestje was!
Maar nu het probleem. Sinds dat Poes in huis is wil Feline niet meer binnenkomen. Ze is al die tijd dus al buiten (of verplicht binnen, maar dat wilde ze eigenlijk echt niet) en eet haar brokjes op mijn slaapkamer en het raam staat 24/7 open dus ze kan lekker op mijn bed liggen als ze daar behoefte aan heeft. (Mijn huis is 1 verdieping).
Wanneer ik het wel probeer om Feline binnen te hebben kruipt ze weg waar ze kan en gromt en blaast naar Poes, een paar keer zijn ze elkaar ook aangevlogen.
Maar het is dus wel de bedoeling dat ze samen kunnen leven in 1 ruimte, ik verwacht écht niet dat ze gezellig gaan spelen en in 1 mand kruipen samen. Maar dat beide katten in 1 ruimte relaxt kunnen rondlopen zou wel leuk zijn .
Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken?
Als het écht niet gaat werken moet ik voor Poes helaas toch een ander huisje zoeken maar het liefst houd ik ze gewoon samen. Poes is dus wel gewend aan andere katten, met haar dochter had ze ook echt wel eens ruzie maar een half uur later was Poes dan weer dr dochter Kiwi aan het schoonlikken.
Het gaat om onderstaande dames
Poes

Feline (en hond Nena)

En dit is hoe Feline erbij ligt wanneer ik haar dus wel in de woonkamer laat

Dus, help?