We waren al een tijdje bezig (en waarschijnlijk al tig keer voorbij gelopen

We zijn er verder niet aangekomen.
Paar weken later ging ik mn shet op diezelfde plek longeren en uiteraard ging ik even kijken wat de staand van zaken was. Er lagen nu zichtbaar 2 pootjes, een stukje onbruikbaar reeënleer en heel veel los haar.
Weer wat later kwam ik op diezelfde plek en ineens lag daar de schedel, wel een kleine 20 meter verder, maar ik gok dat het van die ree was. Aangezien ik niks bij me had heb ik hem laten liggen.

Volgende dag weer gegaan maar nu met handschoenen en een plastic zak. Bij het oprapen had ik al zoiets van; En nu?
Ik nog een kennis van me gebeld wat ik moest doen en of hij hem eventueel wilde hebben, maar helaas.
Ik ben dan ook nog zo'n oen die het dan niet meer kan laten, schedel terugleggen, schouders ophalen en weglopen. Nee ik moet en zou die schedel hebben

Op internet staat bar weinig info hoe je en vooral hoelang je schedels moet koken

Vol goede moed begonnen, alles klaargelegd en toen begon de ellende

Zodra het water warm werd kropen er beestjes uit de schedel en die zochten het hogerop. Aangezien de schedel net niet helemaal onder water kon en ik er de kriebels van kreeg heb ik de schedel meteen ondersteboven gewipt en de beestjes verzopen. Ook gelijk werd duidelijk dat met koken luchtjes vrijkomen. Man man man, ik ging echt letterlijk over mn nek. Ik kan veel hebben maar dit was teveel. Ik dacht nog ik flikker pan en inhoud gewoon in de bosjes beneden en raap het later wel op. Maar ja zonde van de schedel. Toch doorgezet en meerdere keren het water verschoond. Na de 2de keer was het een stuk beter uit te houden. De pan heb ik na de 3de keer ook afgewassen want het zat onder het huidvet, vacht en diverse andere natuurartikelen. Al met al een ervaring die ik niet ga herhalen.

Onali schreef:Hij ligt in de pan die ik never nooit meer ga gebruiken en man de lucht en de beestjes
Denk niet dat ik dit ooit ga herhalen

Maar met steun vanuit het lugubertopic toch volgehouden.
Onali schreef:Daar kom je nu mee
Water verschoond en mn wc is nog nooit zo schoon geweest met alles wat ik er daarna doorheen heb gegoten.
Ik heb op advies soda erbij gegooid en dat schuimt dus het is behoorlijk goor om te zien.
En ik ben blij dat mn keukenlamp vervangen moet worden, daardoor kan ik het allemaal niet zo goed zien.

Onali schreef:https://youtu.be/qb7iBSTe3TE
Net voor de 2de water afgegoten.
Inmiddels kookt het weer en blijft het water vooralsnog schoon.

Onali schreef:Ik weet niet hoeveel minuten hij gekookt is, maar heb 4 keer het water verschoond.
Hij zit nu in een namaak tupperware gevuld met kattengrit voor absorptie.
Pan, pollepel, pannelappen (waren al aan vervanging toe) en afwasborstel liggen klaar voor een enkeltje container.
Mn wc is nog nooit zo schoongeweest, keukendeur en raam staan beide open (eigenlijk altijd) wel voor de zekerheid een geurtje neergezet.
Probleem nu zit in mijn neus, ik ruik het nog
Foto's volgen morgen wel.
Hoop dat ik kan slapen, tijdens het koken kwam de schedel zo af en toe omhoog. Uiteraard niet wanneer ik filmde maar het zag er nogal creepy uit met die holle oogkassen en mijn levendige fantasie.

Inmiddels zijn we weer zoveel weken verder en heb ik hem al een tijd geleden uit de korrels gehaald. Foto's van vandaag.

Wat ik weet van een paardenschedel/ kiezen, is dat het lijkt te gaan om een ouder dier. Kiezen zijn ook vrij afgesleten en de wortels van de kiezen zijn erg kort. Ook vind ik de schedel ontzettend broos ogen.
Zo was ze al voor ik het kookte, dus daar komt het niet van.
Beide kiezen vielen er vandaag uit en heb ik dus.
Aan de rechterkant mist een verbindingsstukje van het oogkas en ook de neus is niet compleet.
Op de achterkant, de atlas? de linkeroogkas en de neusbrug zitten wat verkleuringen. Het is daar blauw, geen idee of dit van het koken komt of doodsoorzaak/ bloedingen.
Ik twijfel nog om de schedel helemaal wit te maken, op zich stoort het me niet zoals het er nu uitziet.
Ze komt op of in mn boekenkast te liggen met zicht op haar vriendje.