Waar leuke oudere hond te vinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Waar leuke oudere hond te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 10:46

Bah na 15 jaar is onze jack russel begin van de week overleden ;(
Was echt ons maatje alles draaide om de hond. We missen het getippel op het laminaat, zijn aanwezigheid, het geschooi tijdens het eten, sochtends werden we wakker gemaakt omdat ie naar buiten wilde enz.

We willen met de tijd weer een nieuw hondje en hebben al wat rond gekeken. Maar het is lastiger dan gedacht.
Had verwacht dat met de vakantie periode voor de deur er weer genoeg zou worden aangeboden. Maar misschien dat we nog te vroeg zijn?

Wat we zoeken:
Klein hondje 10 a 15 kilo
Geen pup mag een wat ouder hondje zijn
Moet wel een actief hondje zijn. Nog lekker speels en lange wandelingen kunnen maken
Moet mee in de auto kunnen
Een paar uurtjes alleen thuis kunnen blijven
En makkelijk met andere honden / mensen

Wie weet toevallig iets? Of is het gewoon een kwestie van de dierenasiels in de gaten houden?
Hoe is jullie ervaring met buitenlandse hondjes? Daar is de keuze reuze van. Maar vind het eng door datje niet weer wat je in huis haalt.
En geef liever een goed huisje aan een hondje uit nederland waar meer over de achtergrond bekend is.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:58

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:02

Punz

Re: Waar leuke oudere hond te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:11

Roemeense hond adopteren. Kijk of je via facebook contact kunt krijgen met Carmenmela Georgescu.
Absoluut betrouwbaar, kan ook een goede karakterschets geven van honden die via haar te adopteren zijn

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:12

Afbeelding
Dit hondje zit bijvoorbeeld bij haar. Speels, vriendelijk, actief. Wel ontsnappings kunstenaar uit dit rennetje. Maar als ze eenmaal gewend is, geen wegloper.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:28

Kijk eens op marktplaats. Veel buitenlandse honden (houd ik ook niet van, teveel slechte ervaringen gezien helaas) maar als je goed zoekt zitten er ook nog NL honden tussen. Asiels zijn ook fijn maar wel erg veel vechthonden en herder-types. Mooi als je er van houd natuurlijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:31

https://verhuisdieren.nl/

hier moet je vast wel wat kunnen vinden... en anders stichtingen en marktplaats...

heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:33

En meld je op facebook aan voor verschillende herplaats-groepen. Die zullen er ook wel zijn voor kleine hondjes :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:40

Wij hebben ons nieuwe maatje gevonden via verhuisdieren.nl :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:42

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:59

Je gaat idd meer keuze hebben bij buitenlanders dan in plaatselijke asiels. gewoon omdat het aanbod in het buitenland veel groter is. Laat je niet afschikken door verhalen over 'rugzakjes' van buitenlandse honden. Meestal valt dat heel goed mee. Een goede stichting gaat vooral selecteren op karakter. Eens de hond overgekomen is en in een opvanggezin zit wordt hij goed geobserveerd en vervolgens een beschrijving gemaakt van de hond, en een profiel van de gewenste adoptant.
Wij hebben 3 Spanjaarden, alle 3 hebben het certificaat van 'sociale hond' behaald. 1 van de 3 was toen nog maar een paar weken bij ons (was toen een opvanghond, maar is gebleven :) ) Met als enige voorbereiding 1 proefles op de hondenschool heeft hij de test afgelegd, en met succes. Terijl er andere honden die al jaren hondenschool volgden gezakt waren, of zelfs niet mochten starten van de instructeur.
Ze komen alle 3 van https://sos-strays.nl/nederlands/nl-adoptie.html
Eerlijke stichting en ervaren mensen.
Nog 1 tip : doe niets overhaast. Op het moment dat het verdriet nog zo nieuw is, is het moeilijk een goede keuze te maken en riskeer je een hond in huis te halen die misschien niet echt bij jou past.
In ieder geval veel sterkte en veel wijsheid gewenst.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:01

Wij hebben een aantal jaar terug een leuke 7 jarige van marktplaats weg. Liefste hond die we hebben gehad.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:16

Op facebook,herplaatsing honden in Nederland,klein/groot,jong/oud en alles er tussen in,de moeite waard om even te kijken.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:33

Ik heb al mijn honden via Marktplaats allemaal waren ze wat ouder en toevallig alle 3 buitenlanders heb er nu nog 2 uit Hongarije de vorige was een Duitse Staande uit Spanje. Heb alleen nu eentje met gebruiksaanwijzing bijt de visite en voetgangers en fietsers indien ze de kans krijgt komt dus ook niet meer los en de andere is blind en doof nu. Als er visite komt sluit ik de bijter ff op

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:57

Genoeg honden die in eigen land herplaatst worden hoor... Die zitten daarom niet allemaal in een asiel. Ik zit zelf in een aantal facebookgroepen voor herplaatsing van herders, daar worden dagelijks meerdere honden particulier aangeboden omwille van verschillende redenen (verhuis, overlijden baas, scheiding,...).
Zulke Facebook groepen bestaan ongetwijfeld ook voor kleinere rassen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:22

cariena1973 schreef:
Ik heb al mijn honden via Marktplaats allemaal waren ze wat ouder

Idem. Ik ben nu aan mijn derde 2e-handsje. Alle drie komen ze van markplaats en alle drie waren volwassen honden met een fijne basisopvoeding. Ik zou marktplaats zeker niet uitsluiten als je een fijne, volwassen 2e hands hond zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:25

Als je een idee hebt over wat voor hond je wil zou je ook eens bij fokkers en verenigingen kunnen kijken of zij een herplaatser hebben die een goed plekje zoekt. Ik heb mijn 2 witte herders ook op latere leeftijd gekregen, de eerste "toevallig" de tweede was bewust een herplaatser via de fokster.
Anders idd de sites in de gaten houden of je een leuke hond tegenkomt, ik zou marktplaats ook niet per definitie uitsluiten trouwens, als er een leuke hond tussen zit kan je altijd eens gaan kijken of het klikt.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:30

Wij hebben via een stichting (alas) een 10 jarige berghond uit spanje geadopteerd. Met als doel hem nog een mooie oude dag te geven.
Is nu 12, de blijste oude stinkerd op aarde en de beste 290 euro ooit besteedt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:01

Stichting Scooby in Spanje, enorm veel oudere hondjes die al jaren in de shelters zitten met weinig kans op een baas. Wij hebben 2 lieverds kunnen adopteren op deze wijze.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:14

Hier ook 3 buitenlandse hondjes , bij een goede stichting krijg je goede info over het hondje. Maakt niet uit waar het hondje vandaan komt , is mijn mening maar laat je goed informeren . Persoonlijk geeft het mij juist een enorme voldoening om juist een anders kansloos hondje te adopteren ! Succes en sterkte met het verlies van je maatje.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:27

Allereerst sterkte met het overlijden van je hondje :(:)

Ik vond de zoektocht ook nog best lastig, omdat wij een 'gemakkelijke' hond willen als in niet blaffen/piepen bij het alleen thuis zijn, mee in de auto willen ivm meenemen naar het werk en dat soort dingen. We zochten ook een kleinere oudere hond.

Wij hebben twee maanden geleden een enorm leuke, keurig opgevoede en nog fitte senior gevonden via;
https://www.hhin.nl

Een hond met rugzakje hoeft niet erg te zijn als je weet wat het rugzakje is en dit bij je levenspatroon past.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:02

troi schreef:
Kijk eens op marktplaats. Veel buitenlandse honden (houd ik ook niet van, teveel slechte ervaringen gezien helaas) maar als je goed zoekt zitten er ook nog NL honden tussen. Asiels zijn ook fijn maar wel erg veel vechthonden en herder-types. Mooi als je er van houd natuurlijk.

Je vindt marktplaats wel betrouwbaar? Bij een goede stichting krijg je ten minste nog goede begeleiding.
Ik heb een keer een Nederlandse hond (via de dierenarts zelfs) van 10 jaar overgenomen en die eigenaar verzweeg dat de hond epilepsie had, was gelukkig een lichte vorm.

Nu een Roemeen (via liefde voor honden) er bij bijna 4 jaar geleden, en de karakterbeschrijving klopte precies. Zacht en vriendelijk, rustig, hond sociaal en gereserveerd naar vreemden. Voor vertrek nog weer een DA bezoek, alles gecheckt wat er te checken valt, nog naar de trimmer geweest. Heel tevreden over deze stichting.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:19

Wij hebben onze lieve, sociale, makkelijke, Nederlandse herplaatser gevonden via Marktplaats. Je kunt instellen dat je een melding krijgt als er een nieuwe hond binnen je zoektermen bij is gekomen, dat is wel aan te raden want dat soort honden zijn gauw weg. Maar het kan dus wel! :) HHIN hielden wij ook in de gaten trouwens.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:54

https://dierenasiels.com/dier/7f76a596- ... 16fb2ebb49

Dit zou ook nog kunnen passen misschien?

Ik zou zelf in één rechte lijn naar deze rijden als ik nu op zoek was:
https://dierenasiels.com/dier/819251c1- ... 16fb2ebb49

Maar ik heb al een podengo'tje uit Portugal rondlopen... (En dat is ondanks alle horrorverhalen die mensen bedenken over buitenlandse honden écht de liefste hond op de hele wereld. Hij kletst veel, en is buiten een onzekerheidsblaffer tegen andere honden én kan ab-so-luut niet los lopen, maar kleine kinderen kunnen eroverheen rollen, katten geen probleem, gaat dagelijks mee naar stal en is ontzettend geduldig en voorzichtig bij de paarden én hij kan rustig een paar uur alleen zijn en gaat dan gewoon liggen slapen... en zo zijn eigenlijk de meeste portugezen wel :) (En Spanjaarden zijn iets makkelijker nog))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:29