Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 23:55

Mijn lieftallige poezenkind heeft gister tot groot ongenoegen van mij een spitsmuis losgelaten in huis.
De dader

Afbeelding

Nu zit er dus al de hele dag een spitsmuis in mijn huis, maar ik kan er niet bij want hij zit achter mijn wandmeubel die niet van de muur af kan.

Afbeelding

Hoe krijg ik nu in vredesnaam die muis uit mijn huis, het liefst gewoon heelhuids de tuin weer in waar hij hoort en zich fijn voelt.

alice0cullen

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:59

Ik heb eens een muis in mijn badkuip gevangen met een glazen langwerpige pot waar ik snoepjes in heb gehad, zat nog suiker in. Heb die in de badkuip gelegd en met 5 minuten zat die erin, kon ik hem kantelen en heb met een boek er boven op hem weer naar buiten geëscorteerd. Heeft met meerdere muizen gewerkt.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 00:40

Muisvriendelijke val in de buurt zetten met wat lekkers erin?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 00:48

Inderdaad, een muisvriendelijke val.ik dacht dat de boerenbond/welkoop ze heeft.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 00:58

Bol heeft ze ook :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 01:02

Maar dan zit ik nog een poosje met een muis in huis :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 01:08

Dit geintje heeft onze hond (ja, echt waar) ook eens geflikt. :') Kan je niet met een stokje tussen de muur en het wandmeubel? Misschien een manier om de muis erachter vandaan te krijgen. Alleen dan nog een manier hem te kunnen vangen voordat hij zich ergens anders verstopt. :+

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 01:14

Achterdeur of voordeur open kast vd wand aftrekken en heel hard hopen dat hij de uitgang weet te vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 01:16

Dat doet die van ons ook altijd. Laat de muis los voor de koelkast, muis onder koelkast, kat weer naar buiten om nieuwe muis te vangen.

Inmiddels kijken we dan tv met zicht op de koelkast, en zodra we de muis zien gaan we er met een pan of een vergiet achteraan (of grijpen kat 2 uit mand en gooien die op muis af).

Maar vergieten helpen. :j je moet alleen even snel zijn en zorgen dat je de muis niet plet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 01:18

Ik heb er een vliegen mepper achter lang gehaald en dan piept ie alleen heel hard haha

NoGo het meubel kan dus niet van de muur af, dat maakt het allemaal wat lastiger :+ en de deur staat ook de hele dag al open hahah maar ik denk dat ie zich veiliger voelt achter de meubels met alle dieren die hier lopen.. ik heb hem dus ook alleen nog maar gehoord en niet gezien ( op gister avond na toen ze hem binnen los liet)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 01:23

Iets van een lange bezem die je achterlangs kan halen zodat die er wel uit moet?
Eigen dieren even in andere kamer gang zodat hij niet gelijk terug rent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 01:35

Je moet 'm echt gewoon opwachten met een vergiet en die er dan snel overheen leggen als hij er onder vandaan komt. :j werkt het beste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 05:51

:') :')

Geef hem een naam en wat eten, probleem opgelost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 06:07

Oh dit herken ik van de birmanen van mijn ouders :')

'We hebben een muis gevangen! *\%/* '
'En nu? :') '

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:27

Kan je er met de stofzuigerslang achter?Een panty over de stofzuigermond en heel goed vastplakken dat de panty met muis niet naar binnen gaat.De muis blijft dan hangen aan de panty.Een keer gezien bij een dierenred progamma met een vogel in een schoorsteen wat klem zat.Wel dus super goed vastplakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:34

Cayenne schreef:

_O-

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:37

Spitsmuizen zijn zo leuk! Beetje onnozel lijken ze altijd vind ik. :D Ik zou kijken of je een doos met wat zoets gekanteld voor het meubel kan zetten. Hij wil waarschijnlijk niet naar het licht en dat scherm je zo af. Dan nog eens proberen of je ‘m met de vliegenmepper voorzichtig die kant kan opduwen. Die stofzuiger-truc lijkt me wel erg link, begrijpelijk als ‘laatsre redmiddel’ voor een beknelde volgel maar dit zou ik nog ff anders proberen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:48

Een muisje kan natuurlijk wel als het mis gaat naar binnen.De vogel was een duif dus dat paste niet naar binnen.Ik zou dan toch een levende val proberen.Misschien een bokker in de buurt met een val die je mag lenen.Waar woon je ongeveer?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:54

Andere optie is je dieren 's nachts in een andere ruimte laten, en voor de muis zet je een emmer neer met een trapje (van boeken o.i.d.) erbij, en wat lekkers in de emmer (pindakaas, appel, iets zoetigs, geen idee wat spitsmuizen lekker vinden).
Duurt misschien een paar nachten, maar mijn ervaring is dat muizen, hamsters e.d. zich eigenlijk altijd wel laten vangen, juist als er verder weinig te eten is voor ze.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:57

spreek uit ervaring... hier ook paar binnen gehad. Spitsmuizen hebben een supersnelle stofwisseling en kunnen niet lang zonder eten. Bij ons was de niet-te-vangen muis achter de bank na 2 dagen ruikbaar dood -O- :P en hebben we hem op kunnen ruimen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:03

Stofzuiger gebruiken? En dan de zak of het gehele stofzuiger buiten openen en hopen dat ie eruit komt.
En dan wel de deur dicht houden...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 11:31

Stofzuiger past er helaas ook niet achter, vliegenmepper of plumeau oid is alles wat ik er achter kan krijgen, is maar een heel smal stuk. Ik weet niet zeker of hij er nog zit, maar ik ga sowieso even een vriendelijk “val” voor hem neerzetten.
Ik heb gister wel 1 buiten gehoord maar of dat dezelfde is?! We zullen het zien. Bedankt voor de tips!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 11:32

Cayenne schreef:

Ja zo gaat het ook echt! Die van mij is dan een ragdoll maar ze heeft geen flauw benul wat ze met de gevangen beesten moet :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:35

:')

Ik heb geen tips voor je want heb dit ook al tig keer meegemaakt }>
The day after is de muis er hier meestal wel aan voor de moeite. Gaan ze er met z'n drietjes gezellig bijzitten :+

Spitsmuisjes gaan ook nog erg stinken als ze zich in het nauw gedreven voelen, dus ik probeer ze niet meer zelf te vangen ... :x